Porsche 911 među SUV-ovima
0

FOTO+VIDEO / Predstavljen novi Range Rover Sport

Klix.ba
Land Rover je na Sajmu automobila u New Yorku predstavio svoj novi Range Rover Sport za koji glavni dizajner, Gerry McGovern, kaže da je „Porsche 911 među SUV-ovima“.

Tome svakako pomaže i peta generacija adaptivnog zračnog ovjesa. Sa početkom prodaje koja je planirana u septembru, iz Land Rovera kažu da je novi RR Sport najbrži i najagilniji Range Rover koji je ikada napravljen.

Dizajnerski oslonjen na veću „braću“ i model Evoque, Range Rover Sport prepoznatljiv je po kompaktnijoj formi karoserije i većim otvorima blatobrana. U poređenju sa prethodnikom, novi model je duži za 62 milimetra, ali je 149 milimetara kraći od Range Rovera koji dolazi bez oznake Sport. Uz veće međuosovinsko rastojanje (178 milimetara u odnosu na prethodnika), u unutrašnjosti automobila sasvim je dovoljno prostora za opciju sjedišta 5+2, s tim da se dva sjedišta u trećem nizu mogu preklopiti pritiskom na taster.

I dok su mjere porasle, novi Range Rover Sport lakši je od prethodnika za cijelih 500 kilograma, ako se poredi sadašnji model sa V6 motorom i prethodnik sa dizelskim V8 motorom.

Uz iste motorne opcije, novi RR Sport i dalje je za 420 kilograma lakši od starog. U ovom trenutku na raspolaganju su dva motora opremljena sistemom „stop/start“. Trolitarski SDV6 dizel motor razvija 288 KS, a 5-litarski benzinski V8 motor sa mehaničkim kompresorom nudi 503 KS. Za narednu godinu predviđeni su TDV6 dizel sa 254 KS, zatim 4,4-litarski SDV8 dizel sa 334 KS i na kraju dvolitarski turbo benzinski motor koji će razvijati otprilike onoliko konjskih snaga koliko je nudio stari dizelski V8 motor.

Preko ZF-ovog 8-stepenog automatskog mjenjača snaga se uvijek distribuira na sva četiri točka. U normalnim uslovima korištenja raspodjela snage vrši se u omjeru 42/58 (naprijed/nazad), a zatreba li vozaču pomoć reduktora, snaga se na obje osovine raspoređuje u omjeru 50/50. Do kraja naredne godine Range Rover Sport moći će se dobiti i u dizelsko-električnoj hibridnoj opciji. Emisija CO2 u tom slučaju iznosit će samo 169 g/km.

U odnosu na prethodnika u unutrašnjosti nema značajnijih izmjena. Ono što treba spomenuti je nešto niža vozačka pozicija, opcioni „head-up“ display i širok izbor mogućih boja. Zahvaljujući dodatnim miliimetrima između osovina, putnici nazad dobili su 24 milimetra više u prostoru koljena.

Raspon cijena kreće se od 60.719 do 96.000 eura, koliko treba platiti za Range Rover Sport pokretan najsnažnijim 5-litarskim benzinskim V8 motorom.