Korak ispred rivala
51

Kineski XPeng želi proizvoditi u Evropi, a krajem godine planira lansirati leteći automobil

A. M.
Prijetnja zbog većih uvoznih tarifa motiviše kineske proizvođače da grade tvornice u Evropi, što će im pomoći da održe pristupačne cijene. Visokotehnološka marka XPeng takođe razmatra takvu opciju, a ujedno planira lansirati i leteći automobil u zadnjem kvartalu godine.

Evropska komisija pokrenula je u oktobru istragu kako bi dokazala da jeftiniji električni automobili proizvedeni u Kini imaju koristi od državnih subvencija i samim tim pristupačniju cijenu u Evropi.

S obzirom da su izvozni napori kineskih proizvođača električnih automobila privukli pažnju Evropljana, koji između ostalog optužuju Kinu za izvoz prekomjernih kapaciteta, Evropa već sprema nove namete, koji će se u vidu veće carine uvesti od jeseni za uvozne automobile iz ove azijske zemlje. Spas za kineske proizvođače je u gradnji tvornica u Evropi. Nakon BYD-a, Chery-a i Dongfenga, sljedeći brend koji razmatra evropsku proizvodnju je Volkswagenov partner XPeng.

XPeng, kao i ostale renomirane kineske marke, želi da njihovo međunarodno poslovanje predstavlja veći udio u ukupnoj prodaji. Ova marka želi da ove godine udio izvoza poveća s 10 na 11 do 12 odsto. XPeng već prodaje u Holandiji, Norveškoj, Švedskoj, Danskoj i Njemačkoj i planira ući na druga evropska tržišta, uključujući Francusku, Italiju i Veliku Britaniju.

Dok drugi kineski proizvođači smanjuju troškove, XPeng želi da uloži velika sredstva u tehnološke inovacije, jer kupci traže više visokotehnoloških karakteristika kada biraju svoje automobile. Još u februaru, menadžment ove kineske marke istakao da je planira zaposliti dodatnih 4.000 ljudi ove godine i uložiti 482 miliona dolara u razvoj vještačke inteligencije i sljedeći nivo autonomne vožnje. Međutim, XPeng nakon 10-godišnjeg razvoja također planira lansirati leteći automobil u zadnjem kvartalu ove godine, što bi bila najveća ekskluziva u 21. vijeku. Riječ je o eVTOL letjelici za vertikalno polijetanje i slijetanje, ali koja može biti punopravni cestovni automobil.

Podsjećamo, Volkswagen je uložio 700 miliona dolara za 4,99 posto udjela u XPengu. Njemački proizvođač automobila s kineskim partnerom razvija arhitekturu za novu generaciju pametnih električnih automobila s planom lansiranja zajedničkog vozila 2026. godine. To će im pomoći da ponude tehnološki naprednije, ali s druge strane i pristupačnije modele od trenutne ID linije EV modela.