Na stazi NAVAK
27

Vozili smo tri modela brenda Chery: U BiH stižu naredne sedmice, poznate su i cijene

D. B.
Na poznatoj stazi Nacionalne vozačke akademije (NAVAK) kod Beograda održana je prezentacija modela kineskog brenda Chery, koji već naredne sedmice ulazi na bh. tržište.

Kao što je već poznato, kompanija Grand Automotive LPP je potpisala ugovor s kompanijom Chery Automobile Co. Ltd. čime je postala zvanični distributer vozila ovog kineskog brenda za Srbiju, Crnu Goru, Makedoniju, Albaniju i Bosnu i Hercegovinu.

Prilikom posjete NAVAK-u imali smo priliku da se bolje upoznamo s Cheryjem te napravimo prve kilometra iza upravljača tri modela ove marke, a to su FX, Tiggo 7 Pro i Tiggo 8 Pro. Sva tri modela će već naredne sedmice biti dostupna kupcima u našoj zemlji.

FX predstavlja moderan i porodični crossover iz C segmenta, dug je 4,4, širok 1,83 i visok 1,58 metara, dok njegovo međuosovinsko rastojanje iznosi 2,83 metra. Ovaj model nudi prtljažnik zapremine 378 litara. Nastao je na konceptu Art in Motion, što znači "umjetnost u pokretu", a ova filozofija je zasnovana na ideji da funkcionalan dizajn može biti i lijep, da se može gledati, dodirnuti i osjetiti za upravljačem. Subjektivno, ovaj modeli bismo izdvojili kao najatraktivniji i najzabavniji od pomenutog trojca. Krase ga sportski elementi, stilizovana maska, 18-inčne dvobojne felge s gumama dimenzija 215/55R18, "plutajući" krov, dinamična fastback karoserija, dnevna svjetla u obliku slova "T", kao i dinamički pokazivači smjera. Tu su i prednja LED svjetla koja osiguravaju bolju vidljivost noću, dok originalni i pomalo futuristički dizajn matrix stražnjih svjetala stvara 3D efekt. Izvajana auerodinamična silueta rezultira manjim otporom zraka, a time i smanjenom potrošnjom goriva. FX uz naglašeni sportski duh nudi i udobnu vožnju. Sjedišta presvučena perforiranom eko kožom imaju integrisani naslon za glavu, udobna su i imaju sasvim pristojne bočne potpore koje su obavljale svoju funkciju prilikom naših brzih krugova na stazi NAVAK. Sjedišta imaju funkciju grijanja i ventilacije, kao i niz načina za elektronsko podešavanje koji su dostupni vozaču i suvozaču. Udobnosti u unutrašnjosti doprinosi i dvozonski klima uređaj koji osigurava i visok nivo pročišćavanja zraka.

Chery je FX opremio nizom "pametnih" ADAS sistema među kojima su adaptivni tempomat, sistemi za upozorenje na frontalni sudar, autonomno kočenje u hitnim situacijama, upozorenje na napuštanje trake, pomoć pri održavanju vozila u traci, automatska kratka/duga svjetla i drugo. U automobilu su i dva dvostruka 10,25-inčna ekrana visoke rezolucije, a ugođaju u unutrašnjosti doprinosi i višebojno ambijentalno osvjetljenje. Kada je riječ o instrument tabli i multimendijalnom sistemu, riječ je zapravo o dva LCD ekrana veličine 10,25 inča i HD rezolucije, koji podržavaju Android Auto i Apple CarPlay sisteme. Mobiteli su neizostavan dio naše svakodnevnice, tako da će dobro doći modul za bežično punjenje, a ako kojim slučajem uređaj ne bude postavljen pravilo, aktivirat će se upozorenje. FX ima tehnologiju daljinskog pokretanja motora pomoću ključa, a pokreće ga 1,6-litarski T-GDI benzinac, koji razvija 186 KS i 273 Nm obrtnog momenta i uparen je s GETRAG DCT7 automatskim sedmostepenim mjenjačem s dvostrukim kvačilom, preko kojeg se snaga prenosi na prednje točkove. Dostupna su tri moda vožnje, normal, eco i sport. Automobil ubrzava od 0 do 100 km/h za 7,8 sekundi, dostiže maksimalnih 206 km/h, a potrošnja goriva iznosi 9,1 l/100 km.

Može se reći i da je FX na neki način favorit u pomenutom izboru zbog svoje atraktivnosti, voznih osobina i mogućnosti da posluži kao porodičan automobil, koji je ipak sposoban pružiti zabavniju i dinamičniju vožnju.

Ovaj model će se u BiH nuditi s tri paketa opreme, Comfort, Noble i Noble Color i to po cijenama od 53.000, 58.000 i 59.000 KM.

Tiggo 7 Pro je svoje mjesto našao između FX-a i modela Tiggo 8 Pro, a ističe se po robusnoj horizontalnoj i kvadratnoj gornjoj pojasnoj liniji, koja prelazi preko bočnog dijela karoserije. Donje dvije pojasne linije su kružne, dinamične i moderne te ostavljaju utisak brzine. Ono što posebno privlači pažnju jeste panoramski krov površine 1,13m², koji omogućava ulazak prirodne svjetlosti u unutrašnjost te nudi priliku putnicima da uživaju u pogledu na nebo. Važno je reći da one-touch On/Off/Warped staklo sa sistemom protiv uklještenja štiti putnike od povreda. Naprijed su LED duga i kratka svjetla jednostavnog i elegantnog dizajna, koja imaju reflektujući matrix sa više šupljina.

