BiH
0

Sarajevska zaobilaznica ponovo uskovitlala javnost

Sarajevo-x.com
Oštre kritike izrečene na račun odgovornih povodom neizgradnje Sarajevske zaobilaznice ponovo su aktuelizirale problem zašto novac obezbijeđen za njenu izgradnju godinama stoji na računu. Naši sagovornici upozoravaju da kašnjene izgradnje šteti i ne samo domaćim građevinskim firmama, nego i ukupnom privrednom razvoju.

Gužve, zastoji i saobraćajni haos koji pritišću grad Sarajevo i kanton, samo su dio prizora sa kojima se svakodnevno susreću vozači pri ulasku i izlasku iz glavnog bh. grada. Strpljenje i dobri nervi su im, kažu naši sugovornici, jedino što preostaje ukoliko žele smireni stići do svoga odredišta.

Jedan od njih je i delegat Doma naroda FBiH i potpredsjednik SDU BiH Miro Lazović. “Ako izlazite i ulazite u grad Sarajevo, pogotovo vikendom, onda vam treba jedna dobra tabla apaurina da zaštitite svoje emocije i flustracije koje imate”, kaže na početku razgovora Lazović.

Iako je Lazović u više navrata ponovo i tokom januara ove godine, javno prozvao i oštro kritizirao federalnog ministra prometa i komunikacija Nedžada Brankovića, te direktora Federalne direkcije za ceste Ljubu Pravdića kako su odgovorni za kašnjenje izgradnje zaobilaznice, od njih kako je Lazović potvrdio za Sarajevo-x.com nikada nije dobio zvaničnog odgovora.

“Oko 118 miliona eura je obezbijeđeno za obilaznicu, ta sredstva stoje neutrošena, još se ništa nije počelo raditi što znači da Federalno ministarstvo i Direkcija za ceste nisu uradili svoj dio posla”, kaže Lazović. On dodaje kako je i kao delegat u Domu naroda sa drugim delegatima postavljao poslanička pitanja oko sporosti izgradnje zaobilaznice. "Aposlutno nikada nismo dobili neke zvanične odgovore. Gospodin Branković i nadležni su se javljali preko sredstava informisanja ali ne direktno odgovarajući nama ponovo zamajavajući narod da je projekat sasvim blizu da će mašine izaći na kraju godine, ali evo ni do dan danas nisu riješeni niti imovinsko-pravni odnosi“, kaže Lazović.

Sa Lazovićem se slaže i potpredsjednik Privredne komore Kantona Sarajevo Irfan Mehičić. I on nam je također potvrdio da novčana sredstva bezrazložno stoje neutrošena. Kako nam je izjavio ne postoiji „niti jedan, apsolutno niti jedan opravdan razloga da se toliko kasni sa njenim izvođenjem. Sve je znači subjektivnog karaktera ljudi koji su odgovorni da se taj posao efikasnije radi“.

Podsjećamo, još 2000. godine od spomenute sume, koja još uvijek stoji neutrošena, prvo je dobiven kredit od Evropske investicione banke vrijedan 36 miliona eura. Narednim kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj obezbijeđeno je još 37 miliona eura, te od kredita OPEC fonda 18 miliona USD. Sarajevska zaobilaznica je inače podijeljena u tri LOT-a. Prvi LOT je od Jošanice do Butila, drugi od Butila do Briješća, i treći LOT je od Butila do Blažuja. Ukupna dužina bi trebala biti oko 16,5 kilometara.

Kako nam je kazao Mehičić, prvi kredit za zaobilaznicu odobren prije 4-5 godina stoji na računu. "Od jednog dijela tih para izgrađen je most Tuđmana u Mostaru i koliko ja imam informacija za taj dio su obezbjeđena sredstva i zbog toga je čudno zašto se ne realizuje Sarajevska obilaznica", pita Mehičić.

Mehičić upozorava kako će štete za domaće građevinske firme biti neprocjenjive ukoliko se radovi ne ubrzaju. "Naše firme ukoliko ne budu imale posla, kompletna oprema i ostalo koje oni imaju sada će zastariti. Oni neće za nekoliko godina biti u stanju da obavljaju ni jedan drugi posao. Jer i čak kad se objavljuju tenderi isključuju se iz mogućnosti jer nemaju reference na nekim putevima, a ne uzimaju se one reference prije rata, a nemaju posla sada“, upozorava Mehičić. Dodaje kako su u više navrata preko komore pokušavali da utječu na resornog ministra Brankovića i direktora Direkcije da krenu sa radom, ali bezuspješno. "Oni mnogo što šta obećavaju ali ne kreću“, izjavio nam je Mehičić.

I Ured za reviziju FBiH, u januaru 2007. godine upozorio je na nesavjesno poslovanje Direkcije za ceste. U nizu preporuka i mišljenja, kritika Direkciji upućena je upravo i na sredstva koja nisu utrošena za Sarajevsku zaobiliznicu “iako je Ugovor sa EIB potpisan 2000. godine“, zaključuju revizori.