"Lovac na planete"

NASA uspješno lansirala svemirski teleskop TESS

Klix.ba
Lansiranje TESS-a sa Cape Canaverala (Foto: AFP)
NASA je sinoć uspješno lansirala svemirski teleskop TESS iz Cape Canaverala na Floridi.

TESS (Transiting Exoplanet Survey Satellite) je u svemir lansiran na raketi Falcon 9 čiji je prvi dio uspješno sletio nazad na plutajuću platformu u Atlantskom okeanu, a cilj misije je potraga za novim egzoplanetama.

Za razliku od Keplera, koji je lansiran u svemir 2009. godine i do sada je otkrio blizu 2.650 novih planeta, TESS će biti u mogućnosti pretraživati mnogo veći dio svemira.

"TESS će višestruko povećati broj novih egzoplaneta. Najmanje 20.000 novih egzoplaneta ćemo moći studirati tokom narednih 15 godina misije", rekao je jedan od čelnih ljudi projekta George Ricker.

TESS, koji će kružiti oko Zemlje na prosječnoj udaljenosti od 240.000 km, posjeduje četiri kamere koje će mapirati svemir u segmentima, a svaki će posmatrati 27 dana prije nego pređe na sljedeću regiju.

Nakon što TESS, koji zovu i "lovac na planete", pronađe nama zanimljivu egzoplanetu za koju se smatra da bi na njoj mogli postojati uslovi za život, detaljnije će je moći istražiti svemirski teleskop James Webb koji će biti lansiran u maju 2020. godine.