"Ima ljudi koji kupuju lehvel hadis, da bi neznajući (koliki je to grijeh) s Allahova puta odvodili." (Prijevod značenja Kur'ana, Lukman, 6.)
Od Ebu el-Bekerija se prenosi da je rekao: "Upitan je Ibn-Mesud za ovaj ajet, pa je odgovorio: "Tako mi Onoga, osim kojeg drugog boga nema, (ovu zakletvu je ponovio tri puta), lehvel hadis to je muzika." (Taberi i Hakim). Ovu predaju vjerodostojnom smatraju imam Hakim, Zehebi i Ibn-Kajjim. Nema dvojbe da je Ibn-Mesud najučeniji ashab i da je najbolje poznavao komentare Allahovih ajeta. On se ne zaklinje Allahom osim kada je uistini ubijeđen u ono što govori. Od Seida Ibn-Džubejra se prenosi da je Ibn-Abbas r.a.; za ajet: "Ima ljudi koji kupuju lehvel-hadis ..." rekao: "To je muzika. (Vjerodostojna predaja, Bejheki i Ibn-Ebi-Šejbe). Poznato je da je Ibn-Abbas tumač Kur'ana, kojeg je Poslanik s.a.w.s. jedne prilike privio na svoje grudi i rekao: "Allahu moj, poduči ga mudrosti (Sunnetu) i tumačenju Kur'ana." (Muttefekun alejhi).
Dakle, ovo je tumačenje citiranog ajeta od dva najučenija ashaba koji su prisustvovali spuštanju Objave. Od oca Ebi-Zabijana se prenosi da je poznati ashab Džabir za ajet: "Ima ljudi koji kupuji lehvel-hadis..." rekao: "To je muzika i slušanje muzike." (Taberi). Ibn-Omer, također, kaže: "lehvel-hadis, to je muzika." (Tefsir Kurtubija). Brojni tabiini smatraju da se ovaj hadis odnosi na muziku, kao: Mudžahid, Ikrime, Ataa, Hasan el-Basri, Seid Ibn-Džubejr, Mekhul, Amr b. Šuajb i drugi. (Taberi, Ibn-Ebi-Hatim i Ibn-Kesir). Šta kazati nakon ovih dokaza i mišljenja najučenijih ljudi u ovome ummetu, ashaba Poslanika, s.a.v.s. Da li je ispravno hvatati se za iznimno mišljenje nekog pravnika, a ostavljati jednoglasni stav ashaba, tabiina i tabitabiina?!
Zulfikar, “Donesite dokaz svoj, ako ste govornici istine!” primjetio sam da sipmatiziraš stranicu 'Hanefijski mezheb', pa bujrum dan nam dokaze iz hanefijskog mezheba da je muzika halal?
@tuzlak jel ti imas uopste mozak u lobanji pa da si sposoban sam razmisljati i donositi odluke ili ti treba sve biti nacrtano, unaprijed spremljeno i odredeno itd.? zar nije to malo dosadno.. koristiti citate iz nekakve arapske knjige koja je navodno od Boga data, umjesto koristenja vlastitog zdravog razuma...ti lutas po nekakvim zapisima "rekla kazala" i pokusavas nesto dokazati..
Corona, kada kupiš mašinu za veš ili bilo koju drugu mašinu uz nju ti dođe uputstvo za korištenje.
Kada se čovjek rodi dobije Kur'an kao uputstvo kako da ide kroz život.
izgleda da je ves masina bez upustva pametnija od tebe sa upustvom..pa ljudi nisu ves masine, ljudi su postojali i prije objave Kur'ana a postoje i poslije, bez ili sa upustvom.. koga briga.. zasto bi gospodara interesovalo kako trebas ti da zivis.. sa upustvima bi tako uticao na tvoju slobodu volje.. sto je kontradiktorno sa tvojim upustvom xD
Teško čovjek nekad može da šuti na one ljude koji drugima samo čekaju da im pljunu na ono što rade, tako je i u ovom slučaju. Ti vrlo dobro znaš da postoje različita tumačenja tog ajeta i da se u ajetu ne spominje riječ muzika i da se taj ajet različito tumači, i da postoje hadisi koji govore o zabrani iste ali isto tako da ti hadisi imaju manjkavosti, da ulema različito gleda na upotrebu muzičkih instrumenata, da npr. def smatraju halal, a da ostale instrumente same po sebi ne smtraju ni halal ni haram nego povod i svrha kako se koriste, dal' uz nešto lijepo i halal ili uz nešto ružno i haram, ili su čisti haram, nisu svi učenjaci saglasni oko toga, nisu čak ni učenjaci jedne pravne škole saglasni oko toga, neki čak idu dotle da je i sama pjesma bez instrumenata haram, ipak, Ibn Hazm je to najbolje objasnio:
Iz knjige Muhameda el-Gazalija "Vjerovjesnikov sunnet između šerijatskih pravnika i znanstvenika hadisa" str. 85-89
http://www.***/kutubhana/gazali-sunnet/index.htm
Ne znam od koga si učio vjeru Zulfikare, ali da li znaš da većina slabih hadisa koji govore o jednoj temi uzimaju se kao dokaz da je to mesela jaka i na osnovu tih hadisa donosi se šerijatsko pravilo? Pa evo ako imamo 7-8 hadisa koji su slabi, a govore o zabrani slušanja muzike onda je mesela po pitanju muzike jasna, muzika-haram. A kaže Uzvišeni u Svom Kur'anu i Kerimu: „Kada Allah i Njegov Poslanik nešto odrede,onda ni vjernik ni vjernica nemaju pravo po svom nahođenju postupati.A onaj koji Allaha i njegova Poslanika ne posluša,taj je sigurno daleko skrenuo s pravog puta.“(El-Ahzab 35)
Šta ćemo sa činjenicom da su selefi kazali na levhul hadis da je to muzika, a od njih je i najbolji tumač Kur'ana Poslanikov s.a.w.s. Ibn Mesud r.a.?
Prvi ko je dozvolio slušanje i korištenje muzičkih instrumenata bio je veliki islamski pravnik Ebu-Muhammed Ibn-Hazm El-Endelusi,Allah mu se smilovao i uveo ga u Džennetska prostranstva.Međutim, pored velikog ugleda koje uživa imam Ibn-Hazm kod muslimana,neke hadise koji zabranjuju korištenje muzičkih instrumenata vjerodostojnim smatraju učenjaci koji su kud i kamo bili učeniji u hadiskim znanostima od Ibn-Hazma.Npr.hadis Ebu-Musaa el-Ešarija koga bilježi imam Buhari u kome Poslanik, s.a.w.s., kaže: "Zaista će se pojaviti ljudi iz moga ummeta koji će dozvoljavati nemoral, svilu, alkohol i muzičke instrumente..." , najveći imami ovoga ummeta smatraju vjerodostojnim, kao: Buhari, Ibn-Hibban, Nevevi, Ibn-Salah, Ibn-Tejmijje, Ibn-Kesir, Ibn-Kajjim, Ibn-Hadžer i brojni drugi učenjaci. Obaveza je svakom muslimanu da poznaje Allahove dž.š.. granice, da zna šta mora, a šta ne smije činiti.
Samo tako se može odazvati riječima Allahovog miljenika, s.a.v.s., koji kaže: "Kada vam nešto naredim učinite od toga koliko možete, a kada vam nešto zabranim ostavite to." (Muttefekun alejhi)