Kultura
35

Izložba fotografija na Akademiji likovnih umjetnosti

FENA
Akademija likovnih umjetnosti u Sarajevu (Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba)
Akademija likovnih umjetnosti u Sarajevu (Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba)
Iman Gavrankapetanović i Nina Mašić, studentice Akademije likovnih umjetnosti u Sarajevu su laureati trećeg Memorijala "Dragoljub Tošić".

Izložba nagrađenih autora bit će održana u Galeriji Akademije likovnih umjetnosti Sarajevo 10. maja.

Iman će se predstaviti s 31 kolor fotografijom, a Nina sa 14 crno-bijelih diptiha. Tokom otvorenja izložbe bit će upriličena i prezentacija novih "nikon" fotoaparata.

Kako je saopćeno iz ALU-a, u čast Dragoljuba Tošića, jednog od osnivača Refoto časopisa i i čovjeka koji će ostati zapamćen po velikoj posvećenosti edukaciji mladih ljudi u oblasti fotografije, 2007. godine u Beogradu je pokrenut Memorijal posvećen mladim autorima do 23 godine starosti.

Iman Gavrankapetanović je studentica četvrte godine grafičkog dizajna, dok je Nina Mašić studentica treće godine na istom odsjeku. Za Memorijal su konkurirale serijom dokumentarnih fotografija, nastalih pod mentorstvom redovnog profesora cPhD Mehmeda A. Akšamije.

Ciklus fotografija Iman Gavrankapetanović, pod nazivom "Dokumentarna reportaža sa ulice", nastao je tokom 2009./2010. akademske godine, na drugoj godini studija, za vrijeme njene posjete Japanu. U duhu dokumentarne fotografije, zabilježila je neke od aspekata života metropole, kao što je Tokio. Njen fotoaparat mahom je usmjeren na ljude kao osnovne činioce urbanog života.

Fotografije Nine Mašić iz ciklusa "Život i rad na ALU" s podtemom "Poroci", nastale su u okviru istoimene vježbe tokom druge godine studija, 2011. godine. Snimajući svoje kolege tokom rada, ali i trenutaka opuštanja, prikazala je nesvakidašnju atmosferu, netipičnu za većinu visokoškolskih ustanova, koja predstavlja prirodno stanje za razvoj kreativnosti ovih mladih ljudi na Akademiji likovnih umjetnosti. U svom radu Nina je spojila analognu i digitalnu tehnologiju jer su sve fotografije snimljene klasičnom tehnikom na crno-bijeli film, da bi kasnije bile skenirane i, kao digitalni fajlovi, spojene u panorame i pažljivo odabrane diptihe.