Osvježeni C4 i C4X
5

Citroën u BiH predstavio SUV sa sedam sjedišta: Novi C3 Aircross mijenja pravila

Piše: E. Z.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Današnjom premijerom u Sarajevu Citroën je zvanično u Bosni i Hercegovini počeo s prodajom novog C3 Aircross. Ovaj nekada kompaktni monovolumen potpuno je drugačiji u novoj generaciji i dolazi kao kompaktni SUV i to po želji i sa 7 sjedišta. Uz njega u BiH su stigli i redizajnirani C4 i C4X.

Citroën je za novu generaciju potpuno promjenio koncept i ideju za C3 Aircross, a uz to dijeli platformu Smart Car s novim C3, što mu omogućava pozicioniranje po vrlo atraktivnoj cijeni gdje se nameće kao najveći i najpristupačniji SUV u segmentu.

Forma i dimenzije potpuno novog C3 promijenili su se zajedno s njegovim novim pozicioniranjem. Sa dužinom od 4,39 metara, verzija sa 5 sjedišta ima najbolju ponudu unutrašnjeg prostora u svom segmentu i praktično ulazi u C segment SUV-ova. Uz to, Citroën nudi i potpuno novu verziju sa 7 sjedišta, po čemu je jedinstven u klasi.

Prostran i dobro opremljen, potpuno novi C3 Aircross nudi jednostavnu i udobnu svakodnevnu vožnju, kako u gradu tako i na otvorenoj cesti. Citroën je uvijek pažljivo osluškuje očekivanja kupaca u pogledu udobnosti, prostranosti i praktičnosti. Tako sada novi C3 Aircross sadrži koncept C-Zen-Lounge ureženje kokpita s Head-Up displejom i smanjenim upravljačem, ali i nova Citroën Advanced Comfort sjedišta redizajnirana za optimalnu udobnost i podršku.

Udobnost vožnje poboljšana je zahvaljujući Citroën Advanced Comfort ovjesu s dvostrukim progresivnim hidrauličnim graničnicima - po prvi put i na svim verzijama. A za veći mir, C3 Aircross nudi sve tehnologije pomoći u vožnji koje biste očekivali u ovom segmentu, zajedno s infotainment sistemom najnovije generacije koji uključuje 10,25-inčni ekran osjetljiv na dodir.

Treba istaći da ponudu motora čine isključivo hibridni i električni sklopovi, dok će obični benzinac s ručnim mjenjačem izostati u cjenovniku. Novi C3 Aircross je elektrificiran na dva načina: hibridni 48V pogonski sklop ima 145 KS, a tu je i potpuno električna verzija. S dometom većim od 300 km, električna verzija znatno olakšava svakodnevni život jer se može napuniti od 20% do 80% za samo 26 minuta i koristi aplikaciju ë-ROUTES - planer putovanja koji se prilagođava promjenama na cesti u stvarnom vremenu. Verzija s dometom većim od 400 km bit će dostupna krajem ove godine. Također, baš kao i standardni C3 tako je i električni C3 Aircross najpristupačniji električni model u segmentu.

Dizajn novog C3 Aicross jasan je nastavak smjera kojeg je zacrtao C3, pa naprijed dominira novi logo predstavljen na konceptnom automobilu Oli 2021. godine. Dizajn prednjih svjetala i ovdje podsjeća na novi svjetlosni potpis u tri tačke, dok se SUV izgled jasno ističe na visokom, horizontalnom poklopcu motora i vertikalnim linijama prednjeg dijela. Sa širinom od 1,79 metara, dizajn s ravnim i dorečenim linijama donosi privlačan izgled, a svemu doprinose i veliki točkovi. Štitnici lukova blatobrana također dodatno ističu SUV karakter novog Aircorssa.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Ravan krov i visina od 1,66 m pružaju velikodušan prostor u kabini za sve putnike. Preko 200 mm razmaka od tla nudi veću zaštitu i lagan ulazak u automobil, uz viši i sigurniji položaj vožnje. Dugo zadnje staklo - bez deflektora - pruža obilje svjetla u kabini, a zadnja maska ​​ima prilagodljivu kopču u boji, koja odražava onu na braniku.

Međuosovinsko rastojanje od 2,67 m nudi maksimalan prostor u kabini gdje smo se uvjerili da verzija sa 5 sjedišta pruža rekordni prostor u drugom redu sjedenja ali i prtljažnik od 460 litara. U ovoj klasi ne može bolje, a Aircross je definitivno prostraniji i od nekih SUV-ova iz nominalno veće klase. Za kupce koji traže još veću svestranost, C3 Aircross je dostupan i u funkcionalnoj verziji sa 7 sjedišta.

