{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Japanci štede energiju ležernijom odjećom

F
7.6.2011. u 11:43
0
0
Japanci štede energiju ležernijom odjećom
0
Japanci štede energiju ležernijom odjećom
Foto: Ilustracija
Ovoga ljeta Japanom će ponovno vladati "Super Cool Biz", pravilnik o oblačenju kojega je 2005. godine uvela tadašnja ministrica zaštite okoliša Yuriko Koike, kao dio napora u borbi protiv globalnog zatopljenja.
Zbog gubitka nuklearnih elektrana, ovo ljeto moglo bi se pokazati specijalno brutalnim za Tokio. Dok u ovo doba godine ljudi širom svijeta prate izvještaj peludne prognoze, u Japanu golemi displeji na javnim mjestima podsjećaju koliko se energije troši svake minute.

Svjesne mogućih zastoja u snabdijevanju električnom energijom, japanske vlasti naložile su kompanijama i vladinim uredima da smanje korištenje električne energije za 15 posto i postave klima-uređaje na toplih 28 stepeni Celzijusovih.

Istodobno dok se zemlja suočava sa problemima električne energije, stupa na snagu "Super Cool Biz", ove godine u svom najležernijem izdanju, nakon što je ministar zaštite okoliša popustio pravila za odjevanje.

Tako se prošle srijede u jednoj robnoj kući mogla pogledati modna revija koja je predstavila odjeću prikladnu za ured koja je ujedno dovoljno neformalna da se izdrže nesnosne vrućine.

Tako će službenicima ove godine biti dopušteno da dođu na posao u polo majicama, havajskim košuljama i tenama, dok su sandale i farmerke dopuštene pod određenim okolnostima. Posebna pravila oblačenja za žene ove su godine izostala te su kaki hlače, bijele hlače i prozračne haljine od poliestara, prihvatljive.

"Kada smo 2005. godine počeli "Cool Biz" ljudi su komentirali kako je ideja nedostojanstvena", izjavila je na modnoj reviji, Yuriko Koike, političarka koja se smatra ozbiljnim kandidatom za prvog ženskog japanskog premijera. "Ali ovo je sada šesta godina kako se održava "Super Cool Biz" i ljudi su već navikli na to."

Za trgovce, "Super Cool Biz" može pružiti toliko potreban poticaj nakon nedavnih katastrofa, što navodi potrošače da se vrate toliko željenoj potrošnji.

Zvaničnici se nadaju da će kampanja potaknuti kreativnost u štednji energije, kako u uredu tako i izvan njega, a sami predlažu konzumiranje hrane koja hladi tijelo, potiču zaposlenike da ograniče prekovremene radne sate, predlažući da se uzme u obzir rad kod kuće kada je to primjereno, te dvije sedmice korištenja ljetnog odmora.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: