Classic ili retro
51

Mogu li električni automobili "imati dušu"? Volkswagen ima odgovor i svidjet će vam se

A. M.
Čini se kao daleka vječnost 2026. godina kada će VW lansirati gradski električni model ID.2. Ono što je VW do sada otkrio konceptni ID 2All po pitanju unutrašnjeg prostora, retro instrumenata i cijene od 25.000 eura djeluje obećavajuće. Mogu li električni modeli konačno postati zabavni za vožnju?

Pristup koji se odnosi na ekran osjetljiv na dodir koji je instaliran u Golfu 8 i električnom ID.3 pokazao se nepopularan kod kupaca. To je dovelo do potpunog preokreta od strane kompanije u načinu na koji pristupa budućem dizajnu. Unutrašnjost koncepta ID 2All pokazuje kako Volkswagen odgovara na kritike o prevelikom oslanjanju na kontrole na dodir i tako otrkrio da vraća fizičke tipke u buduće modele.

Međutim, pitanje za milion dolara bilo je kako ugoditi tradicionalistima koji prihvataju električne modele Volkswagena, koji će u bližoj budućnosti biti jedina opcija za kupce? Fizičke tipke su jedan od odgovora, ali ''vintage'' instrumenti po uzoru na Golf prve generacije i staru Bubu su kec na desetku. Zahvaljujući prilagodljivoj digitalnoj tehnologiji, tableti omogućavaju imitaciju starih retro instrumeneta, ali i uređaja.

Rotiranjem na centralnom multifunkcijom točkiću vozač može mijenjati režime vožnje, uključujući modove ''ID'', "Classic" i "Retro". Zanemarimo li prvi, Classic je iz doba Bube, dok je Retro mod iz ere Golfa. Laganim okretom omogućit će da se dosadni digitalni brojevi i piktogrami u trenu transformišu u klasični analogni brzinomjer na tabletu ispred vozača, a simulacija starog analognog radija iz legendarne Bube probudi stare emocije. S druge strane, okrenete li točkić na classic mod, dočekat će vas analogni brzinomjer iz Golfa 1 sa analognim brojačem kilometara, nizom mini lampica koje simuliraju pokazivače pravca, kratkih i dugih svjetala, indikator niskog nivoa ulja itd., dok se na velikom centralnom displayu prikazuje audio kaseta kao simulacija emitovanja ''muzike'' na starinski način.

Volkswagen ovim potezom daje do znanja budućim kupcima da vožnja budućih VW baterijskih vozila ne mora biti toliko sterilna. Jedina digitalna stvar koja ostaje iz prošlosti je digitalni sat iz Golfa, koji uz ogromni napredak tehnologije i dalje djeluje kao retro bez obzira na digitalni prikaz.

Koliko sitan, ali kreativan skok Volkswagena ljubitelji njemačke marke već hvale na svim socijalnim mrežama. Ipak, stručnjaci iz autoindustrije smatraju da će retro grupa mjerača i infotainment izgleda biti meta i ostalih proizvođača automobila.