Po istraživanju, 72 posto putnika ograničava telefoniranje u roamingu zbog visokih cijena razgovora čak i ako je većina svjesna da su cijene od 2006. pale. Samo 19 posto ljudi koji koriste online usluge na svojim mobitelima u inostranstvu misli da su njihove cijene pravedne.
Rezultati istraživanja, zajedno s rezultatima javnih konzultacija o budućnosti uredbe o roamingu koje su trajale do 11. februara, bit će uključeni u Komisijinu reviziju postojećih pravila o roamingu u junu ove godine.
Cilj EU-a je da se razlika između cijena roaminga i nacionalnih poziva do 2015. svede na nulu.
"Telekomunikacijske kompanije moraju slušati svoje klijente. Potrošači smatraju da i dalje postoji mnogo prostora za poboljšanje, posebno za prijenos podataka u roamingu", kazala je evropska povjerenica za digitalnu agendu Neelie Kroes.
Istraživanje EK-a pokazalo je da više ljudi koristi mobitele prilikom putovanja u EU-u nego prije četiri godine, kada su uvedena pravila o roamingu. Zabilježeno je 32 posto više poziva, 31 posto više primljenih poziva i 43 posto više tekstualnih poruka nego 2006.
Istraživanje je također obuhvatilo navike potrošača koje se uvelike razlikuju.
Tako muškarci više telefoniraju dok žene preferiraju tekstualne poruke.
Trideset i dva posto Bugara uopće u inostranstvu ne koristi mobilne telefone, kao ni 30 posto penzionera i 15 posto mladih u dobi od 25 do 39 godina.