BiH
0

Uvedeno pet međuentitetskih linija Centrotransa

NINA
Iz Centrotransa obaviještavaju javnost da autobusi firme Centrotrans bus Eurolines Bosne i Hercegovine d.d. Sarajevo od danas ponovno voze na pet međuentitetskih linija.

Sud Bosne i Hercegovine je donio presudu po tužbi koju je ova firma podnijela protiv Ministarstva prometa i veza BiH poništivši izvršno rješenje kojim je Centrotransu bila zabranjena vožnja na međuentitetskim linijama.

Podsjećanja radi, Centrotrans bus je s novim linijama za prevoz putnika u sarajevskoj regiji koja uključuje prostor oba bh. entiteta trebao početi još u februaru, ali je nakon dosta polemika s javnim poduzećem GRAS iz Sarajeva, pa čak i blokiranja stajališta na kojima su vozači Centrotransa parkirali autobuse, a koje istodobno koristi poduzeće GRAS, doneseno spomenuto rješenje čime je obustavljen promet.

Od danas je, prema riječima nadležnih u Centrotransu, počeo promet na relacijama Vijećnica - S. Sarajevo, Vogošća - Vojkovići, Pionirska dolina - S. Sarajevo, Ilidža-Nedžarići - S. Sarajevo i Ilidža – Hrasnica - S. Sarajevo što će doprinijeti poboljšanju kvaliteta i razine usluga u prometu za građane sarajevske regije.

Karta za vožnju autobusima Centrotransa koštat će 1 KM, a 1. avgusta je predviđeno i izdavanje mjesečnih karata po pristupačnim cijenama od 9,90 KM za učenike, 19,90 KM za studente, do 39,90 KM za sve ostale građane koji namjeravaju koristiti prevoz i usluge ovoga poduzeća, kao i setovi karata koji će biti od 10-20 posto jeftiniji.

U Centrotransu su spomenuli da je najavljeno kako će se o ovoj problematici očitovati i Vijeće ministara BiH, i da će u slučaju ukidanja dozvole Centrotransu morati biti ukinute i dozvole za oko 170 međunarodnih linija koje su registrirane po istom postupku, ili bi u protivnom Centrotrans bio izložen diskriminaciji i kršenju prava, te su naglasili kako smatraju da ne smije postojati monopol u prevozu, nego da se kroz zdravu konkurenciju svih zainteresiranih mora učiniti sve da se poboljša ukupna kvaliteta ponuđenih usluga, što bi kao krajnju konzekvencu moglo donijeti dobro samo korisnicima usluga, dakle građanima u regiji Sarajevo.

"Možda to nekima nije poznato, ali Centrotrans busu je još 1991. Skupština Grada Sarajeva, koja je pravni prethodnik Sarajevskog kantona, povjerila funkciju javnog gradskog i prigradskog prevoza i mi smo potpuno ravnopravni s GRAS-om u pogledu prava. Mi odavno pokušavamo s nadležnima postići dogovor oko uspostavljanja jedinstvenog sistema gradskog saobraćaja. To podrazumijeva da svi subjekti na prostoru sarajevske regije, Sarajevskog kantona, funkcioniraju unutar toga sistema, neovisno o tome čija je karta, koja je vrsta prevoza itd., ali do sada nije bilo razumijevanja, možda i zato što u kadrovskom smislu nema dosta ljudi koji razumiju suštinu prevoza. Koliko ja znam, u ovom segmentu monopolizam ne postoji ni u jednom evropskom gradu. Uvođenjem međuentitetskih linija izravno utječemo na to da GRAS podigne razinu usluge, također, zaustavili smo proces odobravanja povećanja cijene za gradski prijevoz na 1,5 KM (sadašnja cijena je 1,20 za prevozna sredstva poduzeća GRAS), tako da sve što činimo ne može biti na štetu nego samo na korist svih građana", izjavio je Muhamed Šaćiragić.