Zamjena za dizel
62

Peugeot i na 2008-ici uveo novi motor s lancem umjesto osjetljivog remena u ulju

A. M.
Nakon modela 3008 na zalasku karijere, Peugeot i kod manje 2008-ice uvodi novi benzinski motor s lancem, umjesto osjetljivog zupčastog remena u ulju. Novi 1.2 Hybrid ipak ima dvostruku ulogu. Zbog CO2 penala na razvijenim tržištima mijenja dizel, a istovremeno popravlja imidž starijih benzinaca s problematičnim zupčastim remenom.

Lansiran u septembru, restilizovani Peugeot 2008 od 1. januara više se ne nudi s dizelskim motorom na zapadnoevropskim tržištima, gdje se grami CO2 ''vagaju'' kao kruške na pijaci i shodno rezultatu, proizvođači ili, ostvaruju bonuse ili, plaćaju penale. Kao alternativa skupljem i ‘’prljavijem’’ dizelu, Peugeot je uveo ekonomičniji mikro-hibridni 1.2 blok od 136 KS, koji se paralelno nudi uz PureTech benzince i električne varijante.

Šta je novo kod ovog pogona? Kod novog 1.2 PureTech Hybrid 48 V trocilindarskog turbobenzinaca distribuciju, umjesto zupčastog remena, vrši lanac. Ova jedinica od 136 KS povezana je sa e-DCS6 mjenjačem s dvostrukim kvačilom, u kojem je smješten mali električni motor koji napaja litijum-jonska baterija od 0,9 kWh (0,4 kWh neto). Stellantisovi inžinjeri ovaj sklop ne smatraju blagim hibridom, ali evidentno da nije u pitanju ni klasični hybrid zbog baterije čiji kapacitete je negdje između. No, automobil se u na račun malene baterije ipak može dijelom kretati samo na struju i s razlogom nosi naziv mikrohibrid. Istovremeno, iz Peugeota ističu da je ovaj motor 15% ekonomičniji od starog PureTech-a.

Ovako motorizovan mali crossover, inače jedan od najprodavanijih u klasi, ima kombinovanu potrošnju od svega 4,9 l/100 km i emisiju CO2 prosječno od 111 g/km prema WLTP ciklusu. Tačnije, Peugeot kaže da ovaj novi mikrohibrid troši prosječno litru benzina manje, odnosno emituje 22 g CO2 manje od običnog trocilindarskog agregata PureTech 130 EAT8. godine. Time se izbjegava ekološka kazna, koja za obični 1.2 iznosi 400 eura, ali se ova finansijska dobit djelimično briše višom kataloškom cijenom od 700 eura kod hibrida.

Mikrohibrid ipak zvanično mijenja dizelski 1.5 BlueHDi 130 EAT8, koji je imao skoro identičnu potrošnju (5 l/100 km), ali je takođe zbog CO2 (131 g/km) trpio kaznu od 330 eura. Novi hibrid je recimo u Francuskoj samo 900 eura povoljniji od dizela, ali je benzin na pumpama skuplji od dizela. Zato se pitamo, da li je uvođenje ovog motora ima opravdanje koje ističe Stellantis ili popravljanje slike o narušenom imidžu iz ranijeg perioda kada je PSA zbog problematičnog zupčastog remena morao povući s tržišta više od 200.000 automobila.

S druge strane, Stellantis je definitvno trebao novi benzinac, što zbog starosti, što zbog nepouzdanosti aktuelnog PureTech benzinca, čiji imidž je srozao koncept zupčatog remena u ulju, čiji komadići su u ranijim godinama znali začepiti vakum pumpu.

Naime, tužbe koje su sjele na Stellantisovu adresu zbog osjetljivog 1.2 PureTech benzinca, čiji remen je naknadno ojačan, a interval velikog servisa skraćen sa prvobitnih 10g/180.000 na 6g/100.000 km, sad je dodatno postao opterećenje zbog CO2 emisije.

Evidentno je da sve nedaće zastarjelog PureTech benzinca treba riješiti novi, efikasniji, ekološki zeleniji, ali tehnološki kompleksniji mikrohibridni nasljednik.

Hibridni sistem i prenos je razvila belgijska kompanija Punch Powertrain u saradnji sa Stellantis grupacijom, a proizvodnja motora se odvija u tvornici u Metzu. Stellantis namjerava u 2024. ovaj motor ugraditi u 600.000 vozila sa značkama Peugeota, Citroena, Opela, Fiata...