Noviteti
0

Volvo plug-in hibridi na tržište stižu 2012. godine

Sarajevo-x.com
Volvo će početkom 2012. godine predstaviti nekoliko serijski porizvedenih plug-in hibridnih automobila. Čista električna energija iz baterija, zadovoljit će dnevne transportne potrebe 75% evropskih vozača.

Prilikom dužih putovanja, u igru će se uključivati i efikasni dizelski agregat, a kombinovana autonomija kretanja iznosi oko 1.200 km. Prosječna emisija ugljen dioksida iznosit će 49 g/km, a potrošnja goriva tek 1.9 litara na 100 pređenih kilometara.

Volvo je uvjeren da će i u budućnosti kupci htjeti sigurne i udobne automobile, dobrih voznih karakteristika i velikodušne ponude prtljažnog prostora, bez obzira da li za pogon koriste struju ili neki drugi energent. Plug-in hibridi čine atraktivnu vrstu automobila, jer nude najbolju kombinaciju električnog i konvencionalnog pogona, odnosno izuzetno nisku potrošnju i nivo štetnih emisija, te dobre performanse i veliku autonomiju kretanja.

"Novi Volvo plug-in bit će zaista ugodan automobil za vožnju, jer će posjedovati standardno visoke sigurnosne standarde, a istovremeno će imati izuzetno nizak nivo potrošnje i štetnih emisija, upola manji od onoga što se danas nudi na tržištu", kaže Magnus Jonsson, stariji potpredsjednik razvojnog odjela pri Volvo Cars.

Volvo plug-in hibrid krasi nekoliko prednosti: potrošnja goriva, troškovi vožnje i emisija ugljen dioksida su veoma niski automobil je "normalni" Volvo sa svim pogodnostima dopunjavanje se može vršiti putem kućne utičnice ugodne vozne mogućnosti

Električna energija sa emisijom ugljen dioksida blizu nule

Elektricitet je izuzetno pogodan kao pogonsko "gorivo". Električni je motor izuzetno efikasan i troši jednu petinu energije klasičnog motora pogonjenog fosilnim gorivom. Volvo plug-in hibride će pokretati robustan električni motor, koji se energijom snabdijeva iz litij-ionske baterije. Pored toga, dodatni elektricitet se generiše svaki put kada automobil koči.

Baterija se može konvencionalno dopuniti putem standardne kućne utičnice, a za potpuno punjenje potrebno je pet sati. Elektricitet je kao gorivo osjetno jeftiniji od benzina i dizela, što rezultuje niskim operativnim troškovima.

Radijus kretanja iznosit će oko 1.200 km, baš poput konvencionalnog dizelskog automobila. Samo na struju, moći će se voziti do 50 km i u tom slučaju neće biti nikakvih štetnih emisija. Ukoliko su baterije napunjenje strujom, dobijenom od obnovljivih resursa, ukupna emisija ugljen dioksida bit će blizu nule.

Efikasni dizelaš kao dodatak

Kao dodatak električnom motoru, dolazi efikasni dizelaš, optimiziran da za pogon koristi obnovljivi sintetički dizel, te tako udovoljava nadolazećim emisionim standardima. Dizelski agregat može raditi samostalno i u kombinaciji sa električnim motorom za optimalno korištenje energije. Naprimjer, dizelski motor može podržati ili čak zamijeniti električni motor pri visokim brzinama ili kada se baterije isprazne, dok elektični motor nudi dodatni obrtni moment pri nižim brzinama. Kombinacijom dva motora, dobijaju se izuzetno visoke performanse.

Većina ljudi automobil koristi za kratke distance, do posla i nazad. To znači da će nadolazeći Volvo plug-in hibrid zadovoljiti transportne potrebe većine njih. Za duže distance, aktivira se dizelski agregat, što ovom automobilu daje mogućnosti i autonomiju konvencionalnog dizelskog motora. Sudeći prema NEDC standardizovanom voznom ciklusu, emisija ugljen dioksida iz Volvo plug-in hibrida bit će manja od 50 g/km.

Plug-in hibridi kao marketinški potencijal

Nabavna cijena plug-in hibridnog automobila, očekivano će biti viša od nabavne cijene konvencionalnog automobila, obzirom da su baterije još uvijek veoma skupe. No, troškovi vožnje na električnu energiju će iznositi tek trećinu troškova vožnje na dizel, što će djelomično kompenzirati višu nabavnu cijenu. Volvo predviđa da će plug-in hibridi biti komercijalno pogodni određenim kategorijama kupaca 2012. godine, a njihov broj će rasti kako se cijena i performanse baterija budu optimizirali.

"Fokusirani smo na to da plug-in hibridi udovolje zahtjevima za niskom emisijom ugljen dioksida, te obezbijede održive transportne mogućnosti. Prirodno, očekujemo da relevantne vladajuće strukture ponude pomoć u razvoju ovih automobila", kaže Magnus Jonsson.

Plug-in hibridi kao rezultat industrijske saradnje

U januaru 2007. godine, Volvo i energetska kompanija Vatenfall su pokrenuli zajednički projekat sa ciljem razvoja i testiranja plug-in tehnologije. Formiranje iste, dovelo je do stvaranja novih preduslova za razvoj sljedeće generacije zelene tehnologije.