Blagi redizajn
49

AUTO TEST / Citroën C-Elysée Shine BlueHDI 100: Namjenska industrija

Piše: E. T.
Foto: N. G./Klix.ba
(Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba)
Ako kupac insistira na novom automobilu C segmenta, a novac u svemu igra veliku ulogu, najviše će dobiti odluči li se za Citroënov redizajnirani C-Elysée, jer u ovom trenutku (zaboravimo li na "bratski" Peugeot 301) niko drugi za istu svotu ne nudi veću i prostraniju karoseriju, natprosječan prtljažnik, svu (korisnu) opremu i izuzetno štedljiv dizelski motor.

Ako su u imperijalistički nastrojenoj francuskoj automobilskoj grupaciji PSA odlučili sa specifičnim trovolumenskim dvojcem Citroën C-Elysée/Peugeot 301 idu na živce Renaultu, čije se budžetske Dacije prilično dobro prodaju u zemljama sa slabom kupovnom moći i još slabijom cestovnom infrastrukturom, čini se da su u tome uspjeli.

Dosadašnji prodajni rezultati robusnih "blizanaca", koji se za neka evropska tržišta proizvode u Španiji, jasno su pokazali da u PSA znaju šta rade, a četiri godine nakon premijernog predstavljanja na Sajmu automobila u Parizu oba automobila podvrgnuta su manjoj "estetskoj operaciji", što bi trebalo biti dovoljno za nastavak zagorčavanja života Renaultu (Daciji), ali i Škodi, FIAT-u, Hyundaiju...

Dobro, ni nama se ne sviđa goli poklopac prtljažnika i savijene šipke koje ga drže. Nismo oduševljeni ni dizajnom trovolumenske karoserije koja pojedinim detaljima asocira na neka minula vremena, iako redizajniran prednji kraj znatno popravlja opći utisak. Preskroman je u današnjem vremenu i prečnik točkova (što se može promijeniti) ali, vjerovali ili ne, ovo što smo nabrojali zapravo je sve što nam se nije svidjelo u vezi s ovim namjenskim budžetskim automobilom koji je stvoren da za malo novca ponudi mnogo "muzike". U tom smislu, C-Elysée je nekim svojim osobinama prevazišao sva naša preliminarna očekivanja.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba

Iza konzervativne karoserije, što se donekle može ublažiti adekvatnom bojom i izborom većih točkova, krije se prostor u koji se udobno može smjestiti pet odraslih osoba, a putnicima na zadnjim sjedištima ponuđeno je sasvim dovoljno mjesta za noge. Uz filozofiju prema kojoj je kreiran, u ovom automobilu nismo ni očekivali plemenite materijale koji su prošiveni i mekani pod prstima, ali nismo očekivali ni nivo obrade koji kabinu čini tihim i ugodnim mjestom za boravak.

Nema suvišnih zvukova na lošim podlogama ispod točkova, a mi se u takvim situacijama uvijek prisjetimo kabina u znatno skupljim automobilima gdje su takvi zvukovi, nažalost, "standardna oprema". Za čistu peticu zvučna izolacija od motornog prostora morala bi biti malčice bolja.

C-Elysée se sada opciono nudi i s multimedijalnim sistemom. Testni auto ga nije imao, što nam i nije previše smetalo prilikom višesatnih vožnji. Solidan radio, udobna sjedišta, naslon za ruku, putni računar s bitnim podacima, efikasan klima-uređaj i nekoliko trendovskih konektora za vanjske uređaje sasvim su dovoljni u takvim situacijama pa uopće nismo osjetili nedostatak raznih hi-tech besmislica koje proizvođači uporno guraju u današnje automobile.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba

Trendovske "igračke" Citroën nudi u nekim drugim modelima, ali nama je u ovom slučaju mnogo važniji odlično podešen ovjes koji se tiho i uglađeno nosi s neravnim podlogama, ali se neće "crvenjeti" ni kada se ovaj auto suoči sa zahtjevnim zavojima kroz koje prolazi mnogo bolje nego što (posmatrano izvana) sugeriše povisoka karoserija na malim točkovima. S boljim gumama nižeg profila i za broj većim felgama ukupna upravljivost bi, zasigurno, bila još bolja.

