Ekskluzivno iz Portugala
97

FOTO / Klix.ba na svjetskoj promociji nove Škode Octavije

Piše: Elvir Zubović
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Zubović/Klix.ba)
Na svjetskoj promociji u Portugalu, tačnije u okolini grada Faro, imamo priliku isprobati novu generaciju Škode Octavije. Prije potpune reportaže donosimo Vam najzanimljivije detalje sa prezentacije gotovo uživo i direktno iz Portugala.

Iako u okolini hotela Quinta do Lago u Faru možemo vidjeti priličan broj Octavija RS i Fabija RS koje su u službi Škodinog osoblja, za sada još nigdje nismo vidjeli novu Octaviju. Iako je najavljen vrlo bogat vozni park, za sada je još uvijek vješto skriven od naših očiju.

Zvanični početak promocije i prve vožnje u okolini Fara planirane su tokom sutrašnjeg dana, a prve fotografije i utiske donosimo Vam odmah nakon ili u samom toku promocije.

Drugi dan svjetske prezentacije Škode Octavije A7 Škoda se zaista potrudila da dobro sakrije novu Octaviju od naših pogleda sve do zvaničnog početka promocije. Ipak, vrlo brzo nakon što smo na terasi hotela zatekli dobro pokrivenu i zaklonjenu Octaviju, počeli su dolaziti i prvi testni modeli na parking.

Iako su testne vožnje predviđene za zadnji dan, bilo je korisno vidjeti najvažniji Škodin model u novom ruhu. Sa prethodnom generacijom Octavia A7 dijeli tek pristup i koncept, dok je očito da je sve ostalo potpuno novo.

Već i na prvi pogled lako je vidjeti da je značajno porasla, te je sada zaista teško u isti koš svrstati Octaviju i Golfa, Meganea ili C4. Dileme o klasnoj pripadnosti nove Octavie su opravdane, jer uživo izgleda zaista kao za broj veći automobil. Ipak, koliko god to teško bilo "provariti" Octavia i u ovoj generaciji pripada u C segment, te se upravo raskošnim proporcijama i ponudom prostora nameće kao najbolji izbor klase.

Sam dizajn Octavije je već od prije poznat, te je jasno da Octavia ni u ovoj generaciji nema namjeru koketiranja s ekstravagancijom. Novi dizajn i linije su vrlo moderni, ali je Octavia jasno i dalje orijentisana širem krugu kupaca kojeg dizajnerski eksperimenti ne zanimaju.

Prednjim dijelom dominira nova i prepoznatljiva maska Škode s oštrim linijama koju je uveo u ponudu još Citigo, dok je novost LED dnevno svjetlo koje je vrlo diskretno integrisano u kućište glavnih svjetala. Zadnji dio je također dobio nove i oštrije linije, a mislim da ne trebam isticati na koji auto podsjeća jer je to očito svima jasno. Isto kao što bi svima trebalo biti jasno da asocijacija sa većim i skupljim modelima svakako ne može biti loša stvar za auto kao što je Octavija.

Octavia predstavljena s naglaskom na rekordnu prostranost Nakon što je sunce zašlo za Atlantski okean napokon je ispred nas i zvanično izašla Octavia A7. Cijela ekipa inžinjera, dizajnera i rukovodilaca Škode detaljno nam je pokazala sve najvažnije adute njihovog najvažnijeg novog modela.

U Škodi su pored ostalih vrlina Octavije posebno ponosni na njen dizajn kao originalni uradak ove marke. Peter Olah iz Škoda Design centra još jednom je naglasio kako su na Octaviji ali i na ostalim novim modelima koji će tek doći odlučno odbacili sve suvišne ukrasne i dizajnerske linije, te dorečenim i oštrim linijama od Octavije nastojali dizajnirati ozbiljan i dorečen ali i prije svega moderan porodični auto.

Jasno, više puta je istaknutno kako Octavia svojim prtljažnikom od čak 590 litara zapremine još jednom obara rekord klase, a uz to se može pohvaliti i prostorom na zadnjim sjedištima koji je gotovo jednak prostoru kojeg nudi Superb.

Među glavne novosti spadaju i važne činjenice da je Octavia sada lakša za čak 102 kg, da je sposobna emitovati samo 89 grama CO2 po kilometru ali i u prosjeku trošiti samo 3,4 litre dizelskog goriva na 100 kilometara.

Zbog ovakvih osobina, ali i još mnogih drugih koje ćemo tek upoznati u vožnji Škoda ima vrlo ambiciozne planove s novom Octavijom. Razlog za optimizam daju i uspjesi prethodnih modela, gdje je u dvije generacije na više od 100 tržišta prodano 3,7 miliona Octavija. Škoda planira do 2018. godine prodati 1,5 miliona novih Octavija. Vrlo ambiciozno, ali i vrlo ostvarivo.

Treći dan svjetske prezentacije Škode Octavije A7 Prve testne vožnje Škode Octavije A7 počeli smo dinamičkom rutom od oko 100 kilometara koja je obuhvatala sve vrste puteva, od loših lokalnih, brzog autoputa ali i do zabavne planinske ceste.

Prvi dio rute odvezli smo s Škodom Octavijom 1.2 TSI s Elegance paketom opreme i u vrlo privlačnoj petrol plavoj boji. Maleni turbobenzinac možda zvuči kao nedovoljna mjera za auto ove veličine, ali 105 KS sasvim se pristojno nosi s Octaviom. Na autoputu ubrzanje do 180 km/h nije predstavljalo posebno opterećenje, dok je za pohvalu i potrošnja goriva za koju Škoda obećava da se može kretati i ispod 5 litara na 100 kilometara. Međuubrzanja su također sasvim prihvatljiva, dok pri većem opterećenju može zasmetati "metalni" zvuk motora koji postaje izražen ali ne i privlačan.

U vožnji Octavije najveći napredak je primjetan na području zvučne izolacije, ali i izolacije samog objesa, pa je prelazak preko neravnina vrlo uglađen i tih. Također, kao što je slučaj i kod Golfa, i Octavia s motorima snage do 110 kW dolazi s nešto jednostavnijim ovjesom na zadnjoj osovini. Jednostavan most s torzionom osovinom nazad možda zvuči kao rustikalno rješenje, ali je za auto snage kao što je Octavia 1.2 TSI ustvari odlično odmjeren. Zadnji dio auta ostaje neutralan i sigurno vođen u kratkim i dugim zavojima, ali će oni koji žele osjećaj bolje povezanosti s cestom ipak radije odabrati snažnije modele s kojima nazad dolazi hvaljeni multilink ovjes.

Tako smo i mi kao drugi model isprobali Octaviju 2.0 TDI sa 150 KS, ali ovaj put sa znatno privlačnijom crnom unutrašnjošću i sa sjedištima u odličnoj kombinaciji alcantare i glatke kože na bokovima.

Ovaj motor ujedno je i najsnažniji dizelski motor koji se trnutno nudi u Octaviji, te iako će cjenovno biti znatno veći zalogaj od 1.2 TSI ili 1.6 TDI motora, svakako predstavlja najpoželjniji izbor za auto ove koncpecije.

Kod ovog motora, očekivano, najugodnije iskustvo predstavlja raskošan obrtni moment od 320 Nm koji je dostupan već od 1.750 okr/min, pa do 3.000 okr/min. Odlična međuubrzanja kod ovakve Octavije praćena su i odličnim i osjetno boljim voznim osobinama od slabijih modela.

Uskoro opširnije s testnih vožnji...