{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Alternativni predmet najbolje rješenje za slučaj "Vjeronauka"

S
23.5.2011. u 09:05
0
158
Alternativni predmet najbolje rješenje za slučaj "Vjeronauka"
0
Alternativni predmet najbolje rješenje za slučaj "Vjeronauka"
Nakon velike prašine koja se digla u slučaju "Vjeronauka" u Kantonu Sarajevo počele su i nevladine organizacije isticati svoje prijedloge za optimalno rješenje. Tako se oglasilo Udruženje vjeroučitelja Tuzlanskog kantona koje predlaže uvođenje alternativnog predmeta za učenike koji ne žele pohađati vjeronauku.
Prema njihovim riječima, alternativni predmet treba osposobiti učenike da steknu znanja i vještine koje će im omogućiti razvoj kvalitetne ličnosti, korisne društvenoj zajednici.

"Bitan je sadržaj tog predmeta, a manje njegov naziv. Ipak, neke od prijedloga smo već čuli u vođenim debatama, poput Religijska kultura, Etika, Moralni odgoj, Historija religija... Osim toga, na našem Tuzlanskom kantonu dvanaestogodišnje iskustvo je pokazalo da je uvođenje Religijske kulture, kao alternativnog predmeta, bilo zaista kvalitetno rješenje", naveli su iz Udruženja vjeroučitelja Tuzlanskog kantona.

Ni njihove kolege u Sarajevu nemaju ništa protiv uvođenja alternativnog predmeta. Predsjednik Udruženja vjeroučitelja Sarajevo, Zijad Okanović, za Sarajevo-x.com ističe da je alternativni predmet dobro rješenje.

"Vjerske zajednice u čijoj je nadležnosti učenje vjeronauke u školama su i ranije predlagale alternativne predmete u KS, upravo da bi se izbjegla diskriminacija učenika koji ne pohađaju vjeronauku. Također, 2009. je u Sarajevu održana konferencija u organizaciji Ministarstva obrazovanja i nauke KS i Odjela za obrazovanje Misije OSCE-a u BiH na kojoj su razmjenjivana iskustva u vezi sa organiziranjem nastave alternativnog predmeta za učenike koji ne pohađaju nastavu vjeronauke. Dakle, i prije se to predlagalo i razgovaralo se o tome, a onda je ministar jednostranom odlukom 'nasilu' i bez konsultacija sa bilo kime prouzrokovao čitavu gungulu", kaže Okanović.

Dodaje kako je u KS pitanje alternativnog predmeta djelimično riješeno budući da u 8. razredu postoji predmet Historija religija, ali je on obavezan. "Sve se može riješiti i dogovoriti uz razgovor. Da je od početka postojao takav pristup izbjegli bismo mnoge neželjene situacije. Ipak, eto i ta jednostrana ministrova odluka je dala neki dobar rezultat, a to je da se o ovom pitanju opet počelo razgovarati i davati inicijative", smatra naš sagovornik.

Na kraju je naveo i kako ne podržava prijedlog da ocjena iz vjeronauke ili alternativnog predmeta ne ulazi u prosjek ocjena, budući da svi žele da njihov trud na kraju bude i vrednovan i verifikovan.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: