{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


TEST: Volkswagen Passat 2.0 Bi-TDI 4Motion Highline

26.1.2015. u 10:25
120
69
TEST: Volkswagen Passat 2.0 Bi-TDI 4Motion Highline
120
U svojoj osmoj generaciji Volkswagen Passat, za razliku od sedme, dolazi kao potpuno nov model. Također, dolazi sa više snage, opreme i prostora nego ikada prije, pa se čini da je ovaj put podigao i prag klase više nego ikada. Da li je Passat ostao Passat ili je otišao predaleko među premium limuzine?
Ako bismo odgovor na to pitanje tražili samo na osnovu našeg testnog modela onda bismo bez pogovora mogli reći da jeste. Ali činjenice govore drugačije, Passat je izgleda postao još veći multitalent nego što je bio, jer zavisno od mogućnosti i potreba može biti vrlo pristupačan porodični auto ili u drugoj krajnosti može biti snažna i bogato opremljena limuzina dostojna visokog društva.

Passat ne treba dodatno predstavljati, barem ne u BiH, ali i nama je malo ispod "radara" promakla informacija da je ipak on najuspješniji model Volkswagena. Pored Buba i Golfova, koji su također rekorderi popularnosti, Passat je prvi model ove marke koji je doživio svoju osmu generaciju, ima tradiciju dužu od 40 godina i prodan je u više od 22 miliona primjeraka. To su brojke koje zahtijevaju respekt, voljeli VW i Passat ili ne. Ipak, oprostite nam na izostavljanju salvi oduševljenja i pretencioznih epiteta, ne zato jer ih Passat ne zaslužuje, nego zato što skreću pažnju sa njegove poente.

Napredan i diskretan u isto vrijeme



U izgledu novog Passata nema iznenađenja, niti ih je smjelo biti. Tako važan model mora zadovoljiti okvire koje je sam sebi zacrtao. S druge strane, vlasnici modela sedme generacije bit će zahvalni Volkswagenu što njihov Passat pored novog neće izgledati previše zastarjelo.

Ono što je pohvalno je to da je Passat sada niži i širi, što uz impresivnu dužinu, koja opet izlazi iz okvira klase, čini znatno ugodniji prizor za oči. Prvi put Passat izgleda zaista kao dinamična sportska limuzina, a kada se sjetimo da i on "stoji" na MQB platformi kao i na primjer Golf, onda zaista moramo pohvaliti fleksibilnost Volkswagenove tehnologije.

Uz drugačije proporcije najveća dizajnerska novost su svjetla i nova maska koja se u nekim verzijama "provlači" kroz vrhove prednjih svjetala. Slično rješenje smo vidjeli i kod Corolle, ali izgleda dovoljno dobro da to oprostimo Passatu.

Prostran, logičan i ugodan



Želja Volkswagena da od Passata učini model koji će "zagaziti" u teritorij premium modela najbolje se može primijetiti u unutrašnjosti nove limuzine. Opet napominjemo, teško je ne ostati impresioniran bogato opremljenom unutrašnjošću u kojoj dominiraju svijetli tonovi, kao i kožne obloge na sjedištima i vratima, ali Passat želi dašak kvaliteta iz više klase donijeti i u slabije opremljenim modelima nego što je to bio testni.

Ne sviđa nam se: previše tvrdo podešen ovjes, buka zadnjeg ovjesa, oštar oslonac vozačevog desnog koljena...


Kako smo i očekivali, VW je završnu obradu i ugrađene materijale podigao na još bolji nivo, pa se mora priznati da trenutno niko od Passatovih stvarnih konkurenata, a čak i onih skupljih, ne nudi tako dobro sklopljenu i kvalitetnu unutrašnjost. Svi materijali su kvalitetni i ugodni na dodir, te je ponuđen dovoljan broj kombinacija i boja. U ovako svijetlom izdanju Passat otkriva svoj raskošan prostor, ali svakako ne spada u jedan od praktičnijih i poželjnijih izbora zbog izuzetno lakog prljanja unutrašnjosti i sjedišta.

