auto
4

Ferrari: Ne zanimaju nas Nordschleife rekordi i F1 motori u automobilima

Piše: E. T.
Možda i zbog objave iz Lamborghinija o rezultatu koji je na stazi Nürburgring Nordschleife ostvario Huracan Performante, direktor Ferrarijevog Odjela za istraživanje i razvoj izjavio je da Ferrari ne zanima trka za sekundama na spomenutoj njemačkoj stazi, ali ni neke druge stvari s kojima se uveliko bave u AMG-u i Aston Martinu.

U razgovoru s novinarima koji su uživo pratili zbivanja na Sajmu automobila u Ženevi, direktor Ferrarijevog Odjela za istraživanje i razvoj Michael Hugo Leiters rekao je da Ferrari nema namjeru zvanično objavljivati vremena koja njihovi automobili u bilo kojoj fazi testiranja ostvaruju na njemačkoj stazi Nürburgring Nordschleife.

"Mi naša zvanična vremena nećemo objavljivati, jer smatramo da je Nürburgring mjesto s kojim se u miru i tišini trebaju baviti naši inžinjeri i testni vozači, isključivo zbog krajnjeg zadovoljstva kupaca naših automobila. I bez štoperice nam je jasno da automobil treba biti upravljiv i brz na stazi Nordschleife, jer će onda biti brz svugdje", kaže Leiters.

Na pitanje novinara o nasljedniku modela LaFerrari s kojim bi se "propeti konjić" ravnopravno mogao suprotstaviti najavljenim automobilima konkurencije kao što su Aston Martin Valkyrie i Mercedes-AMG Project One, Leiters je rekao da će u Ferrariju napraviti dostojnu (bržu i snažniju) zamjenu za LaFerrari onda kada budu spremni za uvođenje novih inovacija i tehnologija, a čvrstog vremenskog okvira za sada nema.

U osvrtu na spomenute modele Astona i AMG-a, s kojima na javne ceste stiže tehnologija iz bolida Formule 1, Leiters je rekao da u Ferrariju nisu oduševljeni idejom ugradnje današnjih F1 motora u automobile koji se mogu koristiti na javnim cestama, jer u svemu tome i dalje ima mnogo kompromisnih rješenja koja se ne mogu izbjeći.

Na spominjanje sudbine V12 motora Leiters kaže: "Nećemo odustati od atmosferskih V12 motora velike radne zapremine koje naši kupci stavljaju iznad svega, a s V12 motorom koji sada pokreće model 812 Superfast ostat ćemo konkurentni naredne četiri godine. Nakon toga ćemo razmišljati o hibridnim verzijama ili opciji V12 s turbo-punjačima".

Leiters je na kraju dodao da nije ljubitelj konceptnih automobila s kojima stižu ekstremno drugačija rješenja koja se, zbog nekolicine opravdanih razloga, veoma često ne mogu transformisati u formu produkcijskog automobila.