Testovi
109

Klix.ba u finskom Rovaniemiju: Ples po snijegu i ledu sa Toyotom GT86

Piše: M. Š.
Driftanje po snijegu je neopisivo iskustvo (Foto: Mario Šimić/Klix.ba)
Najveći svjetski proizvođač automobila japanska Toyota odabrala je grad Rovaniemi na sjeveru Finske, koji se nalazi na samom Arktičkom krugu, za mjesto održavanja medijske prezentacije redizajniranog sportskog modela GT86. Među brojnim istaknutim svjetskim medijima, portal Klix.ba bio je pozvan na ovu neobičnu prezentaciju.

Finski grad Rovaniemi je glavni grad Laponije i nalazi se na Arktičkom krugu, a od Helsinkija je udaljen 830 km sjeverno. Rovaniemi je poznat po tome da se samo osam kilometara od njegovog centra nalazi Selo Djeda Mraza, da kroz njega prolazi Arktički krug ili sjeverna obratnica, jedna od pet najvažnijih paralela u kartografiji, na kojoj počinje Arktik, i da je u njegovoj okolici moguće uživati u polarnoj svjetlosti (aurora borealis). Klima u Rovaniemiju je subpolarna te su stoga zime oštre i duge, a ljeta svježa i kratka. U vrijeme kada smo ga posjetili, sredinom januara, imali smo priliku uživati u sunčevoj svjetlosti samo četiri sata dnevno, jer su veći dio dana ovaj grad i njegova okolica u mraku.

Malo je ko očekivao da će Toyota za medijsku prezentaciju kupea GT86 izabrati područje oko Arktičkog kruga, gdje se u vrijeme prezentacije temperature nisu dizale iznad nule, a po noći su išle i ispod -20°C. Ova ideja pokazala se odličnom. Voziti Toyotu GT86 sa stražnjim pogonom, kojeg pokreće atmosferski benzinski boxer motor zapremine 2.0 litra, koji razvija maksimalnu snagu od 200 KS, po zaleđenim i snijegom zametenim cestama Laponije je bilo neopisivo uzbudljivo.

Nije ni čudo što je ugledni britanski magazin TopGear prestižnu titulu Auto godine 2012 dodijelio Toyoti GT86 te da ga je Jeremy Clarkson odabrao kao Lični automobil godine. Prvih nekoliko kilometara vožnje osjećali smo se nakratko neugodno, jer zadatak je bio voziti nepoznati sportski automobil na stražnji pogon po nepoznatim cestama prekrivenim snijegom i ledom. No, zahvaljujući odličnim sigurnosnim sistemima, gumama s ekserima i istinski sportskim dinamičkim osobinama brzo smo se opustili i osjećali sigurnim. Ovaj sportski kupe kretao se po snježnoj cesti bez ikakvih problema, gotovo kao po suhom. Nakon više od sat vremena vožnje stigli smo u Arctic Driving Centre, gdje su nas Toyotini instruktori učili kako kontrolisati automobil u težim vremenskim uslovima. Zahvaljujući njima na specijalno pripremljenoj stazi za slalom imali smo priliku isprobati skandinavski flik sa GT86 sa isključenim sistemima za kontrolu stabilnosti i testirati naše sposobnosti u driftanju. Imali smo priliku isprobati ovaj sportski automobil u svim modovima. Najviše zabavnim pokazao se Track mode koji se aktivira na centralnoj konzoli i koji VSC i Traction Control (TRC) "spusti" na najniži nivo.

Kako su nam istakli na samoj prezentaciji, u redizajniranom GT86 zadržan je isti motor kao kod prethodnika, a rezultat je razvoj kompanija Subaru i Toyota. Što se tiče vanjskog izgleda, Toyotin sportski model sada izgleda još agresivnije s većim središnjim usisom zraka koji jasno ističe nisku siluetu automobila. Prednji kraj osvježen je novim LED dnevnim svjetlima i pokazivačima smjera, novim svjetlima za maglu i drukčijim branikom. Stražnji kraj također donosi nova LED svjetla i redizajnirani branik, a novi su i aluminijski naplaci.

Naravno, pošto se radi o kupeu, unutrašnjost je poprilično skučena. Na dva sjedišta iza moguće je staviti samo sportsku torbu ili jaknu.

U kabini se puno radilo na osjećaju kvaliteta: nova sjedala u kombinaciji koža-alkantara stižu kao opcija, dok su i ostale površine prekrivene mekšim, na dodir kvalitetnijim materijalom. Ukupan dojam svakako poboljšavaju i novi srebreni šavovi na sjedištima te sportski upravljač s integriranim kontrolama za audiosistem i postavljenim logom 86 na središnjem poklopcu.

Već prepoznata i hvaljena dinamika koja izdiže GT86 naspram konkurencije sada je dodatno poboljšana. Radilo se na ovjesu i amortizerima te je promijenjen hod opruga kako bi Toyotin sportaš bio agilniji nego ikad prije – isporučujući još veći vozački užitak.

Od svog lansiranja, GT86 imao je nekoliko angažmana u Toyotinim sportskim aktivnostima. Toyota Motorsport GmbH (TMG) razvio je dvije specijalne izvedbe za sportska takmičenja: GT86 CS-R3, rally automobil sa stražnjim pogonom, i GT86 CS-Cup razvijen isključivo za takmičenja na čuvenom Nürburgring Nordschleif.

Do sada je Toyota prodala 170.000 jedinica sportskog modela GT86, a od toga je umjerenih 17.000 prodato u Evropi. Cijena Toyota GT86 vozila sa ručnim mjenjačem na BiH tržištu je 62.590 KM, a 65.720 KM s automatskim mjenjačem.

Toyotu GT86 prvi put smo vozili prije 5 godina u Barceloni - naše prve utiske pročitajte ovdje.