Auto testovi
15

Testirali smo Mercedes-Benz A-Klasu Sedan: Ulaznica u zvjezdani svijet

E. Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Od dolaska prve generacije A-Klase ideja je bila da Mercedes-Benz ponudi pristupačnu ulaznicu u svijet srebrene zvijezde te usput obogati svoju ponudu praktičnim i kompaktnim modelom.

Nekoliko generacija kasnije ta ideja je znatno proširena, a provjerili smo da li je toliko pristupačna i ujedno da li opravdava sve kvalitete na koje smo navikli od Mercedes-Benza.

Malo po malo A-Klasa je izgubila svoju izvornu kompaktnu formu. U osnovi genijalan koncept monovolumenske karoserije koja je bila izuzetno praktična tržištu se ipak nije toliko svidio, što je dokazala treća generacija A-Klase koja se znatno bolje prodavala od prethodne dvije. Uporedo s novom filozofijom osnovnog modela Mercedes-Benz je ponudio i druge karoserijske oblike, a sada u četvrtoj generaciji A-Klasa nudi za svakoga ponešto.

Bitno je prije svega razgraničiti CLA i A-Klasu Sedan koju smo imali na testu. Iako na prvi pogled izgledaju kao previše slični auti da bi uopšte imalo smisla oba istovremeno prodavati, ipak, riječ je o modelima za različite kupce. A-Klasa Sedan je svojim oblikom i ponudom ipak prilagođena normama kupaca koji žele kompaktnu i praktičnu limuzinu, dok CLA "nišani" na one kojima praktičnost nije presudna, ali atraktivan izgled itekako jeste.

Dakle, A-Klasa Sedan sada je što je nekada davno bila C-Klasa, tačnije najmanji i najpristupačniji limuzinski Mercedes, a to je samo po sebi privlačna ideja. Jasno, najpristupačniji ne treba tumačiti i kao jeftin, jer je A-Klasa i generacije u generaciju donosila sve više opreme i tehnologije te se cjenovno vrlo jasno smješta u vrh premium segmenta.

Sviđa nam se: vozne osobine, moderno uređenje kokpita, performanse i štedljivost motora, infotainment sistem...

Ono što je poenta A-Klase u Sedan formi je činjenica da trovolumenski oblik zaista ima svoju privlačnost svim kupcima kojima je klasična kompaktna A-Klasa ipak za nijansu premala. Iako je Sedan od kompakta duži za tek 130 mm, te dijele jednako međuosovinsko rastojanje, to je bilo dovoljno da mala limuzina dobije značajno veću dozu upotrebljivosti.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Najveći magnet za kupce Sedana svakako je prtljažnik gdje je Mercedes-Benz zaista posvetio posebnu pažnju pri oblikovanju ovog modela. Naime, sam dizajn A-Klase Sedan i fluidne linije uz trovolumensku formu učinile su da je ovo jedan od najaerodinamičnijih serijskih automobila svih vremena s vrijednosti od Cd 0,22. Uz to ovaj put su zaista pažljivo oblikovali sam prtljažnik i njegov poklopac. S ukupnih 410 litara zapremine prtljažnik Sedana veći je za značajnih 40 litara od onog u kompaktu, te je zaista odlično odmjeren za sve porodične potrebe. Jednako važno je da su dizajneri Mercedes-Benza uspjeli otkloniti i najveću manu malih trovolumenskih limuzina. Mali otvor prtljažnika često je prepreka iskoristivosti prtljažnika kod ovakvih automobila, ali A-Klasa Sedan može se pohvaliti zaista širokim i visokim otvorom prtljažnika koji omogućava lagan utovar stvari kao i prijevoz većeg tereta koji inače ne bi mogao proći kroz otvor.

Unutrašnjost A-Klase Sedan nudi jednaku količinu prostora kao i kompaktni model, s tim da je ulazak na zadnja sjedišta ovdje nešto lakši. Promišljenim oblikovanjem sjedišta i obloga dobilo se nekoliko dodatnih centimetara, pa je boravak i putovanje na zadnjim sjedištima sasvim ugodno i uz dovoljno prostora.

A-Klasa otkriva da je ipak riječ o ulaznom modelu kvalitetom materijala u unutrašnjosti. Iako je sve odlično sastavljeno i uklopljeno, ipak dominiraju nešto tvrđi materijali i grublje plastične obloge nego što smo to navikli vidjeti u Mercedesima. Slično je i sa sjedištima koja su dobro oblikovana, ali smo u jednom Mercedesu očekivali ipak nešto mekša i udobnija sjedišta.

Ne sviđa nam se: preglednost, udobnost prednjih sjedišta, kvalitet određenih materijala unutra, cijena...

Ono čime A-Klasa opravdava zvijezdu na maski je uređenje vozačkog mjesta koje ničim ne zaostaje za većim modelima, naprotiv. Iako nismo ljubitelji potpune digitalizacije, Mercedes je ovdje napravio odličan posao i što je najvažnije potpuno originalan kokpit koji priliči jednom kompaktu iz 2020. godine.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

U centru pažnje svakako je dugački ekran visoke rezolucije koji je sastavljen od dva ekrana, prvog koji u nekoliko stilova i načina prikazuje podatke svih instrumenata vožnje i drugog koji iznad centralne konzole pokazuje sve funkcije raskošnog infotainment sistema. Uz lijepo dizajnirane kružne otvore ventilacije, i obilno korištenje LED ambijentalnog svjetla vizuelni ugođaj u A-Klasi je jednak znatno skupljim i većim modelima ove marke. Naravno, za potpun utisak tu su i proširene funkcije multimedijalnog MBUX sistema kao i mogućnost izdavanja komandi putem izgovaranja lozinke "Hey Mercedes".

