Zaštita okoliša
10

Reklamama za automobile u Francuskoj morat će se sugerisati pješačenje, bicikl i javni prijevoz

B. R.
Nova pravila reklamiranja automobila u Francuskoj (Foto: EPA-EFE)
Nova pravila reklamiranja automobila u Francuskoj (Foto: EPA-EFE)
U Francuskoj će od početka marta na reklamama za automobile morati biti istaknuta preporuka za pješačenje, korištenje bicikla ili javnog prijevoza.

Proizvođači automobila će na reklamama morati isticati sljedeće poruke: "Razmislite o dijeljenju prijevoza automobilom", "Tokom kratkih putovanja pješačite ili koristite bicikl", "Za svakodnevna putovanja koristite javni prijevoz". Osim toga, na svakoj reklami morat će biti istaknut hashtag "Kreći se, manje zagađuj" (#SeDéplacerMoinsPolluer).

Ovo će biti obavezujuće bez obzira na to preko kojeg se medija prenosi reklama - preko televizije, radija, interneta ili štampe. Ako ne bude poštivao ovo pravilo, proizvođač će biti kažnjen sa 49.500 eura.

U Francuskoj su ranije uvedena nova pravila za reklamiranje proizvoda proizvođača hrane. U reklamama se ljudima sugeriše da manje jedu hranu koja je štetna po zdravlje te da više jedu voće i povrće. Francuska je već zabranila reklamiranje duhanskih proizvoda. Od 2016. u ovoj državi se ovi proizvodi moraju pakovati isključivo u običnoj ambalaži - bez posebnog, prepoznatljivog grafičkog rješenja.

Nova pravila za reklamiranje automobila uvedena su nakon što su aktivisti za zaštitu okoliša tražili da se potpuno zabrani reklamiranje motornih vozila. Francuski list Le Monde je izvijestio da će u reklamama morati biti istaknuto i to koliko tačno vozila emituju ugljendioksida. Od 2028. bit će zabranjeno reklamiranje vozila koja mnogo emituju štetne gasove.

Spomenuta pravila su dio francuske borbe protiv klimatskih promjena. Ministrica za ekološku tranziciju Barbara Pompili je izjavila da dekarbonizacija ne znači samo korištenje električnih vozila, već i korištenje javnog prijevoza i bicikala.

Reakcije javnosti su različite. Iz Volkswagena i Hyundaija su poručili da će poštivati nova pravila. Međutim, pojedini smatraju da su pravila stigmatizirajuća i diskriminirajuća po automobilsku industriju, piše list Washington Post.