to je helikopter proizveden u rusiji...civilna varijanta koja ne moze da ponese vise od 2500l vode.
Da ste bili pametni da uzmete ruske kanadere iz nisa koji nose 12000 litara vide i operisu duplo brze od helikoptera do sad bi tri puta ugasili pozar..ali eto politika se umesala. A samo jedno stablo u tim sumama ima vrednost 200€
@Cp6IN
Jesi li razmišljao da uporediš nužne troškove (gorivo i smještaj posade) angažmana Kamov KA 32 i Berijev Be 200, to ti nije na um palo, jel da!?
Postoji nešto, što se naziva ekonomska/financijska opravdanost, a da ne pominjem upitnu mogućnost napajanja vodom aviona, kao što je Berijev Be 200 s Jablaničkog jezera..
P.S. Jedino što ti je važno, jeste da i ovu priču svedeš pod nacionalni okvir..
@Cp6IN
To već znam.
Nisi shvatio moj upit, ponavljam:
"Šta je sa mogućnošću manevrisanja i iskorištenja kapaciteta Berijev Be 200 s aspekta konfiguracije terena u Jablanici?",
referiram se na minimalnu visinu leta, minimalnu brzinu leta, minimalni zaokret, a sve u vezi vrlo zahtjevne brdsko-planinske konfiguracije terena Jablanice.
Mislim, da se Berijev Be 200 ne bi mogao efektivno iskoristiti na terenu u Jablanici, da je riječ o nekom pretežno ravničarskom terenu, to bi već bila druga priča, pa se vjerovatno zbog toga ne uzima kao mogućnost za borbu protiv požara u Jablanici.
P.S. Uostalom, svi dostupni promotivni snimci Berijev Be 200 se prezentiraju u pretežno ravničarskom terenu.
Bacanje vode s velike visine nema efekta, čisto zbog evaporacije iste usljed visokih temperatura.
Sto se toga tice naravno da ga je moguce koristiti na svim terenima. Verovatno nisi o tome razmisljao pa nisi primetio da u evropi odavno nema suma u ravnicarskim terenima...iskrcene su jos pre 100 godina.
Rusi su pre nekoliko dana (bilo je i na klix-u) ponudili pomoc u gasenju pozara i troskove koliko ce sve to da kosta ali nisu dobili odgovor, cak ni negativan. Kazem da je politika umesala prste jer u makedoniji kad su bili pozari prosle godine americka ambasada se bunila da se koriste ruski avioni i obecavala pomoc NATO aviona iz grcke...kad su ovi videli da od toga nema nista platili su rusima.
Inace minimalna brzina leta je cini mi se oko 220 km/h a prazni se (svih 12 000 l) za 0.8 sekundi. Tako da se ogromna kolicina vode oclobadja gotovo momentalno na malom prostoru i nema teoretske sanse da to ne dospe na tlo.
Inace ovi avioni su toliko dobri da ih unajmljuje portugalija, spanija, italija i skoro ceo balkan. U Evropi skoro da nema konkurenta
@Cp6IN
Snimci, koje si postavio i dalje se odnose na prilično pogodan, reći ću blago brdovit teren, gdje su neophodne jako male brzine leta, a koliko mogu da vidim, Berijev Be 200 prilično juri.
I dalje sam stava, da je limitirajući faktor upotrebe Berije Be 200:
1. Mogućnost vodozahvatanja - raspoloživa uzletno/slijetna dužina
2.Mogućnost maksimalnog iskorištenja kapaciteta u odnosu na konfiguraciju terena u Jablanici (brdsko-planinska)
3.Nužni troškovi na ime potrošnje goriva/smještaja posade u odnosu na alternative
Uostalom, pogledaj snimak akcije gašenja požara u Jablanici od strane hrvatskih Bombardier 415, sa pregledom Jablaničkog jezera, kao i konfiguracije terena.
http://www.youtube.com/watch?v=wulO-1z3zt4
pa evo na ovom videu iz portugala pustis od 2:03 minuta i poslusaj sta kazu. Govori o "perfect maneuverability" savrsenoj upravljivosti na planinskom terenu i uzimanju vode iz nepristupacnih terena kao sto su vestacka jezera na velikim nadmorskim visinama.
Inace Be 200 ponese vode koliko su teska dva, vodom puna hr aviona.