Prva svoje vrste

Otkrivena planeta sa četiri sunca

Klix.ba
Astronomi su otkrili planetu čije nebo osvjetljavaju čak četiri sunca. Ovo je prva planeta ovakve vrste koja je ikada otkrivena.

Ovaj daleki svijet kruži oko jednog para zvijezda, a drugi par zvijezda se kreće oko njega.

Planetu su otkrili volonteri, a otkriće su provjerili eksperti sa opservatorija Keck. Planeta se nalazi nešto manje od 5.000 svjetlosnih godina od nas, a nazvana je PH1. Naučnici vjeruju da je planeta gasni gigant te da je oko šest puta veća od Zemlje.

"Sve zvijezde koje utječu na nju stvaraju komplikovano okruženje. Ipak, čini se da je njena orbita stabilna. To je zbunjujuće i zbog toga je ovo otkriće zaista zanimljivo i uzbudljivo. Ovo niko nije očekivao", rekao je dr. Chris Lintott sa Univerziteta Oxford za BBC.

Binarni sistemi, sistemi sa dvije zvijezde, su već od ranije poznati naučnicima i nisu rijetka pojava. Međutim, poznato je samo nekoliko binarnih sistema u kojima planete kruže oko tih zvijezda, a ovo je prvi put da oko jedne takve planete kruži još jedan par zvijezda.

"Oko dvije zvijezde se nalazi još šest planeta i sve su veoma blizu zvijezdama. Planete se nalaze u neposrednoj blizini i tu se stvaraju njihove stabilne orbite", rekao je Lintott.

Vezani članci