Privreda
31

Manje gužve: Naredne godine završetak radova na Sarajevskoj obilaznici

Piše: N. Novalić
(Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba)
U prostorijama Javnog preduzeća Ceste Federacije BiH u Sarajevu danas je potpisan ugovor za radove na završetku Sarajevske obilaznice na dionici Butila - Briješće - Stup, odnosno na LOT-u 2 ove obilaznice.

U prisustvu ministra saobraćaja i komunikacija FBiH Envera Bijedića, ugovor je sa predstavnicima izvođača potpisao direktor JP Ceste FBiH Filip Vujeva.

Izvođači radova na ovoj dionici Sarajevske obilaznice su domaće kompanije Euro-Asfalt i Građevinsko preduzeće ŽGP, a radovi će početi 1. aprila.

Dionica je duga četiri kilometra i spajat će Stupsku petlju s autoputem A1. Radovi obuhvataju izgradnju vijadukta Briješće, završetak ceste, izgradnju rondoa Briješće, postavljanje signalizacije i opreme te izgradnju ceste van trase. Ukupna dužina trase je četiri kilometra, a vrijednost radova 23,3 miliona KM.

Rok za završetak radova je 11 kalendarskih mjeseci. Sredstva su osigurana iz kredita Evropske investicijske banke i OPEC fonda za međunarodni razvoj.

Izgradnjom ove dionice Sarajevske zaobilaznice bit će znatno rasterećen saobraćaj na izlazu iz Sarajeva i ulazu u Sarajevo, posebno kroz Rajlovac. Dovršetkom ove dionice bit će kompletirana Sarajevska obilaznica. Direktor JP Ceste Federacije BiH kazao je kako se nakon izgradnje zaobilaznice oko Sarajeva, koja je omogućila da vozila u tranzitu ne ulaze u gradsku jezgru Sarajeva, sada gradi spoj Sarajeva s autoputem.

Domaće kompanije dovršit će ono što je 2008. započeo konzorcij hrvatskih kompanija s kojim je ugovor raskinut 2011. zbog nesolventnosti izvođača.

Ministar Enver Bijedić istaknuo je da je ovo jedan od najkompleksnijih projekata te da će njegovim okončanjem Sarajevo imati spoj s autoputem s tri strane.

Bijedić je na konferenciji za medije napomenuo i da je, pored ovog projekta, već pokrenut drugi značajan projekto modernizacije magistralnih puteva u Federaciji BiH. Naime, Vlada Federacije BiH donijela je 2013. godine odluku o kreditnom zaduženju JP Ceste Federacije BiH u iznosu od 150 miliona KM kako bi se krenulo u modernizaciju putne mreže.

U sklopu tog projekta već je počela izgradnja tunela Karaula koji će bolje povezati Tuzlu i Sarajevo, odnosno Olovo i Kladanj. Također, uskoro se planira krenuti u realizaciju projekta izgradnje magistralnog puta Stolac-Neum, čime bi se omogućilo bolje povezivanje BiH s morem. Na drugim magistralnim putevima također su planirani radovi izgradnje traka za spora vozila i tunele.

Predstavnici bosanskohercegovačkih kompanija koje će raditi na Sarajevskoj zaobilaznici najavili su da neće biti probijanja rokova izvođenja radova. Na projektu će biti angažirano blizu 300 radnika koji će, najvjerovatnije, raditi u dvije smjene.

Hamed Ramić, direktor Euro-Asfalta, kazao je kako mu je izuzetno zadovoljstvo da su domaće kompanije dobile povjerenje da rade na ovom projektu.

Direktor JP Ceste Federacije BiH rekao je kako su završeni svi poslovi vezani za eksproprijaciju na ovoj dionici, što je dugo predstavljalo problem za završetak Sarajevske obilaznice.