Porijeklo naziva
0

Buick, Chevrolet i Ford nisu samo imena auta

Sarajevo-x.com
Današnji automobilski giganti uglavnom su dobijali imena prema prezimenima svojih izumitelja, a ta slava obično je bila jedino što su ti vrijedni geniji na kraju dobijali. Zanimljive priče o tome kako su automobili dobili imena donosi poznati sajt AOL Autos.

David Buick, automobilski inžinjer i osoba koja je ustanovila kompaniju Buick Motor Car Co. 1903. godine. Industrijalac William C. Durant godinu poslije preuzeo je kompaniju kada se ona našla u finansijskim nevoljama.

Buick je ostao direktor, ali je 1908. napustio tu poziciju nikad ne zaradivši od svog izuma. Umro je 1929. i nije bio u stanju kupiti nijedno svoje vozilo.

Durant je zadržao naziv Buick, iako se bojao da će ga kupci pogrešno izgovarati. Kasnije je praktično samostalno stvorio kompaniju General Motors, ali mu se nikad nije sviđala ideja da nekom od vozila da ime "Durant".

U drugom primjeru Robert Hupp, izumitelj dvosjeda Hupmobila 1908. godine, uložio je svoje dionice u kompaniju Hupp Motor Car Company i 1911. osnovao korporaciju Hupp. Investitori su ga tužili, te je morao odustati od svog prezimena iz naziva nove kompanije, te je njegova slava u automobilskoj industriji ubrzo prestala, iako je Hupmobil preživio sve do 1940.

Slično je bilo i iskustvo Švicarca Louisa Chevroleta. Durant ga je doveo u novu kompaniju 1911. godine, nadajući se da će unovčiti svoju slavu kao apsolutno neustrašiv vozač utrka. Chevrolet je otišao 1913. jer se kao vozač nije mogao uklopiti u proizvodnju. Ipak, njegovo ime ostalo je sinonim za nova vozila jer se Durantu svidjela muzikalnost kojom to prezime odiše.

Stvari su se trebale drugačije odvijati i u slučaju Waltera P. Chryslera koji je 1925. dobio prava na kompaniju Maxwell Motor, nakon što je dvije godine kupovao dionice kompanije.

Neustrašivi Ford

Henryju Fordu nije se posrećilo. U ranoj fazi karijere, 1902. godine, obrukali su ga izbacivanjem iz kompanije koja je nosila njegovo ime, navodeći kako je "provodio sve vrijeme razvijajući automobil za utrke, a ne putnički". Ipak njegova osveta bila je veoma slatka.

Nakon otkaza Ford je ubrzo pronašao investitore koji su mu pomogli da 1903. pokrene novu firmu, Ford Motor Co. Uskoro je predstavio nova jeftina vozila koja su koštala od 850 dolara, te predstavio niz drugih inovacija. Mlada firma uskoro je doživjela fenomenalan uspjeh.

Godine 1920. Ford je dobio priliku da kupi pet godina staru kompaniju Lincoln Motor Co. koja se nalazila pred bankrotom. Među njenim vlasnicima nalazio se i Henry Leland, osoba koja ga je otpustila 1902. godine. Nakon kupovine nove firme, pokrenuo je proizvodnju luksuznih auta pod imenom Lincoln.

Kad je u pitanju General Motors, kompanija nije oduvijek imala ime koje danas nosi. Durant ju je vodio pod imenom "Internation Motors Co." u New Jerseyu 1908. godine, ali mu je savjetovano da će prije podići profit pod novim imenom. Sugerisano mu je da to bude upravo General Motors Company.

Andre Citroen utemeljio je 1902. sa dva prijatelja, tehničarem Jacquesom Hinstinom i Andreom Boasom malu radionicu a uskoro i tvornicu u Grenelleu. Ferrari je dobio ime po italijanskom sportskom vozaču Enzu Ferrariju koji je 1930. počeo konstruisati automobile.

Mercedes je dobio ime po kćerki Emila Jellineka, austro-ugarskog konzula u Francuskoj, koji je imao prava na prodaju Daimler vozila u Austriji, Mađarskoj, Francuskoj i SAD-u.

Adam Opel je 1899. potpisao ugovor sa Fridrichom Lutzmannom o početku proizvodnje auta u Anhaltu u Njemačkoj. Opel Brothers (Adamova djeca) su također sarađivali sa Lutzmannom.

Peugeot je nastao kao tradicionalni izum istoimene porodice koja je proizvodila šivaće mašine, vrtne garniture, bicikle, tricikle, gramofone, a kasnije i automobila.

Jeep kao nedokazani regrut

Jeep je, za razliku od ostalih, ime dobio prema riječi iz slenga koja se pojavila nakon Drugog svjetskog rata i značila "novo, nedokazanog regruta ili novo nedokazano vozilo", piše Jim Allen u knjizi "Jeep".

Mnoga imena nisu originalno bila povezana sa automobilskom industrijom. Toyota, naprimjer, bila je ime kompanije koja se u Kariyi u Japanu bavila razbojima za tkanje. Kad je sin Sakishija Toyode krenuo u auto biznis, promijenio je ime firme u Toyota Motor Company, zamijenivši slovo "d" u "t" radi jednostavnosti i elegancije.

O ostalim markama auta nema mnogo dvoumljenja. Pontiac je nastao od kompanije Pontiac Buggy. Mehaničar Soichiro Honda počeo je proizvoditi motorizovana bicikla nakon Drugog svjetskog rata i postepeno prešao na proizvodnju auta.

Volkswagen je bio odgovor na naredbu Adolfa Hitlera da se proizvede "narodni auto", pa je tako i dobio ime na njemačkom jeziku.

Gustaf Larson i Assar Gabrielson 1925. godine utemeljili su firmu Volvo. Volvo je latinski naziv za "vozim se , kotrljam se…".

Legendarni Jaguar smatra se najboljim imenom za sportsko auto, a on je pobijedio na dugoj listi životinjskih imena koja je razmatrala britanska marketinška agencija 1935. godine.

Nei automobili, poput Fiata, akronimi su dugih naziva. Za sve one koji slučajno ne znaju, Fiat je kratica od Fabbrica Italiani Automobili Torino. dok je Saab nastao od naziva Svenska Aeroplanaktiebolaget. BMW se rodio u kompaniji Bayerische Motoren Werke.