{{error}}
Facebook prijava

Unesite e-mail:

23.2.2015. u 19:00
Ilustracija
Supermasivne crne rupe još uvijek predstavljaju veliku misteriju. Ipak, pored činjenice da one gutaju sve što im se približi, znamo da crne rupe u isto vrijeme izbacuju ogromne količine elektromagnetne radijacije.
Radijacija u spektru x-zraka nedavno je prvi put posmatrana zahvaljujući NuSTAR-u, NASA-inom nuklearnom spektroskopskom teleskopu te evropskom teleskopu XMM-Newton.

"Znamo da se crne rupe u centru galaksija hrane materijom i da proizvode vjetrove x-zraka koji posljedično diriguju sami rast galaksija. Poznajući brzinu, oblik i jačinu vjetra sada možemo znati i ukupnu snagu te pojave", rekla je Fiona Harrison, glavna istraživačica u projektu NuSTAR.

Analiza koja je objavljena u magazinu Science učinjena je nad kvazarom supermasivne crne rupe u centru galaksije PDS 456, koja je od nas udaljena dvije milijarde svjetlosnih godina. S obzirom na jačinu vjetra i plin koji izbacuje, a koji je značajan za kreiranje novih zvijezda, postaje jasno kako vjetrovi utječu na budućnost i oblik galaksija.

Iako je potrebno još dokaza kako bi se ideja dodatno učvrstila, naučnici vjeruju da vjetrovi iz crnih rupa zapravo regulišu veličinu galaksije kroz limitiranje frekvencije kreiranja novih zvijezda.