Pored osnovnog 1,2-litarskog trocilindarskog benzinskog motora, Ely se može kupiti i s 1,6-litarskim četverocilindarskim benzincem "stare škole", ali mi bismo ga kući ipak najradije odvezli u kombinaciji s provjerenim 1,6-litarskim turbodizelskim motorom koji nudi kvalitetnih 99 KS i nešto više od 250 Nm najvećeg obrtnog momenta koji se na prednju osovinu distribuira preko ručnog 5-stepenog mjenjača.

Bučan dok ne dostigne radnu temperaturu, odličan motor nudi izrazito nisku prosječnu potrošnju goriva, jer smo na otvorenim cestama (s brzinama koje nisu prelazile 100 km/h) trošili znatno manje od četiri litra nakon 100 pređenih kilometara. Istovremeno, elastičan HDI ima sasvim dovoljno "daha" da se uspješno nosi s dinamikom današnjeg saobraćaja, a svakako mu pomaže i činjenica da C-Elysée spada među laganije automobile.

Citroën, dakle, ima izvanrednu opciju za kupce koji ne odustaju od filozofije "novo je novo", žele automobil ove veličine i pri tome imaju ograničen budžet. Slične automobile, doduše, imaju i u Škodi (Rapid), FIAT-u (Tipo), Hyundaiju (Elantra)... ali C-Elysée definitivno se nameće kao najbolji izbor, jer spomenuti proizvođači za slično opremljene i motorizovane modele traže znatno veći iznos.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Citroën C-Elysée Shine BlueHDI 100 Cijena osnovnog dizelskog modela – C-Elysee Live BlueHDI 100: 24.102 KM Cijena testnog modela: 25.535 KM (s aktuelnim akcijskim popustom)

Motor: četverocilindarski, 4-taktni, turbodizelski, 8 ventila, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.560 ccm. Najveća snaga 73 kW – 99 KS pri 3.750 obr/min. Najveći obrtni moment 254 Nm pri 1.750 obr/min.

Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine, 5-stepeni ručni mjenjač, gume dimenzija 185/65 R15 88T (Kleber Dynaxer HP3).

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 10,8 s. Maksimalna brzina - 183 km/h. Potrošnja goriva na testu: od 3,4 do 5,4 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 4,6 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,3 l/100 km, kombinovano 3,8 l/100 km. Prosječna emisija CO2: 98 g/km. Euro VI.

Dimenzije: Dužina - 4.419 mm, širina - 1.748 mm, visina - 1.466 mm. Međuosovinski razmak - 2.652 mm. Zapremina prtljažnika – 506 litara. Masa praznog automobila – 1.090 kg. Najveća dozvoljena masa – 1.585 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 50 litara.

Serijska oprema testnog automobila: ESP, ABS, AFU, ASR, zračni jastuk za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci na prednjim sjedištima, kontrola za nepričvršćen sigurnosni pojas za vozača, detektor niskog pritiska u gumama, indikator promjene stepena prijenosa, tempomat i limitator brzine, LED dnevna svjetla, zadnja svjetla s 3D efektom, po visini podesivo vozačevo sjedište, nasloni za glavu na prednjim sjedištima s podešavanjem visine, sigurnosni pojasevi na zadnjim sjedištima s tri tačke učvršćivanja, ISOFIX (2 na stražni klupi, centralno daljinsko zaključavanje daljinskim upravljačem, električno pomicanje prednjih i zadnjih stakala, po visini podesiv kožom obložen upravljač, putni računar, pretinac ispred suvozača, zadnja klupa djeljiva u omjeru 2/3 - 1/3, tri naslona za glavu na zadnjoj klupi s podešavanjem visine, svjetla za maglu, električno podesivi i grijani vanjski retrovizori, ručice na vratima i kućišta vanjskih retrovizora u boji karoserije, naslon za ruke između prednjih sjedišta s pretincem, unutrašnja dekoracija "Sunsilver Brilliant", zadnji senzori za pomoć prilikom parkiranja, radio RD45 CD MP3, USB, sistem Bluetooth i 4 zvučnika s komandama za upravljanje ispod upravljača, klima-uređaj s digitalnim displejom, hromirane lajsne na bočnim staklima, hromirani umeci na prednjem odbojniku, obloge unutrašnjosti "Waxe Mistral" crna, set za popravak guma, 16-inčne čelične felge s ukrasnim poklopcem "Steel&Styl".

Opciona oprema na testnom automobilu: 15-inčne aluminijske felge Turola i čelični rezervni točak manjih dimenzija (469 KM), metalik boja (825 KM).

Garancija: 2 godine opće garancije, 3 godine na boju i 12 godina na karoseriju.