auto
0

Porast svjetske prodaje grupe PSA Peugeot Citroën u 2015. godini

Klix.ba
Peugeot je prošle godine u svijetu prodao 2.973.000 vozila, s rastom učešća od 1,2 %. Istovremeno zabilježen je porast prodaje u Evropi, regiji Bliskog Istoka i Afrike te u regiji Indija-Pacifik. U Kini je tokom dogine zabilježena prilično stabilna prodaja, s porastom u četvrtom tromjesečju.

U Evropi, prodaja Grupe porasla je za 5,9 % uz 1.864.000 vozila, te se ubrzala u četvrtom tromjesečju.

Prodaja marke PEUGEOT povećala se za 9,4 %, na 1.056.000 vozila, posebno zahvaljujući sjajnom uspjehu modela PEUGEOT 308 (+31 %), uz bok solidnih rezultata modela PEUGEOT 2008 (+11 %, u porastu već treću godinu za redom) i 208 (+10 %). Modeli 2008 i 308 nalaze se na vodećem mjestu u svojim segmentima u Evropi. Najznačajniji porast ostvaren je u Nizozemskoj (+25 % odnosno + 10 500 prodanih vozila), Španjolskoj (+24 % odnosno + 19 900 prodanih vozila), Italiji (+21 % odnosno + 17 500 prodanih vozila) i u Francuskoj (+7 % odnosno +23 900 prodanih vozila).

CITROËN od 2012. bilježi prodaju vozila na najvišoj razini sa 731.000 vozila i godišnjim porastom od 3 % koji se ubrzao u drugoj polovini 2015 (+6 %). U pogledu broja registriranih vozila Marka postiže porast od 5 % u godini dana (+7 % u drugoj polovini godine). Broj prodanih vozila marke CITROËN povećava se na najvećim tržištima poput Velike Britanije, Španjolske, Italije i Njemačke. Takvo postignuće podjednako je rezultat uspjeha modela osobnih vozila C4 Cactus (82 000 prodanih vozila), Novi C1 (60 000), C4 Picasso (113 000 prodanih vozila), kao i uspjeha modela privrednih vozila, posebno novog modela Berlingo, vodećeg vozila u svom segmentu.

Marka DS, s porastom od 20,7 % postignutim u četvrtom tromjesečju u odnosu na isti period prethodne godine, bilježi 76.500 prodanih vozila u godini dana. Taj napredak osobito je rezultat lansiranih noviteta (Novi DS 5 junu, Novi DS 4 i DS 4 Crossback u drugoj polovini godine), ograničenih serija vozila koje se nude za model DS 3 i razvoja mreže DS koja u Evropi broji 17 prodajnih mjesta DS STORE i 78 prodajnih mjesta DS SALON.

U Kini i jugoistočnoj Aziji prodaja grupe PSA gotovo stabilna sa 736.000 prodanih vozila

Na kineskom tržištu, na kojem su međunarodne marke u umjerenom porastu tijekom godine, Grupa povećava prodaju u četvrtom tromjesečju (+8,9 % u odnosu na 2014.) i ostaje usmjerena na rentabilnost.

Prodaja marke PEUGEOT u Kini se povećava za 6% na 408.000 prodanih vozila, čime Dongfeng Peugeot postaje jednom od međunarodnih marki s najsnažnijim rastom. Ova postignuća rezultat su uspjeha novog modela PEUGEOT 408, koji s rastom od 68 % prelazi brojku od 107 000 prodanih vozila u 2015. Tome je pridonijelo i osnivanje inovativnih platformi za internetsku trgovinu u saradnji s velikim kineskim stranicama za internetsku trgovinu. Valja istaknuti i stalni uspjeh game SUV-ova marke PEUGEOT (3008 i 2008), s više od 110.000 prodanih vozila tokom godine.

CITROËN u regiji bilježi više od 300.000 prodanih vozila i porast veći od 10 % u četvrtom tromjesečju. Taj napredak temelji se na uspjehu modela SUV C3-XR, puštenog u prodaju početkom godine, koji je sa 67 000 prodanih vozila već premašio sva očekivanja, dok model Citroën C-ELYSÉE s 90.000 prodanih vozila potvrđuje svoj status najprodavanijeg automobila mreže Dongfeng Citroën.

Novi model C4 s trodijelnom karoserijom, u prodaji od oktobra, ostvario je izvrstan početak s već 8.000 prodanih vozila. Ta se postignuća temelje na izvrsnosti komercijalne mreže Dongfeng Citroën, kao prvi u poretku JD Power 2015 CSI (Customer Service Index), ističe se svojom kakvoćom odnosa s kupcima.

S brojkom od 21.500 prodanih vozila, Kina čini 21 % svjetske prodaje marke DS. Kao dokaz oduševljenja luksuznim francuskim proizvodima u toj zemlji, Marka bilježi porast od 46 % isporuka svojih vozila.

Regija Bliskog Istoka i Afrike treći je stup razvoja Grupe sa 180.200 prodanih vozila odnosno porastom od 6,4 %.

Grupa PSA Peugeot Citroën zadržava snažan položaj na nekoliko tržišta (prvi u Tunisu, drugi u Alžiru i Maroku).

Sa 117.000 prodanih vozila Marka PEUGEOT ostvarila je porast od 2,3 %. Marka jača svoj položaj u Alžiru, Maroku, Tunisu, u Francuskim prekomorskim departmanima (DOM) te u Izraelu. Prodaja Peugeota je posebno zahvaljujući modelima PEUGEOT 208, 301 i 308 u značajnom porastu u Turskoj (+40 %), Izraelu (+67 %) i u istočnim arapskim zemljama (+26 %).

Marka CITROËN, sa 61.500 prodanih vozila, bilježi porast od 16,1 %. Marka jača svoj položaj u Alžiru, Tunisu i Izraelu, te uvelike povećava broj prodanih vozila u Turskoj (+43 %), Izraelu (+79 %) i Tunisu (+29 %), posebno zahvaljujući uspjehu modela C-Elysée, najprodavanijeg vozila marke CITROËN u navedenim zemljama.

Marka DS nastavlja s ubrzanim razvojem u regiji te, među ostalim, najavljuje dolazak u Iran i otvorenje prodajnih mjesta DS STORE u Ankari i u Tunisu, prvi put na afričkom kontinentu.

U Latinskoj Americi i Evroaziji prodaji vozila Grupe još uvijek šteti vrlo loša privredna situacija. U navedenim regijama Grupa ostaje usmjerena na svoju rentabilnost i na lokalnu integraciju svoje proizvodnje.

U Latinskoj je Americi Peugeot ostvario nekoliko većih lansiranja: model PEUGEOT 2008 pušten je u prodaju tokom godine u Brazilu, a novi modeli PEUGEOT 308 i 408 pušteni su u prodaju u Argentini i Brazilu u posljednjem tromjesečju 2015.

Treba istaknuti da se broj prodanih vozila marke Peugeot u Meksiku povećao za 34 % te da se prodaja u Čileu, na tržištu koje bilježi pad od 14 %, povećala za 4 %.

Citroen je u Latinskoj Americi prodao 56.600 vozila te je u novembru pustio u prodaju Novi C3 AIRCROSS, mali crossover po mjeri lokalnog stanovništva, koji se proizvodi u Brazilu u tvornici Porto Real.

U regiji Indija-Pacifik zahvaljujući modelima 2008 i 308 marke Peugeot, te modelu C4 Picasso marke Citroen, PSA Grupa bilježi broj od 23.800 prodanih vozila. Taj porast od 6,5 % ostvaren je ponajprije zahvaljujući uspjehu u Koreji i Japanu.