Manjak nastavnica, povećanje broja škola samo za dječake i kulturne barijere faktori su koji ne dopuštaju djevojčicama da pohađaju škole, saopćila je grupa Care International, javio je AP.
Obrazovanje djevojčica u posttalibanskom Afganistanu smatra se uspjehom afganistanskih i zapadnih zvaničnika. Tokom talibanske vladavine, koja je okončana američkom invazijom 2001., djevojčicama je zabranjeno da idu u školu, a samo oko milion dječaka je prisustvovalo nastavi.
Pozivajući se na podatke iz ministarstva obrazovanja, Care je saopćio da djevojčice čine 35 posto od 5,4 miliona afganistanske djece koja se upišu u škole. Nepoznato je koliki postotak od ukupnog broja djece pohađa školu jer Afganistan decenijama nije imao popis stanovništva.
Care je saopćio da je više od trećine od 9.062 škole u zemlji isključivo za dječake. Dodaje da je među afganistanskim nastavnicima 28 posto žena, a većina ih radi u urbanim područjima.
"Ovakvo ograničenje broja djevojčica u obrazovanju dolazi od toga što roditelji ne žele da njihove kćeri podučavaju muški učitelji. Osim toga, roditelji se ustručavaju da šalju djevojčice u školu ako su one daleko od njihovih domova", navodi Care u saopćenju.
Tako se "uprkos povećanju ukupnog broja djece upisane u školu postotak učenica ne povećava", navodi se u saopćenju.