U vožnji je A-Klasa Sedan pokazala odličan spoj ugodnosti i dinamičnosti. Naravno, dinamičnost treba uzeti s rezervom jer ovo je ipak osnovni dizelski model bez ikakvih sportskih primjesa. Ipak, A-Klasa Sedan se vozi zaista vrlo fino, udobna je, a i s gumama nešto višeg profila ostaje vrlo upravljiva i stabilna u zavojima. Zasluga dobrih voznih osobina je i činjenica da A-Klasa nije preteška, te moderan turbodizelaš nije prevelik balast u "nosu" automobila, pa ni podupravljanje nije izraženo.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Upravo motor je jedan od najvećih razloga zašto ovakva A-Klasa Sedan predstavlja jedan vrlo privlačan porodični auto. Naime, pod oznakom 180d krije se poznati 1,5-litarski turbodizelaš. Motor koji je Daimler u saradnji s Renaultom pripremio za modele Mercedesa definitivno je jedan od najboljih common-rail dizelaša ove zapremine, a sama činjenica da je prisutan u raznim modelima skoro 20 godina dovoljno govori o njemu.

I ovdje se snašao odlično, te 1,3 tone tešku limuzinu u verziji sa 116 KS i 260 Nm pokreće s lakoćom. Elastičan turbodizelaš uz moderan mjenjač s dvostrukim kvačilom recept su za lagodnu vožnju, koja po potrebi može biti ii dovoljno dinamična. Posebno do izražaja dolaze tih rad motora i odlična zvučna izolacija zbog čega je nivo buke u kabini i pri višim brzinama zaista minimalan.

Naravno, najveća prednost ovog motora je njegova vrlo skromna potrošnja goriva. Kao i nebrojeno puta do sada i ovdje nam je trošio zaista minimalne količine dizela, pa smo test u mješovitiim uslovima vožnje završili s prosjekom od samo 4,9 litara na 100 kilometara, do smo na otvorenoj cesti taj prosjek lako spuštali i ispod četiri litra. Uz odlične osobine motora to svakako treba zahvaliti i vrhunskoj aerodinamici zbog koje A-Klasa Sedan jednostavno klizi kroz zrak.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Kako smo i rekli, najpristupačnija ulaznica u svijest zvijezde iz Stuttgarta nije nužno i jeftina. A-Klasa već odavno nije jeftin auto, a s novom generacijom i obimnim opcijama na raspolaganju to je još više izraženo. Tako osnovna cijena A-Klase Sedan s ovim motorom s malo ispod 60 hiljada maraka na prvu i ne zvuči pretjerano, ali onda treba imati na umu da će izostati "šminka" poput LED svjetala, automatskog klima uređaja i cijelog niza asistenata za vožnju. Kada se taj paket opreme proširi nekim važnim ali i malo manje važnim detaljima cijena lako skače na preko 80 hiljada maraka. S tim na umu poželjno je pažnju usmjeriti na benzinske modele. Pokretani su 1,3-litarskim turbobenzincem odličnih performansi ali i koštaju u prosjeku 7 do 10 hiljada maraka manje. Tada već možemo pričati o koliko-toliko pristupačnosti kao argumentu ove odlične kompaktne limuzine.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Mercedes-Benz A 180d 7G-DCT Sedan Cijena osnovnog modela: 48.810 KM Cijena testnog modela s opcijama: 80.303 KM

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.461 ccm, ubrizgavanje goriva u cilindre po principu zajedničkog voda, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 85 kW – 116 KS pri 4.000 obr/min. Najveći obrtni moment 260 Nm pri 1.750 obr/min.

Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine, 7-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila, gume dimenzija 255/55 R 17 (Hankook Winter i*cept Evo2).

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 10,6 s. Najveća brzina - 206 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu: 4,9 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 4,4 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,8 l/100 km, kombinovano 4,1 l/100 km. Prosječna emisija CO²: 107 g/km. Euro 6d.

Dimenzije: Dužina – 4.549 mm, širina – 1.796 mm, visina – 1.446 mm. Međuosovinski razmak – 2.729 mm. Zapremina prtljažnika 410 litara. Masa praznog automobila – 1.380 kg. Najveća dozvoljena masa – 1.965 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 43 litra.

Opciona oprema na testnom automobilu: polar bijela boja, 7G-DCT mjenjač, paket za pomoć prilikom parkiranja s kamerom za vožnju unazad i PARKTRONIC sistemom, LED glavna svjetla, paket retrovizora (samozatamnjenje i električno preklapanje), night paket, podne prostirke od velura, „Touchpad“ bez kontrolera, unutrašnje ambijentalno osvjetljenje, bežično punjenje i povezivanje telefona, paket za prtljažni prostor, adaptivno ambijentalno osvjetljenje unutrašnjosti, automatski klima-uređaj, 17-inčne alu felge, airbag za koljena...