Prvi autonomni Volkswagen: Električni ID. Buzz AD na tržištu od 2027. godine
Volkswagen svojim prvim autonomnim serijskim vozilom želi praktično pokrenuti pravu revoluciju mobilnosti. Novi ID. Buzz AD je električni kombi s potpuno automatiziranom vožnjom, te bi trebao ući u redovnu upotrebu u Hamburgu i Los Angelesu već od od 2027. godine. Nakon toga biće dostupan i u drugim gradovima.
Volkswagen ističe kako je ovaj ID. Buzz prvi potpuno autonomni serijski automobil proizveden u Evropi, a silaziti će s proizvodne trake u njihovoj fabrici komercijalnih vozila u Hanoveru.
Volkswagen za svoje autonomne automobile ima drugačiji pristup od drugih tehnoloških giganata koji razvijaju ovu tehnologiju. Umjesto da cilja na tradicionalne privatne kupce, Volkswagen primarno nudi ovakve automobile kupcima koji imaju vozni park, tačnije na kompanije javnog prevoza, lokalne zajednice i partnere poput Ubera ili Moie. Tako se očekuje da će u Hamburgu u funkciji biti oko 500 samovozećih kombija kao dio usluge dijeljenog taksija a koju nudi Volkswagen.
Predstavljanje autonomnog ID. Buzza prvobitno je najavljeno za 2026. godinu, ali sada je puštanje u upotrebu planirano za godinu dana kasnije. Do tada će vozač ostati u vozilu iz sigurnosnih razloga, a ID. Buzz AD će moći voziti bez vozača tek kada se dobije željeno odobrenje za autonomnu vožnju nivoa 4. SAD su već značajno odmakle s takvim odobrenjima, dok sada i Evropa slijedi taj primjer.
Vožnja uz 13 kamera, 9 lidara, 5 radara i 4 sjedišta
Serijska verzija modela ID. Buzz AD nije tek redizajnirana verzija standardnog modela nego je pravo mobilno visokotehnološko čudo koje ima 13 kamera, devet lidar sistema i pet radarskih senzora koji snimaju okolinu u realnom vremenu. Sistem radi na brzinama do 120 km/h, dok unutrašnjost prima četiri putnika.
Volkswagen testira autonomnu vožnju u nekoliko gradova još od 2021. godine, gdje testna flota sada uključuje oko 100 vozila, koja su prešla ukupno više od 600.000 kilometara po ulicama Minhena, Hamburga, Austina (Teksas) i Osla.
U početku, 1.000 vozila bi trebalo biti isporučeno do kraja 2027. godine, a Volkswagen planira isporučiti ukupno više od 10.000 vozila ove prve generacije. Samo Uber planira preuzeti do 10.000 vozila tokom perioda od deset godina.
Treba istaći da prodaja privatnim kupcima nije planirana jer ID. Buzz AD zahtijeva digitalni kontrolni centar i može se kretati samo unutar definisanog urbanog područja. Uz to kupovina jednog primjerka ne bi imala smisla jer bi tako vjerovatno koštao znatno više od 100 hiljada eura.