auto
0

Citroen C4 dobio novi benzinski motor e-THP 130

Klix.ba
Konstruirane i proizvedene u Francuskoj, motore PureTech (novu porodicu trocilindarskih benzinskih motora) krasi inovativna, efikasna i ekonomična tehnologija. Atmosferske verzije iz 2012. (jednolitrena od 68 KS i 1,2-litrena od 82 KS) omogućuju znatno veću snagu i manju potrošnju (do 25 %) u odnosu na prethodne generacije.

Porodica PureTech povećala se u 2014. godini dolaskom verzije ovih motora s turbopunjačem, e-THP 130, prvog benzinskog motora grupe PSA PEUGEOT CITROËN koji poštuje normu Euro 6. Citroen ulazi u novo doba s motorom e-THP 130 u modelu Citroën C4. Novi se pogonski sklop odlikuje iznimno brzo dostupnim okretnim momentom u kojem se može uživati u vrlo širokom rasponu. Nudi užitak u vožnji poput većih benzinskih motora pa čini Citroën C4 živahnim i dinamičnim. Primijenjenim su tehnologijama osigurane iznimne performanse, a istodobno je zadržana i manja emisija CO2 u odnosu na konkurentne automobile.

Zahvaljujući trocilindarskom ustroju i raznim tehnologijama (turbopunjaču, izravnom ubrizgavanju, promjenjivom upravljanju ventilima...), novi motor zadovoljava zahtjevne specifikacije i garantuje užitak u vožnji: e-THP 130 itekako je efikasan s obzirom na to da razvija snagu od 130 KS pri 5500 o/min i najveći okretni moment od 230 Nm pri 1750 o/min. Pored toga i dalje je vrlo kompaktan, sa znatno smanjenom masom i zapreminom radi performansi i užitka u vožnji koji su sada među najboljima na tržištu.

Smanjenje zapremine u službi performansi

Motor e-THP 130 odlikuje se izvrsnim specifičnim performansama (80 kW/l i 190 Nm/l) koje omogućuju povećanje radnog učinka uz smanjenje obujma. Smanjuje emisije CO2 za 23 % (110 g umjesto 143 g) u odnosu na sadašnje četverocilindarske motore, istovremeno nudeći stvaran užitak u vožnji zahvaljujući vrlo velikom okretnom momentu već od malog broja okretaja. Opremljen visokoefikasnim turbopunjačem nove generacije (240 000 o/min), e-THP 130 nudi najbolji kompromis između okretnog momenta pri malom broju okretaja i snage, s 95 % okretnog momenta dostupnog od 1500 o/min do 3500 o/min.

Znatno smanjena potrošnja goriva i emisija CO2

Sistemu izgaranja bila je posvećena posebna pažnja ne bi li se najbolje iskoristile tehnologije primijenjene u motoru, ponajprije središnje postavljeno visokotlačno (200 bara) direktno ubrizgavanje. Položaj brizgaljki, oblik mlaza (zahvaljujući laserskoj tehnologiji), upravljanje impulsima ubrizgavanja (moguća su najviše tri ubrizgavanja po ciklusu izgaranja) i tlak ubrizgavanja (do 200 bara) omogućuju optimalno raspršivanje goriva u komoru za izgaranje kako bi se postiglo najbolje moguće izgaranje. Potrošnja goriva i ispuštanje štetnih plinova znatno su smanjeni optimiranjem unutarnje aerodinamike komore za izgaranje i promjenjivom fazom otvaranja i zatvaranja ventila usisa i ispuha. Omjer provrta i hoda preuzet je iz atmosferske izvedbe 1,2 l kako bi se postigao najbolji kompromis između učinkovitosti svojstvene sustavu izgaranja i gubitaka zbog trenja u motoru.

Smanjeno trenje

Izabrana konstrukcija motora i primijenjene tehnologije već su se potvrdile u atmosferskoj inačici, koja se nametnula kao novo mjerilo u klasi. Ti su izbori bili vođeni željom da se ograniče gubici zbog mehaničkog trenja, na koje odlazi oko petine snage .Tom smanjenju doprinose i dimenzije koljenastog vratila, pomak provrta cilindara i pogon bregastog vratila remenom u ulju. Radi smanjenja trenja, površine svornjaka klipova, klipnih prstena i podizača ventila presvučene su ugljikom strukturom sličnim dijamantu Naposljetku, regulirana uljna pumpa podmazuje motor točno onoliko koliko je potrebno. Trenje je tako smanjeno za 30 % u odnosu na najboljeg konkurenta. Motor e-THP 130 postaje nova referenca u svom segmentu.

Sastavni dijelovi prilagođeni većim zahtjevima

Motor e-THP 130 razvijen je na temelju konstrukcije s tri cilindra iz atmosferske verzije, stoga je 37 % dijelova verzije s turbopunjačem proizašlo iz atmosferskih motora.

Dosad neviđene performanse motora e-THP 130 proizašle su iz upotrebe najsavremenijih tehnologija i pojedinih ojačanih dijelova: aluminijska glava motora ojačana je bakrom, a zbog termičke obrade može podnijeti velike napore. Kao kod atmosferske verzije, kolektor ispušnih plinova dio je glave motora radi smanjenja ukupnih dimenzija i povećanja efikasnosti motora, blok motora, lijevan pod pritiskom, mehanički je ojačan: lijeva se u vakuumu i dodatno termički obrađuje košuljice od lijevanog željeza umetnute u blok na poleđini imaju aluminijsku oblogu koja omogućuje savršeno prianjanje košuljice i bloka, a time i pouzdan rad i najmanje moguće izobličenje košuljica što doprinosi manjem trenju, bregasta osovina je čelična (a ne od lijevanog željeza kao kod atmosferske verzije), a klipnjače su ojačane upotrebom čelika visokih mehaničkih osobina kako bi podnijele velike pritiske izgaranja.

Prije lansiranja e-THP 130 prošao je stroga ispitivanja koja su se sastojala od 25 000 sati na ispitnom stolu i više od 1,6 milijuna prijeđenih kilometara.

Zahvaljujući tim usavršenim dijelovima Citroën C4 e-THP 130 čuva okolišemisijom CO2 od 110 g/km i štedljivo troši gorivo u mješovitoj vožnji, samo 4,8 l/100 km (manje za 23 % u odnosu na prethodnu generaciju sa snagom većom za 10 KS).

Pri izradi modela Citroën C4 e-THP130 posebna je pažnja bila posvećena i zvučnoj udobnosti, na nivou motora (tačno ubrizgavanje), ali i na razini automobila primjenom posebnih apsorbirajućih elemenata.