U unutrašnjosti je horizontalno integrisana instrument tabla, koja je simetrična s lijeve i desne stane, ugodna je na dodir i izgleda elegantno. ekrani i dugmad su jednostavni za korištenje, a ispred vozača je multifunkcionalni upravljač presvučen kožom, koja je ugodnija na dodir te osigrava bolje prijanjanje. Zapremina prtljažnika je 475 litara, no obaranjem stražnjeg reda sjedišta zapremina se povećava do 1.500 litara. Inače, Tiggo 7 Pro je dug 4.500 mm, širok 1.420 i visok 1.705 mm, dok rastojanje od tla iznosi 196 cm. Nudi sasvim dovoljno prostora za putnike na prednjim i stražnjim sjedištima, udoban je i praktičan te izgleda i pomalo skuplje u odnosu na njegovu prodajnu cijenu.

Model Tiggo 7 Pro je dobio 8-inčni A/C LCD ekran osjetljiv na dodir, 8-inčni LCD, IML (In-Mold Labeling) proces, kapacitivni ekran osjetljiv na dodir, glasovne informacije i fizičko dugme, a ima jedinstven pametni A/C ekran osejtljiv na dodir, koji je otporan je na ogrebotine i prašinu, kao i na vodu te koroziju. Neki će reći da ostavlja utisak i skupljeg luksuznog modela ovog tipa.

Vozaču je namijenjena 12-inčna HD full screen LCD instrument tabla, koja može "komunicirati" s centralnim kontrolnim ekranom. Može da emituje multimediju, komunikaciju, rano upozorenje, informacije o vožnji, poruke upozorenja, podešavanja i druge funkcije. Tiggo 7 Pro posjeduje električna vrata prtljažnika, a ugao otvaranja će biti automatski memorisan kad se dugme prtljažnika pritisne u trajanju od tri sekunde. Druge metode za otvaranje vrata prtljažnika su daljinsko i ručno otvaranje.

Iz Cheryja ističu da je Tiggo 7 Pro veoma čvrst te da posjeduje zaštitni prsten od šest zračnih jastuka. Pored toga, svaka guma ima senzor za nadzor pritiska, koji prikazuje pritisak i temperaturu gume na instrument tabli preko frekvencije bežičnih radio signala. Cilj ove tehnologije je izbjegavanje nesreća.

Ispod haube je pomenuti 1,6-litarski T-GDI motor, koji ravija 186 KS i 273 Nm obrtnog momenta. Kombinovan je sa DCT sedmostepenim automatskim mjenjačem s dvostrukim kvačilom i pogonom na prednje točkove. Tiggo 7 Pro ubrzava do "stotke" za 8,26 sekundi prije nego dostigne maksimalnih 200 km/h. Potrošnja goriva je 6,6 litara na 100 kilometara.

Kupci će moći birati između četiri paketa opreme, Comfort, Comfort Black, Noble i Noble Black po cijenama od 56.000, 57.000, 59.000 i 60.000 KM.

Tiggo 8 Pro je najveći od pomenuta tri Cheryjeva modela. Što se tiče dimenzija, njegova dužina je 4.772, širina 1.845, visina 1.704, a klirens 196 mm. Karoserija sadrži tri glavne linije koje nose statičke i dinamičke elemente. Na automobilu su 18-inčne felge od legure aluminija, koje podsjećaju na one koje koriste automobili iz sportske klase. Upravo su ove felge dale sportski karakter i sjajan izgled pomenutom modelu.

LED duga svjetla imaju reflektujući matrix s više šupljina, kao i jednostavno te elegantno osvetljenje. Efikasnost osvetljenja LED prednjih svjetala je oko 2,7 puta veća od tradicionalnog halogenog svjetla.

Što se tiče unutrašnjosti, ona je prilično luksuzna, jastuci sjedišta su dizajnirani s debljim bočnim krilima što povećava zaštitu kukova putnika. Sjedišta su tako dizajnirana da "prigrle" putnika i učine mu putovanje ugodnijim, a dostupan je i treći red. Električno podešavanje vozačevog sjedišta omogućeno je u šest smjerova te ima i funkciju grijanja. Zapremina prtljažnika iznosi od minimalnih 193 litra, preko 1.179 litara s pet putnika pa do maksimalnih 2.101 litar.

Očekivano, automobil je bogato opremljen tehnologijom, posjeduje prilagodljivi tempomat, BSD detekciju vozila u mrtvom uglu i LKA sistem za držanje vozila u traci. Vozilo je čvrsto jer je prekriveno pocinčanim čeličnim pločama. U unutrašnjosti se nalaze napredni sigurnosni pojasevi s dvostrukim zatezačima za vozačevo i suvozačevo sjedište, kao i sigurnosnim pojasevima u tri tačke za sjedišta u drugom i trećem redu. Putnike štiti i prsten od šest zračnih jastuka.

"Osmicu" pokreće pomenuti 1,6-litarski TGDI motor ukombinovan sa sedmostepenim DCT automatskim mjenjačem, koji razvija 186 KS i 273 Nm obrtnog momenta. Vrijeme ubrzanja od 0 do 100 km/h iznosi 9,1 sekundu, a maksimalna brzina 200 km/h. Na 100 pređenih kilometara automobil potroši 8,1 litar goriva.

Kupci u BiH će Tiggo 8 Pro moći dobiti s Noble paketom opreme, a ovakav primjerak će ih koštati 66.000 KM.