Slično kao i vanjski izgled, tako je i kokpit Passata potpuno nov, iako izgleda sasvim poznat. Jasne linije, dobra ergonomija i pregledne funkcije svih sistema dodatno podižu ugođaj više klase, a to se posebno ističe detaljima poput ventilacionih otvora koji se prividno rastežu cijelom širinom kokpita ili detaljima poput elegantnog analognog sata na centralnoj konzoli.

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba


Jedna od velikih tehničkih novosti koje je Passat donio je i potpuno digitalizovana instrumentna ploča. Iako slabije opremljeni modeli i dalje dolaze sa klasičnim analognim instrumentima, na modelima poput našeg testnog brzinu, broj okretaja i ostale informacije ustvari ćete čitati sa velikog, 12,3-inčnog, ekrana. Ovo rješenje donosi niz prednosti, a jedna od najvećih je svakako potpuna prilagodljivost vozačevim potrebama, pa uz osnovne informacije možete birati da gledate u kartu navigacijskog uređaja ili neku drugu funkciju važnu za put ili rad infotainment sistema. Pribojavali smo se da ovakvi digitalni instrumenti neće biti baš uvijek lako čitljivi, ali u Volkswagenu su se potrudili da instrumenti ostanu u sjeni, pa nismo imali takvih problema.

Umijeće "razvlačenja" MQB platforme još jednom nas je fasciniralo, i to zbog raskošne ponude prostora. Iako je Passat ustvari za 2 mm kraći od svog prethodnika, zbog dužeg međuosovinskog razmaka unutrašnji prostor je uvećan za značajna 33 milimetra. Ovaj dodatni raskoš najlakše je primijetiti kada sjednete na zadnja sjedišta. Govorimo o komforu i količini prostora koje u ovom cjenovnom rangu može nadmašiti samo Superb, a s pravom se pitamo može li ovakav Passat ukrasti kupce i Audiju A6?

Zanimljiviji, ali i dalje predvidljiv



Kako su se zaista potrudili da naprave odmak od prethodnika u svakom segmentu, VW je probao od Passata napraviti i nešto dinamičniji auto, barem u onoj mjeri koliko bolje izgleda od prethodnika. Zahvaljujući manjoj masi, niskom smještaju motora, ali i širem tragu točkova Passat zaista djeluje uvjerljivije u vožnji nego prije.

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba


U kombinaciji sa solidnim 4Motion pogonom na sve točkove Passat može biti iznenađujuće brz i to skoro bez obzira na uslove vožnje i podlogu. Pogonu na sve točkove zamjeramo što u određenim situacijama i dalje ne reaguje dovoljno brzo u rasporedu snage i momenta na odgovarajuću osovinu, ali smo svjesni da VAG u svojim policama ima znatno bolje rješenje, ali da ono i znatno više košta.
Neosporno brz i sposoban, ali i dalje Passat, koji nije, niti želi biti, previše direktan i zabavan

Približno uporediva konkurencija za VW Passat Highline Bi-TDI 4Motion:

Mazda 6 CD175 Revolution AWD - 78.400 KM
Opel Insignia 2,0 CDTI Ecotec (195 KS) AWD Cosmo AT6 – 61.472 KM
Peugeot 508 GT 2,2 HDi (204 KS) - 66.710 KM
Toyota Avensis 2,2 D-CAT (177 KS) Executive - 63.345 KM

(Cijene iz aktuelnih cjenovnika sa zvaničnih internet stranica u BiH)


Najsnažnijim i najbogatijim pogonom koji uključuje novi BiTurbo turbodizelaš od 240 KS, pogon na sve točkove i odlični DSG mjenjač sa dvostrukim kvačilom, zaista je teško ostati razočaran. Prvo pozitivno iznenađenje dolazi u vidu zvuka detaljno revidiranog 2,0 TDI motora. Dovoljno je prigušen i izolovan, ali odlučniji pritisak papučice gasa rezultira snažnim ubrzanjem i reskim zvukom kojim se mogu pohvaliti rijetki dizelaši.

