{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Kazne za TVSA, RTRS, TV Vogošću i NTV IC Kakanj

F
22.1.2009. u 17:06
0
0
Kazne za TVSA, RTRS, TV Vogošću i NTV IC Kakanj
0
Kazne za TVSA, RTRS, TV Vogošću i NTV IC Kakanj
Regulatorna agencije za komunikacije (RAK) donijela je rješenje kojim je TV Kantona Sarajevo izrečena novčana kazna u iznosu od 1.000 KM radi kršenja odredbe Kodeksa o emitovanju RTV programa, član 3. Opšti principi, član 6. Pravičnost i nepristrasnost i član 13. Učešće djece i maloljetnika u programu.
U saopćenju za javnost RAK navodi da je 14. septembra 2008. godine, u okviru informativnog programa Dnevnik s početkom u 18,30 sati, TV Kantona Sarajevo emitirala prilog koji govori o slučaju djevojčice Dženite Đozo, oboljele od rijetke i teške kožne bolesti.

Iako je stanica u svom odgovoru navela da je prilog imao za cilj pomoći djevojčici, Agencija smatra da način na koji je stanica realizirala priču, pogotovo imajući u vidu lični i politički intoniran komentar reportera, nije zadovoljio osnovu svrhu.

"U tom kontekstu zaključeno je i da je učestvovanje oboljele djevojčice u prilogu zloupotrijebljeno odnosno da nije posvećeno njenoj dobrobiti i zaštiti njenog dostojanstva već je stanica dozvolila da u prilogu, bez obzira na njegovu inicijalnu svrhu, prevlada jedno mišljenje", navodi RAK.

Pismeno upozorenje izrečeno je RTRS-u radi kršenja odredbe Kodeksa o emitiranju RTV programa, član 5. Pristojnost i član 12. Osnovni principi.

RAK navodi da je 30. septembra 2008. RTRS u popodnevnom terminu emitirala program "Operacija Trijumf" i nastup grupe "Let 3".

"Iako je stanica, putem krol sistema, skrenula pažnju gledaocima na mogućnost emitiranja neprimjerenog sadržaja, s obzirom na vrijeme u kojem je program emitiran, takav način upozorenja nije mogao ostvariti potpunu zaštitu djece i maloljetnika", navodi se.

TV Vogošći izrečeno je pismeno upozorenje radi kršenja odredbe Kodeksa o emitiranju RTV programa, član 12. Osnovni principi i član 13. Učešće djece i maloljetnika u programu.

TV Vogošća emitirala je 8. decembra 2008. od 19,10 sati muzički spot Selme Bajrami koji je koncipiran na način da se pjevačica pojavljuje u ulozi učiteljice koja drži nastavu u osnovnoj školi.

"Koncepcija spota Selme Bajrami u kojem se ona eksplicitno pojavljuje u ulozi prosvjetnog radnika koji s naglašenom erotizacijom pokreta pokušava da "zainteresuje" učenike primenjujući metodu "potkupljivanja" bombonama i skidanjem odjeće. Poruka koja se putem spota šalje dovodi u pitanje dobrobit i dostojanstvo djece i maloljetnika", navodi se.

U saopćenju se navodi da je emitiranjem tog spota TV Vogošća propustila da postupi u skladu s osnovnim normama profesionalnog novinarstva koje se tiču odgovornosti prema publici posebno prema djeci i maloljetnicima.

"U prethodan tri slučaja posebna težina navedenih prekršaja se ogleda u činjenicima da se radi o javnim stanicama koje imaju specifične odgovornosti i obaveze prema javnosti, kao i dužnost da podrže visoke standarde i profesionalizam u emitiranju", navodi se.

Iz RAK-a navode da dodatno zabrinjavaju i objašnjenja koje su stanice ponudile kao odgovor na navode o mogućem kršenju Kodeksa o emitovanju RTV programa što ukazuje na neodgovoran odnos prema obavezi poštivanja relevantnih pravila i propisa Agencije u vezi s primjenom profesionalnih standarda u izvještavanju.

NTV IC Kakanj izrečeno je pismeno upozorenje radi kršenja odredbe Kodeksa o emitovanju RTV programa, član 6. Pravičnost i nepristrasnost i član 19. Pravo na odgovor.

Iz RAK-a navode da je prilikom komentiranja izrade Zakona o zaštiti od buke pomenuta stanica tendenciozno izvukla iz konteksta izjavu jedne od učesnica javne rasprave te joj dala potpuno drugačiji ton.

"Kod emitiranja odgovora, stanica je umjesto da se ograniči na isti, ponovila prvobitni prilog, te time u potpunosti zanemarila pravila nepristrasnog izvještavanja", navodi se.

"Proizvodnja i emitiranje programa zasnovanih na profesionalnom novinarstvu uz puno poštivanje principa pravednog i nepristrasnog izvještavanja podrazumijeva uključivanje svih relevantnih mišljenja, s tim što se mora imati u vidu da nijedna strana ne bi trebala biti naglašena u odnosu na drugu, što u predmetnom emitovanju nije slučaj," ističe se u saopćenju RAK-a.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: