Svakodnevno mogući incidenti
0

Rizik za avione: Kiparski kontrolori ne komuniciraju

FENA
Foto: AP
Foto: AP
Putnički i transportni avioni koji svakodnevno prelijeću Kipar, na putu od Evrope prema Bliskom istoku, često su izloženi riziku od incidenata zbog podjele otoka i postojanja grčke i turske kontrole leta koje međusobno direktno ne komunicaraju.

Međunarodni zvaničnici priznaju samo grčki centar za zračnu kontrolu, ali turski kontrolori leta na sjeveru otoka daju instrukcije pilotima iako nisu ovlašteni za to. Oni imaju svoj kontrolni centar još od 1977. godine.

"Piloti koji nisu upoznati s komplikovanom politikom (na Kipru) slijede ta upustva, izvještava agencija AP koja je došla do povjerljivog izvještaja u kojem se tvrdi da u tom zračnom prostoru "postoji visoki rizik od incidenata".

Pogotovo što grčki i turski kontrolori međusobno direktno ne komuniciraju i što od Evrope prema Bliskom istoku svakodnevno prelijeću stotine putničkih i transportnih aviona.

Posljednjih godina u nekoliko slučajeva izbjegnute su nesreće u posljednjem trenutku. Posebno se pominje slučaj u kome su u oktobru 2008. godine Airbus s 330 putnika i transportni avion u posljednjem trenu izbjegli sudar u zraku. Prema povjerljivom dokumentu, tri slična incidenta su se desila između juna i oktobra 2006. godine, ali srećom nije došlo do sudara.

Kipar je podijeljen poslije vojne intervencije Ankare 1974. godine poslije čega su Turci proglasili sopstvenu državu koju je dosad priznala samo Ankara.

Republika Kipar je članica UN-a i EU-a. Turska strana na sjeveru ima svoj kontrolni centar iako nije članica međunarodnih organizacija za civilnu avijaciju.