drzava treba da otkupi od ljudi sva auta starija od 10 godina ili nametne porez, a dzaba becikle svakome tko je vratio auto. napraviti trake za bicikle po cijelom gradu.
Upravo tako, u nas je to "stid" i mislimo da smo gospoda samo što sjednemo u auto, nedaj bože pješice ili biciklom odmah ispadas "seljak" ili "vidi ga, budala doktor a ide biciklom na posao kao prosijak".
Za vašu informaciju, živim u jednom Švedskom gradu i imam 3-4 doktora kao komšije, jedan ide biciklom/vozom do posla jer radi 25km od ovog grada a ovi ostali svako jutro vidim kaciga/ruksak/biciklo i na posao. Ovdje normala, jedino obratim pažnju kad mi dođje neko u posjetu sa Balkana i to ga "šokira" kako švedska "gospoda" se prevoze na radno mjesto. :) Sensmoral: Neznači opanak da si seljak niti kožna cipela da si gospodin, sve je u ponašanju i djelima čovjeka/žene.
šišmišu, djelimično si u pravu vizavi tok malograđanskog mentaliteta i razmišljanja. ali po mom misljenju osnovni problem je retardiranost vlasti koja bi trebala da visokim porezom eliminiše stara auta iz prometa a zatim da investira u infrastrukturu za bicikla. onda bi smo imali manje auta, trake za bicikla a oni koji ne mogu da priušte novo auto i neće da voze biciklo, neka se udruže pa njih više plati taksi ili kombi da se vozaju okolo. GRAS zatvoriti i dati licence privatnim javnim prevoznicima da voze autobuse. Tramvaj u ingerenciju gradske uprave.
No razumijem tu problematiku, teško je nešto sprovesti bez infrastrukture u ovom slučaju biciklističke trake djelimično odvojene/zastičene od ostalog saobračaja. I tu kao što ti navodiš inicijativu moraju vlast da uzmu da bi došlo do neke radikalne promjene, mogli građjani početi se prevoziti biciklima ali bilo 10 mrtvih svaki dan samo Sarajevu. Ovako ljudi danas sjednu u auto da odlete do pekare 500 metara od kuče, pa to je vrhunac gluposti. Trebali mi naši političari nazad u školsku klupu i na iskurzije u Evropske gradove da vide kako se to rješava i stvara lijep ambijent u gradu. Ja kad sam u posjeti domovini i pogotovo u Sarajevu uvjek se zastrašim kako se vozi, ništa me ne začudi kad me neko pretiče u sred grada u brzinama 80-90 km/h ????? U mom gradu je svugdje ograničeno na 40 km/h i večina se pridržava zakonu.
Iako sam doktor nauka, ne stidim se ići biciklom na posao, i to preferiram kada je god vedro vrijeme. Stanujem na Vracama, a radim na Elektrotehničkom fakultetu. Zbog položaja mostova na Miljackoj Biciklom stignem od kuće do posla za šest minuta, autom za deset, pješice za osamnaest.. Povratak istina nije toliko brz, ali neka imam i malo sportske aktivnosti. Neka i drugi slijede moj primjer.
pa treba biciklo i ja biciklo i pedalamo jedno pored drugog a moye sjest i na korpu. pa covjece oti]i u amsterdam cijeli grad od milion stanovnika je na biciklu. ponekad fraer vozi zena na korpi i posebno sjedicte za djete na guvernali. poenta nije u stednji nego da se manje zrak zagađuje i da bude manje guzve