Verzija sa 7 sjedišta: pametna i svestrana

Citroën nudi dosad neviđenu opciju u klasi s potpuno novim C3 Aircrossom sa 7 sjedišta. Dizajn zadnjeg bočnog panela stvara dinamičnu, vertikalnu krmu, pružajući obilje prostora za putnike u trećem redu. Velika zadnja vrata i lako podesivi nasloni sjedišta u drugom redu (40/60) olakšavaju pristup ovom trećem redu, koji sadrži dva udobna i uvlačiva dodatna sjedišta. Dostupna po potrebi, sastoje se od sjedišta i dva naslona koji se mogu preklopiti 50/50, pružajući ravnu površinu za teret kada nisu sklopivi.

U svojoj verziji sa 7 sjedišta, C3 Aircross nudi istu dužinu od koljena do koljena u drugom redu kao i C3 limuzina, širinu laktova koja je 25 mm šira od prosjeka kategorije i velikodušan prostor za glavu. Prostor u trećem redu opremljen je istim standardima kao i ostala sjedišta, s naslonima za glavu, naslonima za ruke, držačima za čaše, USB utičnicom, prostorom za noge i klima uređajem.

S obzirom na to da 93% evropskih vlasnika B-SUV vozila vozi manje od 80 km dnevno, dva zadnja sjedišta verzije sa 7 sjedišta predstavljaju savršeno rješenje. Sa svim sklopljenim sjedištima, zapremina prtljažnika iznosi 40 litara, a 330 litara u konfiguraciji sa 5 sjedišta.

Prije svega udoban

Citroënov ekskluzivni Advanced Comfort ovjes je standardan u svim verzijama. Ovaj inovativni, patentirani dizajn garantuje jedinstven osjećaj udobnosti za putnike u vozilu, bez obzira na uslove na putu.

Citroënovi inženjeri su kreirali patentirani sistem progresivnih hidrauličnih amortizera. Oni djeluju kao drugi, manji amortizer, smješten na krajevima glavnog amortizera. Postoje dva progresivna graničnika po amortizeru, jedan za kompresiju, a drugi za odbijanje. Ova konstrukcija ovjesa osigurava veću gipkost i udobnost na manjim neravninama, bez ugrožavanja prigušenja potrebnog za držanje karoserije na mjestu prilikom vožnje po neravnom putu. U drugom slučaju, sistem postepeno usporava kretanje na kraju puta. Za razliku od mehaničkog graničnika u konvencionalnom amortizeru - koji apsorbira energiju i smanjuje udobnost oslobađajući dio nje u obliku udara - progresivni hidraulički graničnik apsorbira i raspršuje ovu energiju. Efekat "čarobnog tepiha" toliko važan za Citroën se jasno osjeća, poboljšavajući iskustvo vožnje u C3 Aircrossu.

Potpuno novi C3 Aircross također ima nova Advanced Comfort sjedišta. Opremljena novom površinom sjedišta koja uključuje dodatnih 10 do 15 mm pjene, imaju redizajniranu bočnu potporu kako bi se osigurala udobnost bez obzira na udaljenost.

Privlačan i pristupačan

Citroën nastavlja svoju misiju da električnu mobilnost učini dostupnom što većem broju ljudi. Zahvaljujući evropskoj verziji nove međunarodne platforme "Smart Car" - dizajnirane od samog početka da primi 100% električne, motore sa unutrašnjim sagorijevanjem i hibridne motore - i njegovoj ekstremnoj modularnosti, dimenzije C3 Aircrossa su revidirane naviše radi veće udobnosti i funkcionalnosti, bez utjecaja na njegovu prodajnu cijenu.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Tako je Citroen u Bosni i Hercegovini sada ponudio vrlo privlačan i svestran B-SUV koji je trenutno dostupan od srednjeg paketa opreme PLUS, s hibridnim motorom od 145 KS i automatskim mjenjačem C3 Aircross i kod nas košta 45.172 KM. Naravno, Citroen C3 Aircross je i kod nas dostupan u svojoj 100% električnoj verziji s baterijom kapaciteta 44 kWh i košta 51.062 KM do registracije i bez poticaja.

U ovoj godini Citroen u Bosni i Hercegovini planira prodati oko 80 primjeraka novog C3 Aircross, što je s obzirom na vrlo privlačnu cijenu vrlo realan cilj.

Osvježeni C4 i C4X ostaju među najprivlačnijim kompaktima

Uz C3 Aircross kao glavnu zvijezdu na današnjoj premijeri Citroena u Sarajevu predstavljen je i detaljno obnovljeni C4 i C4X koji su se već dokazali kao vrlo popularni modeli na našem tržištu.

