Tradicionalan uspjeh
1

Svaki peti prodati auto u BiH je Škoda

Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba
Počevši od 1996. godine, od kada je prisutna na BiH tržištu, Škoda zauzima lidersku poziciju sa prosječnih 20% tržišnog udjela.
Iako je prola godina bila izazovna za sve automobilske marke i tržište automobila uopšte, u Bosni i Hercegovini Škoda je bila i ostala najpopularnija marka.

“2022. je zaista bila teška godina za automobilsku branšu koju Škoda čak naziva i najtežom u historiji poslovanja kompanije. Jedan smo od najviše pogođenih brendova kada govorimo o kašnjenju isporuka vozila kupcima, a konačni izlazak iz ove krize se nažalost još uvijek ne nazire u 2023. Prosječni rokovi isporuke kreću se od šest mjeseci pa čak i do 18 mjeseci za „najteže“ slučajeve poput modela Octavia. Škoda je međutim u BiH, zahvaljujući određenim vanrednim nabavkama većih flota vozila u posljednjem kvartalu 2022 godine, uspjela značajno popraviti rezultat i vratiti dio izgubljenog tržišnog udjela. Prvu poziciju na tržištu, još od 1996.godine od kada je prisutna na BiH tržištu, Škoda nikada nije izgubila. Dakle više od dvije i pol decenije vladavine u segmentu novih vozila sa prosječnim tržišnim udjelom od 20%. „Možemo reći da je time svako peto prodato novo vozilo u BiH jedan od Škodinih modela“ ističe Ismir Omeragić, Škoda brend menadžer za Bosnu i Hercegovinu.

Ismir Omeragić - Škoda BiH brand manager
Ismir Omeragić - Škoda BiH brand manager

Škoda je u Bosni i Hercegovini zastupljena kroz mrežu svojih ovlaštenih partnera i trenutno broji 14 poslovnica: 12 FFD (full function dealers) sa prodajnim i postprodajnim/servisnim uslugama i 2 koja imaju samo postprodajne/servisne usluge (bez prodaje novih vozila).

Automobilskoj branši predstoje veliki izazovi koje sa sobom donosi EU7 emisijska norma od 2026.godine i izmjena ECE regulativa zbog kojih će automobili iz godine u godinu morati zadovoljavati sve strožije norme s aspekta sigurnosti.

Porsche BH se već izvjesno vrijeme intenzivno zalaže za poboljšanje infrastrukturnih pretpostavki ali i finansijskih poticaja za električna vozila. Zaslugom Udruženja ovlaštenih uvoznika i distributera postignuto je mnogo pomaka na ovom planu pa kao rezultat imamo i privremene mjere snižavanja/ukidanja carina na hibridne i električne modele vozila. Poticaji za kupovinu vozila su dobrim dijelom rezultat kontinuiranog lobiranja branše.

"Škodin fokus u 2023.godini će biti usmjeren na SUV program jer je to segment koji je u Bosni i Hercegovini u protekloj godini prešao prag od 50% ukupne prodaje novih vozila. Međutim, u ponudi imamo i manja kompakt vozila poput Fabije, Kamiqa i Scale i svakako ih nećemo zanemariti. Naša Octavia je daleko najprodavaniji model u BiH, a sve vrijednosti koje ima Octavia ali i ostali modeli, su u biti klasične prednosti većine Škoda modela. Prvenstveno je to vrijednost koja se dobije za uloženi novac, dugoročno čuvanje visokih ostataka vrijednosti (što je kupcima veoma bitno kod preprodaje vozila), ekonomičnost, pristupačni i kvalitetni servisi, praktičnost i dobro osmišljena funkcionalnost modela koja se prožima kroz filozofiju i viziju Škoda brenda“, dodaje Omeragić.