Osigurano 40 miliona KM
251

Uskoro nova dionica magistralne ceste Šićki Brod – Đurđevik

A. P.
U Plavoj sali BKC-a danas je upriličena prezentacija projekta izgradnje magistralne ceste M-18 Šićki Brod - Sarajevo, dionica Šićki Brod – Đurđevik.

Domaćin prezentacije bila je Vlada Tuzlanskog kantona, a prema riječima premijera Kantona Denijala Tulumovića, za navedeni projekat na inicijativu Vlade i Skupštine Tuzlanskog kantona, od Vlade Federacije BiH je već osigurano 40 miliona KM, dok se ostatak potrebnih sredstava može osigurati i iz kreditnih sredstava. Tim kreditima ne bi bio zadužen Tuzlanski kanton, nego bi se krediti vraćali iz sredstva koji se već prikupljaju po osnovu akciza na gorivo. Sve navedeno su konkretni pokazatelji da se radi o ozbiljnom projektu čiji je glavni cilj saobraćajna deblokada Tuzlanskog kantona.

Ukupna sredstva potrebna za izgradnju dionice magistralne ceste M-18 na Šićki Brod – Đurđevik iznose oko 146 miliona KM.

"Ovo je prva od etapa ukupnog projekta rekonstrukcije puta Tuzla – Sarajevo. Ova dionica ići će savim novom trasom i to je kompletno nova cesta, a od Đurđevika do Kladnja planirano je da se radi rekonstrukcija i modernizacija postojeće ceste sa dodatnom trećom trakom. Dužina dionice Šićki Brod – Đurđevik je oko 17 km i ona je podijeljena na tri lota. Današnja prezentacija je upravo prilika gdje su se okupili predstavnici svih relevantnih institucija i nivoa vlasti kako bi smo što prije rješavali sve probleme s kojima se budemo susretali prilikom realizacije ovog projekta", kazao je ministar trgovine, turizma i saobraćaja TK Edin Buševac.

Uzimajući u obzir stanje postojeće dionice magistralne ceste M-18 Tuzla – Kladanj, njena rekonstrukcija i sanacija ne bi postigli potreban efekat, s obzirom na činjenicu da su elementi postojeće trase takvi da onemogućavaju značajno unapređenje i poboljšanje njenog stanja. Svjedoci smo da na pojedinim dionicama, gdje magistralna cesta prolazi kroz Živinice i Kladanj, i spoj sa petljom Šićki Brod, dolazi do značajnog smanjena protoka saobraćaja, zbog prevelike gustine saobraćaja i to ne samo u vršnim satima. Zbog svega navedenog odlučeno je da se krene u izgradnju nove dionice Šićki Brod – Đurđevik.

Osnovni cilj današnje prezentacije bio je da svim zainteresiranim stranama pruži osnovne informacije o samom projektu, te da se istaknu aktivnosti koje je potrebno da sprovedu nadležni organi/institucije u narednom periodu na svim nivoima, od lokalnog, kantonalnog do federalnog, sa ciljem ubrzavanja realizacije ovog kapitalnog projekta za Tuzlanski kanton i Bosnu i Hercegovinu u cjelini.

"Kada je u pitanju ova dionica treba istaći da se radi o jednoj od najprometnijih dionica magistralnih puteva u Federaciji BiH, i to je jedan od razloga zašto smo izabrali da se upravo odavde krene sa rekonstrukcijom. Provedbom svih radova cilj nam je da računska brzina na magistralnoj cesti M-18 Tuzla-Sarajevo iznosi od 60 do 80 km/h zavisno od dionica. Time ćemo značajno smanjiti vrijeme putovanja između Tuzle i Sarajeva, te ostalih mjesta koja se povezuju ovom važnom cestovnom komunikacijom. Pored smanjenja vremena putovanja, povećat će se nivo usluge i stepen sigurnosti učesnika u saobraćaju", kazali su predstavnici JP Ceste Federacije Bosne i Hercegovine, koji su zaduženi za realizaciju ovog projekta.

Izgradnjom dionice magistralne ceste M-18 Šićki Brod – Kladanj obezbijedit će se znatno poboljšanje stanja postojeće mreže cesta kojim se Tuzlanski kanton povezuje sa ostalim dijelovima Bosne i Hercegovine, te bi se omogućila brža i bolja veza Tuzlanskog kantona sa glavnim gradom Bosne i Hercegovine, te ostalim dijelovima BiH. Pored navedenog osigurale bi se velike mogućnosti za ubrzan razvoj Međunarodnog aerodroma Tuzla, te korištenje navedenog aerodroma za potrebe šire populacije koja gravitira u i van projektnog područja magistralne ceste.