{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


'Diskontni lanci jačaju unatoč ekonomskoj krizi'

S
12.1.2009. u 10:35
0
0
'Diskontni lanci jačaju unatoč ekonomskoj krizi'
0
'Diskontni lanci jačaju unatoč ekonomskoj krizi'
'Ukupni promet 250 najvećih maloprodajnih lanaca na svijetu porastao je za 11,4 posto, te sad iznosi 3,62 biliona dolara godišnje. Ipak, čak 44 maloprodajna lanca među vodećih 250 zabilježila su pad prodaje, a broj neprofitabilnih kompanija se udvostručio, ističe novi izvještaj konzultantsko-revizorske firme Deloitte, “Globalna snaga maloprodaje u 2009.”
'Nove navike potrošača formirane usporavanjem rasta globalne ekonomije otvorile su prostor daljem širenju diskontnih lanaca. Iako i dalje dominiraju po broju i prihodima, ukupni se udio američkih maloprodajnih lanaca na listi 250 najvećih smanjio. Osim slabljenja dolara, ta se činjenica može pripisati i slabijem rastu američkih firmi u odnosu na inostrane konkurente. Europski maloprodajni lanci, naprotiv, i dalje jačaju, čineći gotovo 40 posto najjačih na listi. Tako je, po prvi put u 12 godina otkad Deloitte provodi ovo istraživanje, postotak europskih maloprodajnih lanaca na listi veći od američkih.

Američki Wal-Mart, koji ostvaruje godišnji promet preko 378 milijardi dolara, i dalje čvrsto dominira listom 250 najvećih. U deset najjačih maloprodajnih lanaca nalaze se isključivo tvrtke iz SAD-a (Wal-Mart, Home Depot, Kroger, Target, Costco) i Europe. Francuski Carrefour i britanski Tesco drže drugo, odnosno treće mjesto na ljestvici, a među top10 zastupljena su i čak su tri njemačka maloprodajna lanca: Metro, Schwarz (obuhvaća Lidl i Kafuland) te Aldi, koji je zahvaljujući prometu od preko 58 milijardi dolara po prvi put ušao među deset najjačih. Najveći pomak na top10 ljestvici zabilježio je glavni Aldijev konkurent Schwarz, koji je u proteklih pet godina ostvario rast od 12,6 posto. Na deset najvećih igrača u maloprodaji otpada gotovo 30 posto ukupne prodaje na listi top 250.

Globalizacija i dalje ostaje značajan čimbenik rasta u sektoru maloprodaje. Tako maloprodajni lanci na listi ostvaruju 21 posto svoje ukupne prodaje u inozemstvu, a u prosjeku posluju u 6,8 zemalja. Najviše podružnica u drugim zemljama imaju europski maloprodajni lanci, koji u inozemstvu ostvaruju preko jedne trećine svojih prihoda. Njemački maloprodajni lanci ostvaruju najveći udjel prihoda od prodaje u inozemstvu (41,8 posto), dok lanci iz Sjedinjenih Država preferiraju ostati “kod kuće”, ostvarujući čak 88 posto svojih prihoda u matičnoj zemlji.

Maloprodajni lanci specijalizirani za prodaju prehrambenih proizvoda dominiraju na listi, s prosječnim godišnjim prometom od 19 milijardi dolara i jakom tendencijom međunarodnog širenja. Najmanji promet, od prosječno 7 milijardi dolara, ostvaruju kompanije koje se bave prodajom odjeće, obuće i nakita, no taj tip maloprodajnih lanaca najviše je raširen na međunarodnim tržištima.

Među 10 najjačih firmi u sektoru maloprodaje odjeće po prvi put je ušao švedski lanac H&M, s godišnjim prometom od 11,6 milijardi dolara. Na listi 50 maloprodajnih lanaca s najvećim rastom u proteklih pet godina našao se i velik broj tvrtki iz tržišta u razvoju, kao što su Kina i Rusija, ali i slovenski Mercator, koji je u razdoblju od 2002. do 2007. ostvario rast od 21,1 posto', stoji u Deloittevom izvještaju.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: