{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


U Sarajevu održana konferencija "Kako do kvalitetnijih lokalnih usluga"

3.10.2013. u 18:11
0
3
U Sarajevu održana konferencija "Kako do kvalitetnijih lokalnih usluga"
0
Danas je u Sarajevu održana konferencija "Kako do kvalitetnijih lokalnih usluga", u organizaciji Centra za zastupanje građanskih interesa (CPI).
Konferencija je organizirana povodom planiranog razmatranja Prijedloga zakona o lokalnoj samoupravi u Kantonu Sarajevo. Konferenciji su prisustvovali i u diskusiji učestvovali predstavnici svih općina Kantona Sarajevo, predsjedavajući vijeća općina i zamjenici načelnika, rukovodioci službi, predstavnici resornih ministarstava, predstavnici organizacija civilnog društva, a od 35 zastupnika koliko ih ima u Skupštini Kantona Sarajevo, pozivu na konferenciju odazvao se zastupnik Eldar Čomor.

Predstavljeni su rezultati istraživanja zadovoljstva korisnika javnih usluga, koje je provedeno 2012. godine, te je, u okviru 25 jedinica lokalne samouprave u BiH, obuhvatilo i šest općina u sastavu Kantona Sarajevo, gdje je anketirano 3.518 domaćinstava. Istraživanje je provedeno u okviru projekta “Monitoring lokalnih usluga: organizacije civilnog društva (OCD), građani i lokalne vlasti zajedno do boljih usluga”, kojeg je inicirao i finansijski podržao Fond otvoreno društvo BiH.

Bogdan Popović, koordinator programa lokalne uprave u BiH pri Fondu Otvoreno društvo BiH, objasnio je da posebno mjesto u aktivnostima koje Fondacija Otvoreno društvo radi u oblasti unapređenja lokalne samouprave imaju aktivnosti s ciljem povećanja učešća građana u kreiranju i implementaciji javnih politika. “Primijetili smo u toku istraživanja da građanima u najvećem broju slučajeva nije bilo jasno koji je nivo vlasti nadležan za pružanje koje usluge, odnosno koja je adresa na koju mogu da upute svoje primjedbe”, istakao je Popović.

Projekt menadžerica Mirjana Sirćo objasnila je da su građani i građanke ocijenili svoje (ne)zadovoljstvo sa 16 javnih usluga koje su u isključivoj nadležnosti, ili za koje postoji određena odgovornost lokalnih vlasti. Zaključci istraživanja su da su građani/ke u šest općina KS najzadovoljniji uslugama interneta, javne rasvjete, te primarne zdravstvene zaštite. Građani/ke su najnezadovoljniji javnim uslugama zelenila i parkova, javnog prevoza, socijalne zaštite, te uslugama koje se tiču lokalne putne infrastrukture.

“U Kantonu Sarajevo još uvijek nije riješeno pitanje raspodjele nekih od ključnih nadležnosti između općina, Grada i Kantona Sarajevo. Kako bi se podigao kvalitet pružanja javnih usluga na lokalnom nivou, u raspravama o podjeli nadležnosti i modelu pružanja javnih usluga ne smiju preovladati institucionalni i stranački interesi, nego je potrebno voditi računa o principima efikasnosti, efektivnosti i jednakog pristupa svih građana javnim uslugama”, istakla je Mirjana Sirćo

Ljiljana Ćehajić, pomoćnica ministrice pravde i uprave Kantona Sarajevo, govorila je o aktivnostima na usaglašavanju Zakona o lokalnoj samoupravi na kantonalnom nivou sa federalnim Zakonom o principima lokalne samouprave. Pojasnila je da se problemi pri donošenju kantonalnog zakona sastoje od podjele nadležnosti između jedinica lokalne samouprave u sastavu Grada Sarajeva i utvrđivanja nadležnosti jedinica lokalne samouprave u komunalnoj oblasti u kojoj u KS postoje jedinstvene infrastrukture (voda, kanalizacija, grijanje...), koje ostaju u nadležnosti Kantona, mada po Zakonu o principima lokalne samouprave, ove nadležnosti pripadaju općinama. “Pored toga, Zakonom o lokalnoj samoupravi utvrđuju se nadležnosti jedinica lokalne samouprave koje su dosada bile u nadležnosti Kantona (npr. obrazovanje, parkovi, parkirališta...), pa će biti obaveza kantonalne vlasti da zakone iz tih oblasti usklade sa ovim zakonom, a nakon toga prenesu poslove i finansijska sredstva za njihovo obavljanje na jedinice lokalne samouprave.”
Na konferenciji je predstavljen i Centar 72 (www.centar72.ba), informacioni sistem razvijen u suradnji CPI-a i Općine Ilidža, koji će zvanično krenuti sa radom polovinom oktobra. U pitanju je alat koji građanima/kama treba pomoći da uspostave komunikaciju s Općinom Ilidža, te prijave određene probleme. Građanin/ka može prijaviti problem, odabrati službu, objasniti problem koji želi prijaviti, locirati ga na karti, uploadati sliku ili video, i poslati zahtjev. Općina potom ima 72 sata da reaguje i problemu dodijeli određeni status.

Zaključci i preporuke konferencije su da je potrebno što prije donijeti kantonalni Zakon o lokalnoj samoupravi, te uskladiti sve sektorske zakone. Također je potrebno informirati građane o tome šta je u ovom trenutku nadležnost lokalnih vlasti, a šta će nadležnosti biti kasnije, nakon donošenja kantonalnog zakona. Prilikom izrade sektorskih zakona potrebno je voditi računa o tome da se uvedu standardi pružanja usluga kantonalnih javnih preduzeća, te sankcije ukoliko te usluge ne budu isporučivane u u skladu sa tim standardima.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: