auto
2

INTERVJU / Mirza Juzbašić, Hyundai Auto BH: Hyundai je najbrže rastući brend u autoindustriji

Razgovarao: Elvir Zubović
Mirza Juzbašić, direktor Hyundai Auto BH (Foto: E. Zubović/Klix.ba)
Povodom otvaranja novog prodajno-servisnog centra Hyundai Auto BH u Sarajevu, ali i činjenice da Hyundai nezaustavljivo niže prodajne uspjehe, bez obzira na krizu i recesiju, iskoristili smo priliku da razgovaramo s direktorom kompanije Hyundai Auto BH, gospodinom Mirzom Juzbašićem. Zanimalo nas je kako Hyundai poboljšava svoju uslugu u BiH, ali i na koji način posluje, te kakve planove ima za skoru budućnost.

Prije svega zahvaljujem Vam na odzivu za intervju i na odvojenom vremenu. Za one koji nisu upoznati zamolio bih za Vašu kratku biografiju, prije svega vezanu za Hyundai.

Rođen sam 1976. godine u Sarajevu, gdje sam završio osnovnu i srednju školu, a zatim kao student Ekonomskog fakulteta Univerziteta u Sarajevu, dobijam priliku obrazovanje nastaviti na Bluffton University, Ohio, SAD. Nakon završenog studija vratio sam se u Sarajevo, gdje započinjem svoju poslovnu karijeru. Sama činjenica da sam u automobilskoj industriji već više od 10 godina govori o tome da sam stekao ogromno iskustvo u ovom biznisu. Hyundai timu pridružio sam se prije nešto više od godinu dana, tako da ću svoje iskustvo upotrijebiti kako bih zajedno sa menadžmentom unaprijedio poslovanje u cilju razvoja Hyundai brenda u BiH.

Od kada ste došli na poziciju direktora Hyundai Auto BH da li ste imali težak posao i da li je bilo potrebe za znatnim restrukturiranjem kompanije?

Restrukturiranje kompanije nije bilo potrebno na nivou na kojem je do sada djelovao Hyundai. Međutim, poznato je da je tokom 2012. godine Hyundai investirao u novi prodajno-servisni centar, koji se nalazi na lokalitetu Šipa u Sarajevu, te se samim tim i ukazala potreba za reorganizacijom društva. To je bio veoma kompleksan proces, počevši od uvođenja nove djelatnosti društva – servisiranja i održavanja motornih vozila, pa do usklađivanja organizacije i sistematizacije poslova i radnih mjesta. Proces je uspješno završen i sada s ponosom mogu reći da je Hyundai kompanija u kojoj sve službe i odjeli funkcioniraju sistemski i na osnovu već unaprijed propisanih procedura, a sve u skladu sa ISO standardima.

U vrijeme kada svi bilježe pad prodaje Hyundai se ističe kao jedna od najuspješnijih marki na globalnom tržištu. Kako vi to objašnjavate?

Hyundai na svjetskom nivou važi za najbrže rastući brend u autoindustriji i iz godine u godinu bilježi rast prodaje. Prije dvije godine, i to dva puta zaredom, prema istraživanjima njemačkog automobilskog magazina Auto Bild Hyundai je proglašen za najkvalitetniji automobilski brend. Ukoliko kupcu ponudite kvalitet, sigurnost i brižnost, uspjeh neće izostati. Imajući u vidu navedeno, Hyundai je danas najuspješniji i trenutno najperspektivniji brend u svijetu, te konstantno ulaže u inovacije, kvalitet, dizajn i prvenstveno radi na izgradnji povjerenja kupaca, kako bi bili zadovoljni vozilima i kako bi vozila opravdala njihova očekivanja. Novi slogan Hyundai brenda, koji glasi "New Thinking. New Possibilities" odražava volju Hyundai Motor kompanije za stvaranjem novih mogućnosti za dobrobit svijeta i ljudi, potičući i razvijajući novi način razmišljanja.

Da li svjetske trendove uspjeha i povećanja prodaje Hyundai prati i u BiH. Kakav je trend vašeg tržišnog udjela u ovoj i protekloj godini u odnosu na prethodne godine?

