Tehnologija
1

Zuckerberg na 10. godišnjicu: Facebook gradi novi identitet

SRNA
Mark Zuckerberg (Foto: EPA)
Mark Zuckerberg (Foto: EPA)
Direktor društvene mreže Facebook Mark Zuckerberg izjavio je da se budućnost njegove kompanije i tehničke inovacije neće nužno zasnivati na "stvarnom identitetu" korisnika.

Zuckerberg je u intervjuu povodom desete godišnjice od pokretanja Facebook rekao da za korištenje novih proizvoda njegove kompanije možda neće morati da se koristi korisničko ime i šifra sa popularne društvene mreže.

"Definitivno smatram da smo došli do tačke kada ne treba da zasnivamo stvari na stvarnim identitetima. Ako ste stalno pod pritiskom stvarnog identiteta, to onda postaje teret. Stvari su danas više uravnotežene nego prije deset godina. Mislim da je to dobra stvar", rekao je Zuckerberg u intervjuu Bloombergu.

On je rekao da njegov desetogodišnji plan ne podrazumijeva izgradnju infrastrukture za kompjuterske usluge, po ugledu na Amazon, niti nosive kompjutere, kakve razvijaju Google i Apple.

Zuckerberg kaže da je njegova misija širenje pristupa internetu milijardama ljudi koji sada ne mogu da koriste svjetsku mrežu, kroz inicijativu koju je pokrenuo u saradnji sa Samsungom, Qualcommom i Ericssonom.

Direktor Facebooka priznao je da društvena mreža trenutno ne donosi zaradu kakvu očekuju investitori.

On je za ovu godinu najavio najmanje šest novih servisa, od kojih će jedan biti integrisan u Facebook grupe i omogućit će članovima da njihova komunikacija bude privatna.

Upravo predstavljena aplikacija Facebook Paper sugeriše da budućnost kompanije leži izvan same društvene mreže, koju često kritikuju da se pretvorila u svijet zatvoren u samog sebe.

"Mislimo da postoje različiti načini na koje ljudi žele da dijele informacije i da primoravanje ljudi da svi budu dio jedne plave aplikacije nije dobar format za budućnost", rekao je Zukerberg.

"Fejsbuk" danas ima 1,23 milijardi registrovanih članova, a 750 miliona ljudi koristi ga svakog dana. Procjenjuje se da se na mrežu svakog dana postavi 350 miliona novih fotografija i da korisnici provedu na "Fejsbuku" 20 odsto ukupnog vremena koje provedu na internetu.