Iz historije
24

Peugeot 404 Diesel Record: Prototip koji je obarao rekorde i razbijao mitove o dizelima

A. M.
Peugeot 404 obilježio je cijelu generaciju francuskih automobila. Proizvodio se između 1960. i 1978. u skoro tri miliona jedinica, a legendarna limuzina je takođe bila dostupna u verzijama: kupe, kabriolet, karavan i pickup. Najmanje poznata varijanta ipak ostaje verzija "Diesel Record".

Kao što mu samo ime govori, ovaj prilično poseban 404 oborio je brojne rekorde 1960-ih godina prošlog vijeka i učinio kultni 404 jednim od tehnološki najnaprednijih dizel automobila svog vremena. Kreiranjem 404 Diesel Recorda, Peugeotov cilj je bio da dokaže da dizel automobili mogu biti i brzi, a ne samo jeftini, ekonomični i pouzdani. Zbog toga je francuski proizvođač kontaktirao pariškog proizvođača karoserija La Garenne da transformiše 404 kabriolet u čudan prototip jednosjeda opremljen motorom od 2.163 kubika.

Suvozačevo sjedište je uklonjeno i taj dio kabine je prekriven karoserijskim panelom, dok je kokpit smanjen i okružen uskim vjetrobranom kako bi se maksimizirale aerodinamičke performanse. Osim toga, dizajneri su uklonili mnoge dodatke kako bi smanjili težinu, koja je na kraju iznosila 1.135 kg. Jedini fabrički uređaj koji je ostao u automobilu bilo je prisustvo radio prijemnika integrisanog u komandnu tablu s kojim je vozač mogao da ostvari direktan kontakt sa boksom tokom nizanja krugova na stazi.

Kada je razvoj završen, Peugeot je svoj 404 odvezao na stazu Montlhéry. Ovdje je čudni kupe prešao oko 11.000 kilometara za 72 sata uz prosječnu brzinu od 161 km/h. Jedina planirana zaustavljanja u boksu (u prosjeku oko 53 sekunde) bila su omogućena za dopunu goriva i promjene vozača, a ta promjena se dešavala svaka tri sata. Prototip je postavio 18 rekorda sa dizel motorom od 2.163 ccm u klasi D, zatim još 22 rekorda sa standardnim dizel motorom od 1.948 ccm koji je razvijao svega 68 KS u klasi E.

Tokom ove nevjerovatne trke izdržljivosti, Peugeot je postavio čak 40 rekorda, uključujući i rekord potrošnje goriva u kategoriji trkaćeg dizel automobila. Prosječna potrošnja je bila oko 12 l/100 km, što je prilično zanimljiv podatak i u današnje vrijeme.

Ovom čudnom automobilu se još uvijek može diviti u Peugeot Adventure Museum, u blizini Sochauxa, a povremeno se zna pojaviti i na festivalu brzine Goodwood.

Sa skoro tri miliona proizvedenih jedinica, u periodu između 1960. i 1978. Peugeot 404 je četvrti Peugeot model po količini proizvedenih modela u historiji francuske kompanije.