Kompanija Hyundai Auto BH Sarajevo egzistira od 1996. godine, te kao generalni uvoznik i distributer Hyundai vozila, rezervnih dijelova i opreme posluje uspješno sve ove godine. Jedan smo od najstarijih distributera novih vozila jednog brenda u Bosni i Hercegovini i konstantno bilježimo rast. Prethodnih nekoliko godina recesija je učinila svoje, zahvatila je sve sektore privrede i društva, a veliki utjecaj je ostavila na autoindustriju. Mi se trudimo da svjetski uspjeh Hyundaija pratimo i u BiH, te investirajući u novi prodajno-servisni centar želimo podići prodaju i uslugu na viši nivo. Također, bez obzira na prilike tržišta Hyundai Auto BH posluje u skladu sa politikama Hyundai Motor korporacije, prateći njihov trend i ulažući konstantno u edukaciju osoblja i kvalitet usluge.

Koliko velike ambicije i planove imate za predstojeći period. Konkretno, kako izgledaju vaši prodajni planovi za ovu i narednu godinu u BiH?

Planiranje je veoma bitan dio uspješnog poslovanja i izuzetno je značajno da to bude realno, da sadrži analizu snage i slabosti te predvidi mogućnosti i prijetnje tržišta. Naš primarni cilj u ovoj godini, uprkos situaciji na BH tržištu i u Bosni i Hercegovini, je povećati tržišni udio na 5 posto, osigurati profesionalnu servisnu podršku našim kupcima i raditi na zadovoljstvu stranaka i klijenata. Kontinuirano razvijamo prodajno-servisnu mrežu da bi Hyundai bio dostupan svim kupcima i kako bi naši kupci bili zadovoljni i stekli puno povjerenje prema našem brendu.

Koliku smetnju u ostvarivanju boljih prodajnih rezultata vam predstavlja činjenica da se neki modeli Hyundaija ne proizvode u Evropi, te se na njih plaća i puni iznos carine. Koji su to modeli i na koji način animirate njihovu prodaju?

Svi modeli koji se proizvode u Južnoj Koreji podliježu carini od 15 posto + 1 posto carinskog evidentiranja. Carina ima veliki utjecaj na formiranje maloprodajne cijene i ukoliko cijena vozila odstupa iz okvira konkurencije, dolazi do manje potražnje za istim. Da bismo animirali njihovu prodaju, pristupilo se reduciranju cijena, a sve u cilju konkurentnosti ovih vozila na bh. tržištu.

Smatram da ovakva zakonska regulativa ima veliki utjecaj na sve uvoznike vozila izvan evropskog porijekla, te da je potrebno poduzeti određene aktivnosti i inicijative u smislu usklađivanja zakona i podzakonskih akata koji reguliraju ovu oblast.

Koje modele Hyundaija smatrate nosiocima prodaje i zašto. Da li uskoro očekujete još neke modele koji bi trebali biti nosioci prodaje?

Nosioce prodaje određuje tržište i njegova potražnja. Na bh. tržištu automobila najprodavaniji auotmobili su u segmentima B - kao segment malih automobila, i C – kao segment niže srednje klase. Naši nosioci prodaje su vozila koja se proizvode u Evropi, u fabrici u Češkoj, a to su i30, ix35. Također, veliki interes vlada i za model Elantra, jer je sa početnom cijenom od 25.990 KM veoma konkurentna na bh. tržištu. Priliku vidim i u novom modelu I20 face lift, koji će modernim linijama i dizajnom i dalje plijeniti pažnju svojim izgledom, a naročito pažnju pripadnica ljepšeg spola, koje čine većinu kupaca ovog malog gradskog ljepotana.

Za koje modele iz svoje ponude biste voljeli da imaju bolje prodajne rezultate. Na koji način se ti modeli mogu približiti tržištu?

Mi konstantno radimo na promociji svih naših prodajnih modela. To činimo kroz interaktivnu komunikaciju sa potencijalnim kupcima i interesantima kroz testne vožnje, izlaganjem vozila na frekventnim lokacijama u BiH..., kako bi kupci osjetili i doživjeli naša vozila. Na ovaj način želimo približiti naša vozila budućim kupcima.

Hyundai je uvijek bio poznat po dobroj ponudi SUV-ova i terenaca. Novi Santa Fe je proglašen i za SUV godine u BiH. Da li ste zadovoljni njegovim dosadašnjim uspjehom u BiH, i koji su planovi za prodaju tog modela?

Sama činjenica da je Santa fe proglašen SUV-om godine u BiH govori o tome da je vozilo izuzetne kvalitete i dizajna te da nije ostavilo ravnodušnim ni ljubitelje ovog segmenta u BiH. Prodaja ovog modela se odvija u skladu sa planom i možemo reći da smo zadovoljni dosadašnjim plasmanom ovog modela na bh. tržištu.