Tako su modeli C4 i C4X prošli kroz temeljitu promjenu, dobili novu dozu zrelosti i karaktera, a istovremeno se oslanjaju na svoje historijske prednosti kao što su udobnost i prostranost unutrašnjosti.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Oba modela dobili su redizajniran prednji dio koji otkriva najnoviji logotip i novi identitet marke. Kod modela C4 promijenjen je i zadnji dio, koji je postao pročišćeniji i stabilniji, dok je C4 X zadržao već izuzetno privlačan fastback dizajn.

Modeli C4 i C4 X nisu promijenili samo svoj stav, već i izgled. Ponudi su se pridružile dvije nove boje. Pored nedavno predstavljene plave Eclipse sa zadivljujućom dubinom, crvene Elixir, bijele Okenite i crne Perla Nera (biserna boja), dostupne će biti i sjajna, a istovremeno elegantna zelena Manhattan, puna energije, te smirena i moderna siva Mercury. Pored toga, uz doplatu je i dalje dostupna karoserija s krovom u drugoj boji za drugačiji i ekskluzivniji dojam. Ova završna obrada naglašava dinamične linije ova dva modela i daje im prestižniji izgled.

Stilske promjene kod modela C4 i C4 X prate i važna poboljšanja udobnosti u vozilu. Nova, redizajnirana sjedišta Citroën Advanced Comfort dodatno povećavaju udobnost, a vozilo je opremljeno novom 7-inčnom digitalnom instrument tablom koja se pridružuje 10-inčnom dodirnom ekranu. Ove karakteristike nadopunjuju ovjes Citroën Advanced Comfort, obilje prostora za sve putnike i gotovo 20 sistema za pomoć vozaču, koji su zaista korisni u svakodnevnoj vožnji.

Citroen je unaprijedio i unutrašnjost ova dva modela, pa je u verziji MAX iza volana postavljena potpuno nova 7-inčna digitalna instrument tabla visoke rezolucije. Ova novina poboljšava doživljaj kvaliteta u unutrašnjosti modela C4 i C4 X zahvaljujući savremenom grafički dizajniranom korisničkom interfejsu, koji dopunjuje 10-inčni ekran osjetljiv na dodir. Digitalna instrument tabla dizajnirana je za optimalno očitavanje podataka i intuitivan prikaz informacija. Dopunjuje je i projekcijski prikaz u boji u visini očiju, koji prikazuje ključne informacije, smanjuje naprezanje očiju i povećava sigurnost. Upravljač krasi novi logotip marke Citroën.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Također tu je i informacijsko-zabavni sistem najnovije generacije s 3D navigacionim sistemom za nesmetanu, brzu i ergonomsku upotrebu. Potpuno intuitivan interfejs radi u kombinaciji s 10-inčnim ekranom visoke rezolucije, koji korisnici mogu prilagoditi po svom ukusu pomoću "widgeta". Oni omogućavaju brz pristup aplikacijama i sadržajima na ekranu vozila. Sistem je opremljen i funkcijom za prepoznavanje glasa – digitalnim asistentom koji se aktivira komandom "Hello Citroën" koji razumije govorne naredbe putnika, odgovara na njihova pitanja i izvršava instrukcije.

Obnovljeni C4 i dalje se ističe kao jedan od najprostranijih modela u klasi, pa s međuosovinskim razmakom od 2670 mm osigurava izvanredan prostor za koljena na zadnjim sjedištima, čak 198 mm, što je najbolji rezultat u klasi. Spoljna širina od 1800 mm omogućava udobno sjedenje za tri putnika na zadnjim sjedištima, gdje je dostupno 1380 mm širine u predjelu ramena i 1440 mm u predjelu laktova. Prtljažnik zapremine 380 litara, s niskim i ravnim pragom za utovar (visine 715 mm) i ravnim bočnim stranicama, omogućava optimalno iskorištavanje prostora.

Novi C4 i C4 X predstavljaju izvrstan primjer Citroënovog odgovora na izazove energetske tranzicije. Nude efikasne elektrificirane verzije koje korisnicima pomažu da pređu na električnu energiju onda kada im to najviše odgovara.

Tako je novitet verzija Hybrid 145 koja je nedavno ponuđena za ova dva modela, te kupcima nudi cjenovno pristupačno, jednostavno i svestrano rješenje za svakodnevnu mobilnost.

Ponudu dodatno proširuju električne verzije snage 115 kW i 100 kW, koje omogućavaju domet do 420 km odnosno 360 km. Kupci koji se odluče za verziju s manjom baterijom moći će, zahvaljujući vrlo efikasnom brzom punjenju, smanjiti svoje troškove, a pritom bez problema savladavati i duža putovanja.

Tako je obnovljeni Citroen C4 kod nas dostupan od 49.705 KM s Hibrid 145 motorom i automatskim mjenjačem uz osnovni YOU paket opreme, dok je električna verzija dostupna od 59.458 KM uz osnovni paket opreme.