lifestyle
3

Tradicionalni mediji gube utrku sa internetom

Klix.ba
Foto: EPA
Foto: EPA
Ljudi širom svijeta provode više od osam sati dnevno konzumirajući sadržaj koji plasiraju različiti mediji. Novi izvještaj međunarodne marketinške agencije ZenithOptimedia svjedoči brzom rastu upotrebe interneta i to za 11,8 posto.

Istraživanje u 65 zemalja svijeta obuhvatilo je vrijeme koje ljudi provode čitajući dnevne novine i magazine, gledajući televiziju, slušajući radio, posjećujući kino, koristeći internet i prateći reklame dok su van kuće.

Globalna medijska potrošnja porasla je sa prosječnih 462 minute dnevno u 2010. na 485 minuta u 2014. godini. Vrijeme provedeno na internetu skoro se udvostručio sa 59,6 na 109,5 minuta dnevno, dok se vrijeme potrošeno na tradicionalne medije smanjilo sa 402 na 376 minuta. Prognoze kažu da će se taj trend nastaviti i do 2017. godine.

U ovoj utrci najviše gube dnevni listovi, a slijede ih magazini. Procenat vremena koje provodimo čitajući novine smanjio se za 25,6, a u slučaju magazina za 19.

Manje gledamo i televiziju i to za šest posto, navodi ZenithOptimedia, a među nacijama koje je najviše gledaju prednjače Saudijci (407 minuta dnevno), a slijede ih Hrvati (377), Rumuni (340), Litvanci (325), Srbijanci i Amerikanci (po 300).

Uprkos tome, televizija je ostala najpopularniji medij.