IAA Transportation
15

Daimler Truck na sajmu u Hannoveru predstavlja eActros LongHaul kamion

Klix.ba
Daimler Truck predstavlja "koncept prototip" modela eActros LongHaul koji pruža uvid u dizajn serijskog vozila planiranog za 2024. godinu. Sa jednim punjenjem baterije eActros LongHaul će imati domet od oko 500 kilometara.

U pogledu nosivosti, udaljenosti i ruta, teretni transport na duge relacije je najzahtjevniji segment u drumskom transportu tereta. Istovremeno, ovdje postoji veliki potencijal za smanjenje CO2 emisije. Nakon lansiranja na tržište eActros-a za transport teških tereta 2021. godine, Mercedes-Benz Trucks sada pokreće sljedeću fazu za težak transport na duge relacije na baterije.

Kompanija prvi put predstavlja eActros LongHaul, najavljen 2020. godine, na IAA Transportation 2022 sajmu u Hanoveru. Sa jasnim konturama i LED svjetlosnom trakom u prednjem dijelu, vozilo pruža uvid u dizajna vozila za serijsku proizvodnju. Prvi prototipovi su već prošli intenzivna testiranja i biće testirani na javnim putevima ove godine. U narednoj godini, prototipovi biće poslati različitim kupcima na testiranje.

Prednosti modela Mercedes-Benz eActros LongHaul

Mercedes-Benz Trucks je također najavio dodatne informacije o seriji modela eActros LongHaul. Tri baterije obezbjeđuju instalirani ukupni kapacitet od preko 600 kWh. Dva elektromotora, kao dio nove e-osovine, generišu kontinuiranu snagu od 400 kW i maksimalnu snagu od preko 600 kW.

Pored tegljača, Mercedes-Benz Trucks će također proizvoditi krute varijante eActros LongHaul-a odmah pri lansiranju na tržište. Ovo će kupcima ponuditi brojne druge opcije upotrebe u potpuno električnom transportu. Mercedes-Benz Trucks razvojni inženjeri dizajniraju eActros LongHaul tako da vozilo i njegove komponente ispunjavaju iste zahtjeve u pogledu izdržljivosti kao i uporedivi konvencionalni Actros za velike udaljenosti. To znači 1,2 miliona kilometara puta u periodu od deset godina.

Mercedes-Benz eActros LongHaul će biti prvo potpuno električno serijsko vozilo kompanije Mercedes-Benz Trucks koje će se proizvoditi od početka do kraja na postojećoj montažnoj traci u fabrici kamiona Wörth. Ovo također uključuje ugradnju svih električnih komponenti i puštanje vozila u rad na kraju linije. To omogućava visoke proizvodne kapacitete i potpuno paralelnu proizvodnju kako konvencionalnih tako i potpuno električnih kamiona na istoj liniji.

Sa modelima eActros 300/400 i eEconic, sa druge strane, elektrifikacija se do sada odvijala u posebnom procesu u Future Truck Center u Wörth-u.

Baterije koje se koriste u eActros LongHaul modelu koriste tehnologiju litijum-gvožđe fosfatnih ćelija (LFP). Odlikuje ih, prije svega, dug radni vijek i više upotrebljive energije. Baterije eActros LongHaul-a mogu da se pune od 20 do 80 procenata za manje od 30 minuta na stanici za punjenje sa snagom od oko jednog megavata.

ePrikolica za još veće domete

Elektrifikovane prikolice mogu značajno povećati domet električnih kamiona. Na primjer, tehnološka kompanija Trailer Dinamics razvila je "eTrailer" zajedno sa proizvođačem prikolica Krone.

Jezgro je e-osovina ugrađena u prikolicu, uključujući baterije, koje dodatnom snagom podržavaju vučno vozilo. U zavisnosti od kapaciteta baterije eTrailer-a, sa serijskom verzijom eActros LongHaul-a mogući su domet od više od 800 kilometara sa jednim punjenjem baterije.

eKonsalting za e-mobilnost po mjeri

Pošto je e-mobilnost više od nove tehnologije, Mercedes-Benz Trucks će integrisati eActros LongHaul, kao i njegove trenutno dostupne električne kamione, u holistički ekosistem koji uključuje konsultantske usluge za efikasno korišctenje vozila i optimizaciju ukupnih troškova vlasništva (TCO).

Na primjer, postojeće rute se mogu koristiti za određivanje najrealnijeg i najsmislenijeg profila primjene električnih kamiona za dotičnog kupca kako bi se odredile rute koje se mogu voziti električnim kamionima. Pored elektrifikacije depoa, sva pitanja u vezi sa planiranjem, modalitetima primjene i implementacijom koja se odnose na potrebnu infrastrukturu za punjenje, kao i mrežno povezivanje, također su dio tzv. eKonsaltinga, u zavisnosti od zahtjeva korisnika.