Nauka

Žohari ne vole jutro

Sarajevo-x.com
Prema istraživanjima američkih biologa ljudi nisu jedina bića na planeti koja ne vole rano ustajati. Njihove su studije naime pokazale kako ni žohari nisu baš oduševljeni ako ih rano probudite, a naučnike je šokiralo koliko biološki sat utiče na sposobnost učenja ovih insekata.

Studija koju su proveli biolozi na univerzitetu u Nashvillu otkriva koliko biološki sat utiče na žohare i na njihovu sposobnost učenja, prenio je u subotu Reuters.

Tokom jutra žohari nisu mogli naučiti ni osnovne zadatke dok su tokom popodneva postali nevjerovatno aktivni i "pametni".

"Ovo je prvi primjer koji pokazuje koliko je biološki sat važan u usvajanju i razumjevanju informacija", izjavio je Twrry L. Page, profesor koji je radio na studiji.

Rezultati studije su za naučnike bili potpuno iznenađenje jer ovi insekti nisu među najpametnijim. Istraživanje se vršilo tako što su naučnici pokušavali naučiti žohare da pepermint bombonu (ukus i miris koji insekti uglavnom ne vole) povežu sa zaslađenom vodom te je zavole.

Istražitelji su trenirali nekoliko stotina žohara u rezličitom periodu tokom dana te su primjetili razliku u učenju ujutro i navečer.

Žohari trenirani tokom jutra nisu mogli obaviti nikakav zadatak niti su pamtili išta od onoga što su im naučnici pokazivali dok su ž0hari trenirani navečer bili mnogo više aktivni i naučeno su pamtili skoro i nekoliko dana.

Naučnici nisu otkrili zbog čega se to dešava.