Detalj zaslužan za dodatak
Detalj zaslužan za dodatak "Bi" i 240 KS (Foto: Elvir Zubović/Klix.ba)


Zahvaljujući biturbo tehnologiji odziv na gas je izuzetno brz, a motor isporučuje odlične performanse u prilično širokom radnom području. Okretni moment od 500 Nm omogućava da se sa više od 1,7 tona teškim automobilom zabavite kako to možda njemu i ne priliči. Na planinskim cestama i usponima Passat sa ovim motorom postaje zarazno dominantan.

Sviđa nam se: ponuda prostora, performanse i potrošnja najsnažnijeg dizelaša, kvalitet izrade, broj opcija...


Druga krajnost nove Volkswagenove tehnologije je to da se zbog performansi ne moramo odreći štednje goriva. Iako je i nama iščitavanje podataka o potrošnji iz tehničkog kataloga izazvalo nevjericu, na kraju smo uz sve eksperimente sa snagom i momentom zabilježili prosjek potrošnje od 7,3 litra. Nešto više od obećanja fabrike, ali svakako mizerna količina u odnosu na performanse koje nudi.

Skup ili pristupačan, izbor je vaš



Svi oni koji Passatu zamjeraju konvencionalnost možda bi trebali uzeti u obzir kako su se proveli neki drugi modeli ove klase, koji su ostali posebni, ali su ostali i na rubu opstanka. Treba biti jasno, Passat je u isto vrijeme i ugodna porodična limuzina i pouzdan poslovni auto, te ujedno uspijeva biti i pristupačan, ali i u svojoj drugoj krajnosti uspijeva ponuditi pregršt tehnologije i performansi.

Time je Volkswagen pokazao sluh za širok raspon potreba i kupaca, i to tržište zna cijeniti. Svojim novim proporcijama postao je atraktivniji, ali i praktičniji. Iako Volkswagen tvrdi da je novi Passat nešto potpuno novo, mi bismo ih ispravili i dodali: Passat jeste potpuno novi i usavršeni recept koji se u svojoj suštini nije promjenio svih ovih 40 godina njegovog vijeka. Samo je postao bolji i potpuniji.

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba


Passat osme generacije poput testnog svakako neće biti čest prizor na našim cestama. Najsnažniji dizelaš i pregršt napredne opreme podigli su njegovu cijenu opasno blizu basnoslovnih 100 hiljada maraka. Ipak lijepo je znati da se može kupiti i takav Passat.

S druge strane, najpopularniji izbor svakako će biti modeli iz sredine cjenovnika i ponude, a zanimljivo je da je ovaj put na našem tržištu, za razliku od prethodne generacije, ponuđen i najjeftiniji dizelski model koji sa početnom cijenom od 43.500 KM "pleše" po granici kompaktnog segmenta.

S druge strane, Passatu u BiH neće biti lako u predstojećem periodu zbog samih uslova tržišta i činjenice da se broj kupaca u ovom segmentu u odnosu na 2007. godinu doslovno prepolovio. Ipak, sigurni smo da će mu tron klase s lakoćom pripasti, bez obzira na to o kojim količnama prodanih automobila govorili.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Volkswagen Passat Bi-TDI Highline 4Motion DSG
Cijena osnovnog dizelskog modela: 43.500 KM
Cijena testnog modela: 89.923 KM

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno, direktno ubrizgavanje goriva, bi-turbo-kompresor, međuhladnjak zraka pod pritiskom. Radna zapremina 1.968 ccm. Maksimalna snaga 176 kW – 240 KS pri 4.000 obr/min. Maksimalan obrtni moment 500 Nm od 1.750 do 2.500 obr/min.

Prijenos snage: Pogon na sve točkove - 4Motion. 7-stepeni automatski DSG mjenjač sa dvostrukim kvačilom. Felge prečnika 18 inča, gume dimenzija 235/45 ZR18 (Dunlop SP Winter Sport).

Šasija: Prednji ovjes - McPherson, neovisni, spiralne opruge, hidraulični amortizeri, stabilizatori. Zadnji ovjes – multilink, spiralne opruge, hidraulični amortizeri. Električni servo-upravljač.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 6,1 s. Maksimalna brzina - 240 km/h. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 6,4 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,6 l/100 km, kombinovano 5,3 l/100 km. Potrošnja na Klix.ba testu: 7,3 l/100 km. Emisija CO2 139 g/km. Euro 6.

Dimenzije: Dužina - 4.767 mm. Širina - 1.832 mm. Visina - 1.456 mm. Međuosovinski razmak - 2.791 mm. Zapremina prtljažnika od 586 do 1.152 litre sa preklopljenim zadnjim sjedištima. Težina praznog automobila - 1.721 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 66 l.

Serijska oprema testnog automobila: 3-zonski automatski klima uređaj, multifunkcionalni kožni upravljač sa tri kraka, zadnja svjetla u LED tehnici, unutrašnje LED osvjetljenje, ergoComfort sjedište za vozača sa el. podesivim naslonom, grijanje prednjih sjedišta i mlaznica za pranje vjetrobrana, hrom paket, dekorativni umeci Piano Black ili brušeni aluminij, svjetla za maglu naprijed i statičko osvjetljenje za skretanje, Rest Assist sistem za detekciju umora vozača, elektronska parkirna kočnica sa auto-hold funkcijom, 6 zračnih jastuka, električno podesiva i grijana vanjska ogledala, ESC, ABS, ASR, EDL, EDTC, TRSP, senzori za svjetlo i kišu sa coming/leaving home funkcijom, automatsko zatamnjivanje unutrašnjeg ogledala, 40:60 djeljiv naslon zadnjih sjedišta sa otvorom za skije, X podesivi nasloni za glavu na prednjim sjedištima, elektromehanički servo upravljač, podrška za leđa u prednjim sjedištima, srednji naslon za ruke naprijed, start/stop sistem, Press&Drive centralno daljinsko zaključavanje, tekstilne patosnice naprijed i nazad, hromirane donje lajsne oko bočnih stakala, ISOFIX, analogni sat u instrument tabli, električni podizači stakala naprijed i nazad, lajsne na pragovima od nehrđajućeg čelika, adaptivna kontrola podvozja DCC sa Driving Profile Selection funkcijom, elektronska blokada diferencijala XDS, trapezni elementi u zadnjem braniku od hroma.

Dodatna oprema testnog automobila: Metalik boja, kontrole za izmjenu stepeni prenosa na upravljaču, sistem za kontrolu pritiska u gumama, Keyless Access, ACC adaptivni tempomat za brzinu do 160 km/h sa Front Assist i City Emergency Braking sistemima, LED prednja svjetla sa zakretnim svjetlima i sistemom za pranje, alu rezervni točak u punoj veličini, ParkAssist sistem za parkiranje, Park Distance Control senzori za parkiranje, Active Info Display - multi color digitalna instrumentna ploča, Area View sistem kamera za nadzor okoline automobila, paket ambijentalnog osvjetljenja, električno podesiva sjedišta sa masažom i memorijom na vozačevoj strani, električno preklopiva vanjska ogledala sa memorijom i osvjetljenjem okoline, aluminijske felge 18-inča Dartford sa samozaptivajućim gumama, priprema za mobilni telefon Comfort za Car-Net sa USB interfejsom i konekcijom za iPad/iPhone, lamelirano višeslojno staklo sa zvučnom izolacijom sa zatamnjenjem zadnjih bočnih i zadnjeg stakla, Nappa kožne obloge sa komfornim prednjim sjedištima, Car-Net Guide & Inform period trajanja 1 godina, navigacijski sistem Discover Pro sa 8-inčnim ekranom, 64 GB SSD, DVD, bluetooth, 2xDS + USB slot, Mirror Link.

Garancija: 4 godine

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: