auto
0

Klix u Hyundai fabrici u Češkoj, na izvoru evropske revolucije

Klix.ba
Nije nikakva novost da Hyundai grabi džinovskim koracima naprijed, i to u trenucima kada svi bilježe pad prodaje. Razloga za to je više, ali primarni je drastičan rast kvaliteta i dizajna njihovih automobila. Kako bismo dobili potpunu sliku posvećenosti ove marke imali smo priliku posjetiti i detaljno upoznati izvor Hyundaijevih najvažnijih evropskih modela, fabriku sa 3.500 zaposlenih, u Nošovicama u Češkoj.

Hyundai karavan iz BiH posjetio je fabriku Hyundai Motor Manufacturing Czech, a nakon puta od oko 1,100 kilometara u jednom pravcu imali smo priliku otkriti sve tajne supermodernih proizvodnih pogona iz kojih svake minute izađe jedan i30, ix20 ili ix35.

Od ukupno 10 megafabrika širom svijeta koje proizvode Hyundai, upravo HMMC u Češkoj se nameće kao jedna od najmodernijih, a nakon investicije od 1 milijarde i 120 miliona Eura proizvodni kapaciteti i standardi zaista su na visokom nivou.

Same Nošovice su malo mjesto s manje od hiljadu stanovnika, te gravitira gradu Ostrava koji je ujedno i treći najveći grad u Češkoj. U posjeti Ostravi nismo se mogli oteti utisku da zbog svoje orijentisanosti na metalurgiju i rudarstvo neodoljivo napominje kako slični razvojni kapaciteti leže i u BiH gradovima kao što je na primjer Zenica.

Ipak, naglasak u regiji a i šire je na Hyundai Motor Manufacturing Czech kompleksu koji je ustvari najveća strana investicija u Češkoj. I ne samo to, nego je ujedno ovaj kompleks postavio potpuno nove standarde gradnje i proizvodnje s posebnim naglaskom na ekološku osvještenost i energetsku iskoristivost. Kao odličan primjer toga u Hyundaiju ponosno ističu činjenicu da su prilikom izgradnje pogona svo plodno tlo i čak 1.200 stabala s građevinske parcele izmjestili na drugu lokaciju.

Hyundaijeva Češka priča počela je još 2006. godine, a brzina gradnje same fabrike i brzina samog razvoja i rasta proizvodnje u ovim pogonima spada u jednu od najboljih priča o poslovnom uspjehu. Tako je već u petoj godini od početka gradnje dostignut maksimalni godišnji kapacitet proizvodnje od 300.000 automobila, a od tri modela koji se trenutno proizvode 45% proizvodnje odlazi na ix35, dok ga prati Hyundai i30 sa 41% proizvodnje, pa ix20 koji zauzima 20% proizvodnih kapaciteta.

Tako iz Nošovica godišnje ode 300.000 Hyundaija u 44 zemlje svijeta, gdje po prodaji prednjače Njemačka, Velika Britanija i Rusija, a o žestokom tempu proizvodnje već smo ranije pisali ove godine, kada je upravo u ovim pogonima proizveden milioniti automobil.

Vodeći nas kroz proizvodne pogone, od trenutka kada metalne ploče poprimaju prepoznatljive forme i30-ke pa do prvog paljenja gotovog automobila ljubazni domaćini detaljno su nas upoznali s tehnologijom, procesima proizvodnje ali i okolinom u kojoj radi 3,363 radnika. Očekivano većina proizvodnih procesa je automatizovana i robotizovana, ali ipak za najfinije i najpreciznije poslove i dalje je potreban osjećaj ljudske ruke. Jasno, većina radnika je Češke nacionalnosti, ali smo saznali da među zaposlenicima iz ostalih zemalja vrijedno radi i radnik iz Bosne i Hercegovine.

Sam proizvodni kompleks podijeljen je u pet odjela, u kojima se odvija "štampanje" panela, zavarivanje, lakiranje, sastavljanje i finalizacija, te posebni odjel za izradu mjenjača i prenosa. Prolazeći kroz svaki od tih odjela ostali smo prije svega impresionirani čistoćom i disciplinom u kojoj protiče rad, a nismo mogli ne primjetiti i koliko pažnje se posvećuje samoj zaštiti na radu.

Na kraju proizvodnog procesa i bez obzira na fanatičnu brzinu proizvodnje jednog automobila na minutu, doslovno svaki automobil koji izađe sa proizvodne trake ide na posebno pripremljenu testnu vožnju kako bi se utvrdili eventualni nedostaci. Ovim je Hyundai nadmašio i neke evropske proizvođače, te nam je tek nakon ove posjete bilo jasnije zašto sa takvom lakoćom za svoje automobile daju garanciju od pet godina.

Još jedna od tajni poslovniih uspjeha i rasta Hyundaija je i pametan odabir same lokacije za ovakvu fabriku. Naime, da bi se proizveo jedan Hyundai i30 utroši se oko 207 eura u vrijednosti rada, dok naprimjer za jedan Focus proizveden u Njemačkoj Ford ima trošak rada od oko 480 eura.

S ovako dobro posloženim planom, proizvodnjom ali i tržišnim uspjehom Hyundai je zaista napravio savršeni krug. S druge strane, Hyundai planira i dugoročno, pa iako u narednih 15-ak godina ne planiraju praviti dodatne pogone u Češkoj, činjenica je da pored postojećih pogona postoji dovoljno prostora za izgradnju još jedne fabrike istih proporcija.

U svakom segmentu Hyundai šalje jasnu poruku da se nijedan konkurent ne može opustiti pored njih, te da imaju sve predispozicije da i dalje nastave strelovit tržišni uspon.