{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


MESSpresso: Nada ipak još postoji, umjetnici trebaju biti glavni pokretač

F
4.10.2013. u 13:01
0
0
MESSpresso: Nada ipak još postoji, umjetnici trebaju biti glavni pokretač
0
MESSpresso: Nada ipak još postoji, umjetnici trebaju biti glavni pokretač
Glumci i reditelji Balkan (Con)Text predstava temeljenih na dramskim tekstovima savremenih autora s područja Balkana bili su gosti današnjeg redovnog festivalskog programa MESSpresso u Sarajevu.
Glumice Milica Stefanović i Maja Izetbegović, te reditelji Aleš Kurt i Senad Alihodžić govorili su o temama koje ove predstave donose, te iskustvu rada na tim komadima.

Milica Stefanović koja se festivalskoj publici predstavila u jučer izvedenoj predstavi na MESS-u "Prst" ocjenjuje najvažnijim da je tekst ove predstave napisan tako da se može odnositi na sva područja gdje se desio rat, jer generalno osvjetljava pozadinu sukoba.

"Predstava govori o nestalim osobama i njihovim sudbinama, a u ovom slučaju žena koje čekaju informacije o najmilijima. Rad na predstavi je bio dosta interesantan i meni jako važan, a u konačnici je odlučeno da se predstava svede na naš lični odnos prema tim ženama", kazala je.

Maja Izetbegović koja je ponijela ulogu u predstavi "Grebanje ili kako se ubila moja baka" što će biti izvedena večeras pred festivalskom publikom, ističe da komad govori o generaciji djece koja su danas odrasli ljudi, a čija su djetinjstva provedena u ratu. I sama pripada toj generaciji.

"To je generacija koja je u ratu imala sedam godina i ostala željna svega što im je rat tokom djetinjstva oduzeo. U zamjenu su dobili indoktrinaciju nacionalističkim glupostima, što je povećalo njihovu agresivnost. Komunikacija među njima svedena je na banalnost", naglasila je.

Izetbegović potcrtava da je ekipa predstave na tekstu radila kroz dokumentarne priče i vlastita iskustva, te da je time i sama direktno suočena s vlastitim djetinjstvom, zbog čega joj je ovo bio jedan od važnih procesa.

Govoreći o predstavi "Tramvaj" čija je premijera bila u julu ove godine, Senad Alihodžić naglašava da je riječ o organizacijski i finansijski iznimno zahtjevnom komadu, te da je raditi ambijentalnu predstavu istinski podvig u BiH.

"To jeste hrabro, ali pokušavam da razmišljam o publici - šta to u Sarajevu nema i šta joj možemo ponuditi novo", kazao je on.

Učesnici MESSpressa prokomentirali su i postojanje nade u savremenom svijetu, u kontekstu ovogodišnje teme MESS-a "Korozija nade", gdje je većina zaključila da nada ipak još postoji, što je i glavni pokretač umjetnicima. Zaključuju i da teatar treba progovarati o problemima koji u društvu postoje.

Po glasovima publike, od do sada prikazanog programa MESS-a u vodstvu je predstava "Galeb" s 9,73, dok slijede "Tajna džema od malina" s 9,44 i Osvajanje sreće" s 9,16 bodova.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: