{{error}}

Unesite e-mail:

S
12.11.2010. u 20:31
Zemlja je svojom gravitacijom utjecala na reljef Mjeseca
Zemlja je u davnoj prošlosti gravitacijom utjecala na izgled površine Mjeseca, pokazuju rezultati nove studije američkih naučnika.
Gravitaciona sila naše planete utjecala je na stvaranje nabora u predjelu Mjesečevog ekvatora, što objašnjava zašto je danas reljef tamne strane Mjeseca više ravan u poređenju sa stranom koju vidimo.

Detalji studije objavljeni su u žurnalu "Nauka".

Prije više od četiri milijarde godina, površinska kora Mjeseca plutala je na moru lave. Zemlja je u to vrijeme svojom gravitacijom privlačila koru, pa je ona postala deblja u području ekvatora, a stanjila se na Mjesečevim polovima.

Mjesec na sličan način utiče svojom gravitacijom na Zemljine okeane, a posljedica toga je pojava plime i oseke.

Profesor Ian Garrick-Bethell sa Univerziteta Californije u Santa Cruzu, koji je bio vođa istraživanja, vjeruje da je ovaj proces uticao na formiranje 25 do 40 posto Mjesečeve topografije.

"Naša studija je prva koja je kvantifikovala strukturu i oblik dalje strane Mjeseca i na taj način smo pokazali da ova topografija ima karakteristike procesa plime", izjavio je profesor Garrick-Bethell .

Naučnici smatraju da se proces opisan u ovoj studiji dešava i na Jupiterovom mjesecu Evropi i na Saturnovom najvećem mjesecu Titanu.