Tehnologija

Inžinjeri kompanije SpaceX otkrili uzrok eksplozije rakete Falcon 9

Klix.ba
Foto: EPA
Inžinjeri kompanije SpaceX uspjeli su pronaći uzrok eksplozije rakete Falcon 9, pa bi nova lansiranja mogla biti nastavljena već sredinom decembra.

Istražitelji koji se bave pomenutom eksplozijom smatraju da su pronašli uzrok, a direktor Elon Musk je rekao da je ekploziju koja je uništila raketu i njen teret uzrokovao "iznenađujući problem koji ranije nije zabilježen u historiji lansiranja raketa".

Kompanija je prošle sedmice saopćila da sumnja u jedan od tri spremnika helija napravljena od karbonskih vlakana, koji su smješteni unutar glavnog rezerovara za gorivo. Prema pisanju New York Timesa, tečni kisik se zaledio dok se kretao ka drugom dijelu rakete, a to je pokrenulo lančanu reakciju eksplozija. Iako Musk nije otkrio detalje o tome kako je zaleđeni kisik utjecao na spremnike helija, potvrdio je da su njegovi inžinjeri uspješno rekonstruisali pucanje spremnika helija.

"Radi se o kombinaciji tečnog helija, kompozita karbonskih vlakana i čvrstog kisika, tako hladnog kisika da ulazi u čvrstu fazu", rekao je Musk.

NASA je kompaniji Orbital ATK, konkurentu kompanije SpaceX, prepustila snadbijevanje Međunarodne svemirske stanice (ISS), a Musk vjeruje da će sljedeća raketa Falcon 9 biti spremna za lansiranje sredinom decembra.