{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Dakić: Bicikl nije smetnja na putu već prijevozno sredstvo

F
28.9.2013. u 15:06
0
17
Dakić: Bicikl nije smetnja na putu već prijevozno sredstvo
0
Dakić: Bicikl nije smetnja na putu već prijevozno sredstvo
Položaj biciklista u BiH je generalno govoreći suprotan definiciji opisanoj u Zakonu o sigurnosti u saobraćaju na putevima BiH. Tamo je navedeno da smo ravnopravni učesnici u saobraćaju, međutim, prema svim segmentima, mi ni na jedan način nismo ravnopravni - ocijenio je koordinator programa u Centru za životnu sredinu Tihomir Dakić.
On je u razgovoru za Fenu naglasio da se u BiH rekonstruišu isključivo saobraćajnice, autoputevi i parkinzi za automobile.

"S druge strane, nismo ravnopravni u odnosu na vozače automobila, jer su oni zaštićeni debelim čelikom, dok je naša jedina prava zaštita, da sigurno vozite i pazite na sebe", objasnio je.

Dakić navodi da je najviše biciklista u naseljenim mjestima te ljudi prije svega koriste bicikl kao prijevozno sredstvo.

"Predstavnici lokalnih vlasti bi trebali da shvate da bicikl nije nešto što smeta na putu ili sredstvo za rekreaciju, već da se radi o prijevoznom sredstvu koje će u budućnosti da zauzme ravnopravniju ulogu"; dodao je.

Dovoljno je reći, ističe Dakić, da je u Kopenhagenu procent putovanja koji se u toku dana ostvari biciklom oko 40 posto.

"Ulaganje u biciklističku infrastrukturu, harmonizacija saobraćaja te integracija biciklističkog saobraćaja u sklopu postojećih saobraćajnica isključuje prevelika i skupa ulaganja", kazao je.

Predstavnici Centra za životnu sredinu pokušavaju da lokalnim, entitetskim i državnim vlastima približi potrebu razvoja biciklizma u BiH.

"Teško je doprijeti do okvira razmišljanja ljudi koji su korisnici samo automobila. S druge strane, ljudi koji se bave tim problemom su u većini slučajeva kvazistručnjaci, pa se dešavaju apsurdi u projektovanju i planiranju saobraćaja. Jedan od primjera je saobraćaj u Banjoj Luci, gdje pokušavamo da bicikliste vratimo na Banj brdo s tehničkim rješenjem koje smo poslali prošle godine gradonačelniku", objasnio je Dakić.

Dodaje da oni prate sva dešavanja oko izrade strateških i planskih dokumenata iz oblasti prometa te posebno biciklističkog.

"Prošle godine smo povodom "Evropske sedmice mobilnosti“ u krugu Banjalučkog univerziteta otvorili prve parkinge s nadstrešnicom. Osim toga, već 12 godina organizujemo promotivne biciklističke vožnje "Dva su točka dovoljna“, koje imaju za cilj promociju ovog prijevoznog sredstva", navodi Dakić.

Kada je u pitanju član 102. Zakona o sigurnosti u saobraćaju na putevima BiH, koji definiše obavezno nošenje kacige za sve dobi i u svakom trenutku u prometu, Dakić kaže da samo jedna zemlja od 25 analiziranih zemalja je ovako definirala ovaj član.

"Prije gotovo tri godine pokrenuli smo inicijativu za izmjenu i dopunu tog člana i uskoro bi trebalo da se usvoje izmjene koje smo predlagali. Izmijenjen član 102. bi trebao da glasi da vozač bicikla kao i osobe koja se prevoze tim vozilima moraju pravilno koristiti zaštitnu kacigu za vrijeme vožnje na javnom putu van naseljenog mjesta, a u periodu od prvog sumraka do potpunog svanuća, kao i danju u slučaju smanjene vidljivosti, vozač bicikla mora pravilno koristiti i svjetloodbojni prsluk ili odgovarajuću opremu koja osigurava adekvatnu uočljivost vozača bicikla ili bicikla", objasnio je Dakić.

Kao primjer zakonski uređene zemlje vezano za biciklizam, Dakić navodi Holandiju.

"To je najpoznatija zemlja kada je u pitanju biciklizam, ali ona ne bi bila to da javnost nije odlučila da nešto promijeni", dodao je.

Ističe da šezdesetih godina, premijer tadašnje Holandije je zbog jako velikog broja prometnih nezgoda koje su se dešavale sa sve većom pojavom motornih vozila, odlučio da promijeni kurs razvoja prometa.

"Tada je odlučeno da će za 40 godina Holandija postati zemlja "primjer“ biciklističkog saobraćaja", kazao je.

Građani zemalja Evropske unije, Brazila, Argentine, Kanade, Tajvana, Japana, Turske i Bosne i Hercegovine su u septembru imali priliku da učestvuju u najpopularnijem događaju na svijetu, a to je "Evropska sedmica mobilnosti“ (ESM).

Generalna direkcija za životnu sredinu Evropske komisije je 2002. godine pokrenula kampanju "Evropska sedmica mobilnosti“ koja je ove godine organizovana u više od 2.000 gradova širom svijeta.

Ovogodišnji slogan Evropske sedmice mobilnosti “Čist zrak - ti si na potezu!” oslikava moć koju stanovnici gradova imaju u vezi s osiguravanjem čistijeg zraka te ukazuje da svako može lično uticati na kvalitetu zraka u gradovima i to putem samo malih promjena u svakodnevnoj rutini, poput one da na posao idemo biciklom, pješke ili javnim prijevozom umjesto automobilom.

"Isto tako, lokalne vlasti mogu dovesti do promjene, ukoliko obrate pažnju na koji način je mobilnost organizovana u našim gradovima", zaključio je Dakić u razgovoru za Fenu.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: