Auto testovi
81

Testirali smo Chery Tiggo 7 Pro: Kineska vizija premium SUV-a

E. Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Kineske marke polako ali sigurno osvajaju Evropu i unose nemir među etablirane evropske marke. Recept je jednostavan, kombinacija izdašne opreme i prostora za razumnu cijenu s razlogom privlači sve veći broj kupaca kojima samo ime automobila i imidž nisu toliko bitni. Provjerili smo još jednog novog igrača sa dalekog Istoka.
Nakon što je vrlo primjećen i pozitivan ulazak na naše tržište imao MG Motor, trend dolaska sve većeg broja kineskih marki automobila u Evropu primjetan je i kod nas.

Tako je novi igrač na našem tržištu od prošle godine i Chery, treći najveći proizvođač automobila u Kini ali ujedno i najveći izvoznik automobila iz ove zemlje. Nakon što smo se sa njihovom ponudom upoznali na stazi Navak protekle godine došlo je vrijeme i za prisnije druženje. Prvi na redu je model iz sredine ponude, Tiggo 7 Pro, ali dok se svi ne naviknemo na oznake modela koje bi mogle biti maštovitije, najlakše je zapamtiti da je ovaj model u sredini ponude, kako veličinom tako i cijenom.

Ono što već i na prvi pogled Chery Tiggo 7 Pro otkriva je jasno koketiranje sa imidžom luksuza, pogotovo u crnoj metalik boji koja dodatno ističe obilno hromirane detalje maske i drugih lajsni na karoseriji. Da je efekt zaista uspješan potvrdili su nam brojni prolaznici koje je prije svega privukao atraktivan izgled, ali onda i činjenica da ne mogu prepoznati koja je značka na velikoj maski ovog SUV-a. Dugačak, visok i moderan SUV nešto je što većina kupaca danas priželjkuje, a Chery je očito napravio odličan posao, pa Tiggo 7 izgleda zaista skladno i privlačno.

Jednak "wow" efekt ima i prvi ulazak u unutrašnjost ovog Cherya. Kod ove marke osnovni paket ne znači oskudijevanje u opremi, naprotiv, svi modeli su posebno izdašno opremljeni, pa se tako na svakom verziji podrazumijeva ogroman panoramski krovni otvor, obilna upotreba kožnih obloga, ali i svih detalja opreme koji su poželjni u jednom modernom SUV-u.

Zahvaljujući velikim staklenim površinama ali i izdašnim proporcijama unutrašnjost je vrlo prostrana i prozračna, pa na zadnjim sjedištima ne nedostaje mjesta na noge i koljena, dok i visoki putnici nemaju problema sa prostorom za glavu. Također, dobrom ugođaju doprinose vrlo ugodna sjedišta, mada bismo ipak poželjeli da su nešto većih dimenzija, pogotovo donji sjedeći dio i na prednjim i zadnjim sjedištima. S druge strane, za ovaj tip automobila, vrlo solidno su profilisana i sasvim dovoljno dobro drže tijelo u zavojima.

Za potpun porodični ugođaj tu je i veliki prtljažnik od skoro 500 litara koji uz veliki otvor i pravilne stranice može smjestiti sve torbe i kofere za duga putovanja, a pohvalan je i broj pretinaca, te neki manji ali važni detalji, poput centralne ventilacije za zadnja sjedišta, naslon za ruke nazad, usb priključaka za punjenje ali i vrlo praktične centralne konzole koja je visoka i na ruku vozaču a ispod otkriva veliki prostor za odlaganje.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Samo vozačko okruženje je vrlo moderno i potpuno digitalizovano, što znači da su fizičke komande svedene na minimum. Ono što je važno, instrumenti i centralni ekran infotainmenta vrlo su pregledni i dobro postavljeni, te osim par nelogično postavljenih funkcionalnosti i detalja poput neprikazivanja RDS radio stanica umjesto samih frekvencija nemamo većih zamjerki. Ono što s druge strane nije pohvalno i ometa u vožnji su same kontrole klima uređaja koje izgledaju vrlo elegantno i moderno ali kako su i one sve dostupne samo "na dodir" to znači da morate skrenuti pogled sa ceste kako bi bili sigurni da ste odabrali pravu opciju. Ne pomaže ni činjenica da nije dostupna opcija automatskog podešavanja temperature, pa vozač zaista prečesto mora potezati za ovim komandama.

Za lagan i opušten tempo

Dizajn, ponuda prostora i moderno vozačko okruženje sigurno će privući mnoge kupce, ali još više nas je zanimalo kako se vozi ovaj SUV. Već i na prvi pogled ostavlja utisak da je podređen udobnosti i to je dobar smjer koji je odabrao Chery. Ako već uzimate ugodan porodični SUV, onda ima smisla da je udoban i ugodan a ne da ima prevelike točkove i besmislen sportski paket sa tvrdim ovjesom.

Tiggo 7 Pro tako ne krije svoje namjere, pa 18-inčni točkovi imaju gume visokog profila koje će upijati dosta vibracija, dok je i sam ovjes podešen za udobnost. U vožnji to znači da mu odgovara opušteniji tempo, dok na zavojitim cestama nije jedan od onih automobila koji poziva na zabavu. Mekano podešen ovjes znači da brze promjene pravca uzrokuju izraženo naginjanje karoserije, dok previše ambiciozni napadi na zavoje rezultiraju podupravljanjem. S druge strane, umjeren tempo zna nagraditi vrlo ugodnom vožnjom pogodnom za duge etape.

Uglađenosti doprinosi i moderan turbobenzinski motor koji je vrlo kultiviran, tih i snažan. Iako je Tiggo 7 Pro poprilično velik SUV moderan 1,6-litarski motor odlično se snalazi u njemu. Prije svega treba napomenuti da je Chery ACTECO već odavno priznat proizvođač kvalitetnih i pouzdanih motora sa unutrašnjim sagorijevanjem, a ovaj pod kodnim imenom F4J16 stiže kao treća generacija Cheryevih motora na potpuno novoj platformi gdje se posebno ističe novi iHEC sistem izgaranja.

U vožnji to znači da je Tiggo zaista neočekivano agilan, te uz vrlo efikasan automatski mjenjač s dvostrukim kvačilom i 7 stepeni prijenosa odlično ubrzava ali i održava dobre brzinske prosjeke, čak i kada je auto potpuno opterećen. Zdravih 186 KS potvrđeno je i ubrzanjem do 100 km/h tek nešto malo dužim od 8 sekundi, čime ovaj motor zaista daje iznenađujuću dozu agilnosti ovom SUV-u, te je ujedno sposoban za održavanje visokih brzinskih prosjeka na autoputu. Ono što je svakako došlo do izražaja je činjenica da smo sa ovako agilnim motorom zaista često pri kretanju okrenuli prednje točkove u "prazno", te bi bilo poželjno kada bi se ovaj model nudio i u opciji sa pogonom na obje osovine.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Naravno, velika karoserija uzima danak na prosjeku potrošnje, pa smo mi na testu uglavnom trošili između 9 i 10 litara benzina na 100 kilometara, uz napomenu da sa dosta pažnje taj prosjek može biti oko 7 litara na otvorenoj cesti.

Naglasak na cijeni

Da budemo potpuno iskreni, pored svih kvaliteta, dobrog dizajna i bogate opreme glavni argument u proboju kineskih marki na evropska tržišta, pa tako i na naše jeste i mora biti cijena. Toga su i oni itekako svjesni, a u vrijeme kada evropske marke dižu cijene svojih automobila u nebo Chery i slične marke dolaze na tržište kao jedini glas razuma i kontra tega.

Chery je kod nas stigao sa tri modela, gdje Tiggo 7 Pro čini sredinu ponude. Sa cijenom od 56 hiljada maraka, koliko je koštao i testni model sa vrlo bogatim Comfort paketom opreme, predstavlja itekako dobru alternativu na tržištu u vrijeme kada te novce treba izbrojati za neki ispodprosječno opremljen evropski kompakt. Chery zaista ne škrtari niti u jednom paketu opreme, pa će i ovaj osnovni Comfort doći sa velikim krovnim panoramskim otvorom, električnim podešavanjem sjedišta, kožnim oblogama, automatskim mjenjačem i sličnim. Još zanimljivije je da najprestižniji Noble Black paket opreme košta svega 4 hiljade više od osnovnog, te donosi potpunu opremu koja podrazumijeva grijanje sjedišta, HD kameru, električno pokretana vrata prtljažnika i slično.

Naravno, ovih 56 hiljada maraka nije niskobudžetna cijena, ali nije ni Chery Tiggo 7 Pro niskobudžetni automobil nego zaista ugodan i raskošno opremljen SUV koji po mnogočemu spada u luksuzne modele, te bi ekvivalentno opremljen evropski model koštao barem 20 hiljada maraka više. Najveći konkurent ovom kineskom SUV-u u evropskom proboju biće vjerovatno marke iz Južne Koreje koje su već odavno etablirane širom Evrope i godinama bilježe rast popularnosti, a na mnogim tržištima zauzimaju i sami vrh prodajnih rezultata.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Da Chery misli ozbiljno i želi pridobiti povjerenje kupaca u Evropi u prilog ide i garancija koja važi impresivnih 7 godina ili 150 hiljada kilometara. Još jedna stavka koju mnoge evropske marke neće dostići još dugo vremena.

U svakom slučaju, Chery je napravio vrlo zapažen ulazak na naše tržište, te osim vrlo zanimljivih i privlačnih modela pred sobom ima put stvaranja baze kupaca, širenja servisne mreže i uspostavljanja tradicije koja je ipak značajan dio imidža svake automobilske marke.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: Chery Tiggo 7 Pro Comfort

  • Cijena osnovnog modela: 56.000 KM

  • Cijena testnog modela: 56.800 KM

  • Motor: četverocilindarski, 4-taktni, turbobenzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.598 ccm, direktno ubrizgavanje goriva, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 136,5 kW – 186 KS pri 5.500 obr/min. Najveći obrtni moment 274 Nm pri 2.000 obr/min.

  • Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine. 7-DCT automatski mjenjač sa dvostrukim kvačilom i sedam stepeni prijenosa. 18-inčne felge, gume dimenzija 225/60 R18

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 8,2 s. Najveća brzina - 200 km/h. Prosječna potrošnja prema fabričkoj specifikaciji - 8,6 l/100 km. Potrošnja na testu: od 8,9 do 10,8 l/100 km.

  • Dimenzije: Dužina – 4.500 mm. Širina – 1.420 mm. Visina – 1.705 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.670 mm. Zapremina prtljažnika: 470 litara. Masa praznog automobila: 1.437 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 55 lit.

  • Serijska oprema testnog automobila: Chery Tiggo 7 Pro Comfort

  • Garancija: 7 godina ili 150.000 pređenih kilometara.