Otvaranjem novog prodajno-servisnog centra u Sarajevu Hyundai je pokazao ozbiljnost i ambicije na bh. tržištu. Čime se novi centar najviše ističe?

Objekt je ukupne korisne površine 6.300 m2, namjenski napravljen za Hyundai brend, i striktno smo se držali standarda koje propisuje Hyundai Motor Corporation. Prema standardima Hyundaija, veličina i sadržaj ovog prodajno-servisnog centra su namijenjeni za prodaju 500-1000 vozila godišnje. Sastoji se od tri nivoa i galerije. Nivoi -2 i -1 su predviđeni za carinsko skladište i parking, na nultom nivou se nalaze prodajni salon i servis, a galerija je predviđena za upravu i administraciju.

Nulti nivo je najinteresantniji i jedan od najbitnijih iz mnogo razloga, jer prije svega na ovom spratu se provode redovne poslovne aktivnosti i obavljaju osnovne djelatnosti društva. Ukupna površina ovog sprata je 1.200 m2, od kojih salon zauzima blizu 600 m2, gdje je moguće izložiti 10-ak vozila komotno raspoređenih.

Naša nova djelatnost, a to je servisiranje i održavanje motornih vozila, se obavlja također na ovom spratu uz pomoć 6 dizalica, od kojih je 5 dvostubnih i jedna četverostubna sa geomterijom točkova. U skolpu servisa nalazi se praonica automobila i dijagnostička radionica sa ispitnom stazom, gdje se vrši tehnička ispravnost vozila s mogućim ispisima mjerenja.

Prilikom projektovanja naglasak je bio na smanjenju troškova eksploatacije objekta - prvenstveno grijanja, hlađenja i rasvjete. Kvalitetna izolacija, specijalna SunGuard providna stakla koja sprečavaju insolaciju ljeti, kao i specijalno unutrašnje staklo koje sprečava gubitak toplote radijacijom zimi, toplotna pumpa koja će se koristiti za grijanje i hlađenje u kombinaciji sa podnim grijanjem, grijanje sanitarne vode solarnim kolektorima, infratamno stropno grijanje radionice... trebali bi osigurati objektu epitet ekološkog i sa najmanje emisije CO2 za korištenje u segmentu servisno-izložbenih objekata u auto industriji. Ovaj objekt ispunjava evropske norme građenja i evidentno je da se nije pristupilo improviziranim rješenjima gradnje.

Možemo li očekivati sličnu modernizaciju ostatka prodajno-servisne mreže Hyundaija u ostatku BiH?

Naravno, kao što sam već napomenuo ranije, mi kontinuirano radimo na razvoju prodajno-servisne mreže i s obzirom na to da smo ovlašteni distributer Hyundai brenda za BiH obavezni smo provoditi standarde proizvođača na naše ovlaštene trgovce i servisere.

Uz sve veći kvalitet i bolji dizajn automobila, ali i odlične garancijske uslove, šta smatrate najvećom prednošću Hyundai modela u odnosu na direktnu konkurenciju?

Na prvom mjestu istakao bih sigurnost, a također i novi razvojni koncept Hyundaija u “Modern Premium” brend, što nije samo značaj u luksuzu samog vozila, već prvenstveno ima za cilj da osigura nove vrijednosti kupcu, tako da kupac ima mogućnost kombinirati performanse vozila sa razumnom cijenom i emocionalnim zadovoljstvom, što ga čini konkurentnim na bh. tržištu.

Imate li neku dodatnu poruku za potencijalne kupce Hyundaija u BiH?

Koristim priliku da se zahvalim svim vjernim korisnicima i vlasnicima naših vozila, a uvjeren sam da će naši budući kupci prepoznati da su Hyundai vozila definitivno sigurna vozila, vozila najvišeg kvaliteta, modernog dizajna i da će Hyundai biti na šoping listi većine kupaca u BiH. Ovim putem pozivam sve zainteresirane kupce da posjete naše prodajne salone, jer je u toku prodajna akcija sa posebnim uslovima finansiranja. Radi se o akciji pod nazivom "50 posto plati sad, 50 posto počni otplaćivati nakon godinu dana“. Ova akcija uključuje i mogućnost zamjene, odnosno kupovine vozila po sistemu "staro za novo", gdje je dio prvog plaćanja moguće pokriti rabljenim vozilom bilo kojeg brenda. Početak otplate drugog dijela počinje tek nakon godinu dana, gdje u prvoj godini kupac nema obaveze plaćanja. Dobrodošli!

Vezani članci